2026-08-06, 07:56
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak

Så skulle jag vilja veta följande hur du kan tycka så fullständigt olika i exakt samma fråga. Gällande mitt inlägg igår och ditt tyckande om bolag osv beroende av om det gäller Läckberg eller MZ?

Tack för att du med dina egna ord bevisar din totala dubbelmoral inför hela tråden. Det blir ganska pinsamt när ditt eget facit visar att du bara tycker att företagsekonomiska regler gäller när det passar ditt personliga kändishat. Snyggt självmål.

Du verkar ju lika okunnig som tidigare. Jämför inte Läckberg med MånsPetters lilla verksamhet. Att vara känd från TV och kränga kaffe och billigt vin kan inte jämföras med Läckbergs koncern. Alla vet att utan pappas hjälp hade självdestruktiva MånsPetter gått under även ekonomiskt.
Citera
2026-08-06, 18:55
Medlem
Har följt den här tråden till och från ända sedan släpvagnsincidenten, och det har varit ren underhållning hela sommaren. Man slås dock av vissa skribenters enorma engagemang för MZ. Man börjar ju nästan undra om det är nån anhörig som sitter här och kämpar med näbbar och klor.

​Varför kan vi inte bara enas om hur det faktiskt ligger till? Killen har varit notoriskt otrogen i princip alla sina förhållanden ( sexmissbruk) öppet erkänt ett narkotikamissbruk och visade väl rätt tydligt vad han har för temperament när han narkotika-tappade det efter förlusten i Melodifestivalen. Att han skulle ha knuffat Caira i väggen känns tyvärr inte alls otänkbart. Vårdnadstvisten tänker jag inte ens kommentera.

Däremot vet vi att han kastade hela sitt tidigare band under bussen när drogerna uppdagades. Att Caira skulle ha planterat knark hemma är ju rena halmstrånsgrepp. Den eviga diskussionen verkar under sommaren vara om hans längd, jag tycker MZ ser ut att vara snäppet längre på de bilder där han och exet från glansdagarns på Allsången poserar. Hon ligger runt 170 cm enligt FamousHeights.net så MZ är nog max 174 precis som skrivits.

​Och släpkärran... vem fan tar ut kontanter mitt i natten för att "köpa släp" Det stinker ju torskköp och tveksamma affärer lång väg och videon där han ses uppträder märkbart påverkad ska väl inte ens diskutera.

​Det här är garanterat bara toppen på isberget och man får hoppas att personer tar bladet från munnen som vet.

Avslutningsvis tycker jag ändå vi kan ge grabben att han levererade ett par bra låtar under storhetstiden, att ingen vill förknippas med honom nu har han enbart sig själv att skylla. Jag lämnar nu över till Subtleoak å gänget.
Citera
2026-08-06, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UranDykaren
Har följt den här tråden till och från ända sedan släpvagnsincidenten, och det har varit ren underhållning hela sommaren. Man slås dock av vissa skribenters enorma engagemang för MZ. Man börjar ju nästan undra om det är nån anhörig som sitter här och kämpar med näbbar och klor.

​Varför kan vi inte bara enas om hur det faktiskt ligger till? Killen har varit notoriskt otrogen i princip alla sina förhållanden ( sexmissbruk) öppet erkänt ett narkotikamissbruk och visade väl rätt tydligt vad han har för temperament när han narkotika-tappade det efter förlusten i Melodifestivalen. Att han skulle ha knuffat Caira i väggen känns tyvärr inte alls otänkbart. Vårdnadstvisten tänker jag inte ens kommentera.

Däremot vet vi att han kastade hela sitt tidigare band under bussen när drogerna uppdagades. Att Caira skulle ha planterat knark hemma är ju rena halmstrånsgrepp. Den eviga diskussionen verkar under sommaren vara om hans längd, jag tycker MZ ser ut att vara snäppet längre på de bilder där han och exet från glansdagarns på Allsången poserar. Hon ligger runt 170 cm enligt FamousHeights.net så MZ är nog max 174 precis som skrivits.

​Och släpkärran... vem fan tar ut kontanter mitt i natten för att "köpa släp" Det stinker ju torskköp och tveksamma affärer lång väg och videon där han ses uppträder märkbart påverkad ska väl inte ens diskutera.

​Det här är garanterat bara toppen på isberget och man får hoppas att personer tar bladet från munnen som vet.

Avslutningsvis tycker jag ändå vi kan ge grabben att han levererade ett par bra låtar under storhetstiden, att ingen vill förknippas med honom nu har han enbart sig själv att skylla. Jag lämnar nu över till Subtleoak å gänget.
Jag gick tillbaka i tråden 1 år på dagen och diskussionerna var snarlika. Samma kända skribenter och några som avvikit. Det tar aldrig slut och ett negativt ord om Månz är som att hälla bensin på brasan.
Senast redigerad av Vipan 2026-08-06 kl. 19:06.
Citera
2026-08-06, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UranDykaren

Bra sammanfattning och instämmer. Kan tyvärr inte enas om en enda bra låt, men jag kan ge honom att han är charmig och söt.
Citera
2026-08-06, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Jag gick tillbaka i tråden 1 år på dagen och diskussionerna var snarlika. Samma kända skribenter och några som avvikit. Det tar aldrig slut och ett negativt ord om Månz är som att hälla bensin på brasan.

Det behövz inte enz ett negativt ord, utan räcker med en enda bokztav zom upplevz zom provozerande.
Citera
2026-08-06, 20:08
Medlem
Ha, ha, ha!
Men han har två fina låtar Heroes o Cara Mia . Varför vann han inte med den sistnämnda?
På den tiden var han ju söt o charmig.
Citera
2026-08-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOrangeCat
Ha, ha, ha!
Men han har två fina låtar Heroes o Cara Mia . Varför vann han inte med den sistnämnda?
På den tiden var han ju söt o charmig.

Hua, hade bytt kanal direkt om Cara Mia gick på radion. Heroes är intetsägande för mig.
Jag tror att hans enda framgång beror på att han uppfattades som söt och charmig, inte på någon musikalitet.
Också att han baggade Marie Serneholt tidigt, som var känd.
Citera
2026-08-06, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Hua, hade bytt kanal direkt om Cara Mia gick på radion. Heroes är intetsägande för mig.
Jag tror att hans enda framgång beror på att han uppfattades som söt och charmig, inte på någon musikalitet.
Också att han baggade Marie Serneholt tidigt, som var känd.
Jag avskyr också Cara mia. Bytte kanal direkt om den dök upp i bilen. Hemsk låt. Den skär i öronen.
Senast redigerad av Vipan 2026-08-06 kl. 21:47.
Citera
2026-08-06, 22:03
Medlem
Ja, lite falskt sjunger han, charmigt! Dansar fint gör han iallafall i melloklippet! En av mina favoritlåtar i den svenska musikkatalogen.
Citera
2026-08-06, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Du verkar ju lika okunnig som tidigare. Jämför inte Läckberg med MånsPetters lilla verksamhet. Att vara känd från TV och kränga kaffe och billigt vin kan inte jämföras med Läckbergs koncern. Alla vet att utan pappas hjälp hade självdestruktiva MånsPetter gått under även ekonomiskt.

Ja du MZ får ju i alla fall sälja sitt billiga vin som dessutom går väldigt bra med en omsättning på runt 76 miljoner.

Det är ju en en viss kontrast till Läckbergs vin som inte ens sålde tillräckligt för att få vara kvar på Systembolaget.
Senast redigerad av subtleoak 2026-08-06 kl. 22:37.
Citera
2026-08-06, 23:10
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Ja du MZ får ju i alla fall sälja sitt billiga vin som dessutom går väldigt bra med en omsättning på runt 76 miljoner.

Det är ju en en viss kontrast till Läckbergs vin som inte ens sålde tillräckligt för att få vara kvar på Systembolaget.

Och vad är MånsPetters provision för att har sin initialer på etiketterna? Säljer det lika bra nu när ingen anlitar honom längre?
Citera
2026-08-06, 23:15
Medlem
Det är nog få artister förunnat att ändå få så mycket stöd i sociala medier som MZ får, vilket jag tycker han verkligen är värd.

MZ är absolut inte glömd av det svenska folket trots en längre paus, snarare tvärtom. Det har i stället byggt upp en enorm saknad efter att få se honom både i tv och på scenen igen.

Svenska folket överlag förstår att man kan göra felaktiga val i livet, men att man också kan ta en ny väg. De är med andra ord inte alls så dömande i verkligheten som den lilla klick på 4–6 hatare som hänger i den här tråden dagarna i ända.

Detta går ju dessutom väldigt enkelt för vem som helst att kontrollera det är bara att gå in och läsa i kommentarsfälten till de klipp och inlägg på sociala medier där han medverkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in