2026-09-06, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Du vill ju inte förstå, vem som hittade det är sekundärt framför att det faktiskt fanns där. Att kokainet fanns där är ju hundra gånger värre än att reda ut vem som fann det och att ha åsikten om att det är en förmildrande omständighet när det faktiskt fanns där är väldigt märkligt.

Jag har aldrig påstått att förekomsten av kokain skulle vara en förmildrande omständighet. Det är något du själv lägger till.

Frågan är varför Ciara skrev att städpersonalen hittade det och ställde frågor, medan Adelina nu skriver att ”vi själva hittade kokain”. Båda versionerna kanske går att förena, men då får någon förklara hur i stället för att låtsas att motsägelsen saknar betydelse.
Citera
2026-09-06, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Så det var DÄRFÖR han ansökte om barnbidrag efter att de flyttat. Han ville ta så mycket som möjligt från Ciara, trots att det direkt drabbar barnen.
Efter att de flyttat? Flyttat var någonstans?
Och ta vad från Ciara? Det var, och är, inte hennes pengar och betalas heller inte ut till UK citizens?
Citera
2026-09-06, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Jag har aldrig påstått att förekomsten av kokain skulle vara en förmildrande omständighet. Det är något du själv lägger till.

Frågan är varför Ciara skrev att städpersonalen hittade det och ställde frågor, medan Adelina nu skriver att ”vi själva hittade kokain”. Båda versionerna kanske går att förena, men då får någon förklara hur i stället för att låtsas att motsägelsen saknar betydelse.
Jag undrar vad AN gjorde på MZs rum överhuvudtaget. Vad vi förstått delade de inte rum sedan ett tag (han hade inte ens sett hennes tatuering, som bekant).
Hur kan han vara skyldig ett förlåt till AN för att hennes barn "fanns I närheten" av, vad jag förmodar, hans privata rum?
Senast redigerad av Lazydell 2026-09-06 kl. 23:20.
Citera
2026-09-06, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag undrar vad AN gjorde på MZs rum överhuvudtaget. Vad vi förstått delade de inte rum sedan ett tag (han hade inte ens sett hennes tatuering, som bekant).
Hur kan han vara skyldig ett förlåt till AN för att hennes barn "fanns I närheten" av, vad jag förmodar, hans privata rum?

Ja, det kan man verkligen undra. MZ:s barn var vad jag förstår inte ens där. När AN skriver ”med våra barn i närheten” verkar det snarare syfta på hennes egen tonårsdotter och eventuellt andras barn.

Om detta var MZ:s privata rum blir frågan därför vad AN och hennes sällskap gjorde där och varför hennes dotter befann sig i närheten av rummet.

Jag undrar också hur de kunde slå fast att ett vitt pulver var kokain. Och fortfarande kvarstår skillnaden mellan Ciaras uppgift om att städpersonalen hittade det och AN:s påstående att ”vi själva hittade kokain”.
Citera
2026-09-07, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Socialtjänsten arbetar med sekretess. De griper in när det är uppenbart att barn far illa. MånsPetter struntade i barnens behov när han knarkade som mest. Huruvida han är drogfri, alla dagar nu, vet väl ingen. Sannolikt är det nu mycket begränsat umgänge.

Undrar också hur väl C tar hand om.barnen. Hon verkar gilla vin och fester. Det tillsammans med sin nyförälskelse kan vi räkna ut att tiden kan bli knapp.
Citera
2026-09-07, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du har förstås läst hela boken redan. Så du kan uttala dig. Eller hur?
Mitt ex kommer först på torsdag.
Så jag har svårt att uttala mig innan dess om innehållet.
Men det jag ser fram emot är att läsa om just denna händelse som du beskriver ovan.

Det är möjligt jag är ute på tunn is nu men som jag minns det skrev MZ på sitt Insta att han fick köra hem till främmande människor och hämta hem sina barn sedan. Han tog bort inlägget snabbt från sitt Insta efteråt. Och en bekant till honom skrev (har glömt var) att MZ tvingades köra till socialen i Staffanstorp för att få reda på adressen där hans barn befann sig.. Jag har aldrig återfunnit dessa uppgifter i tråden så därför ser jag fram mot boken. Men om det är sant så har CJ inte bara utsatt MZ för ditt uttryck "eftervåld" utan även utsatt deras barn för väldig psykisk stress.

Det finns många bra talesätt. Ett som jag tycker passar här är "Man ska inte hugga den hand som föder en."
Vad förväntade sig CJ efter detta helt fruktansvärda som hon gjort bakom hans rygg och både utsatt honom o barnen för?
Det var inte mer än rätt att hennes pantade väninnor fick försörja den bortskämda prinsessan sedan.
Och att MZ skulle gjort något ont mot sina egna älskade pojkar det tror du ju inte själv på.
MånsPetters lögner, missbruk och otroheten har drabbat även hans ”älskade pojkar”. Hans hatbok om deras mamma kommer att driva hans ”älskade pojkar” ännu längre ifrån honom. Det är tragiskt att ingen i MånsPetters omgivning försöker förklara detta för honom.

Ja, du är ute på väldigt tunn is. Men det kanske klarnar när du läst boken.
Citera
2026-09-07, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Barnbidraget går till den adress barnen är skrivna dvs MZs. Det är han som betalar för dagis, fotboll och fritids. Dessutom för deras heltidsanställda barnflicka. Kort sagt det mesta som rör pojkarna.
I Tingsrättens dom står det att barnflickan var anställd i MånsPetters företag. Menar du att han betalade hennes lön i företaget med barnbidraget?
”Som arbetsgivare är noterat Måns bolag vilket beror på att det fanns en möjlighet för henne att ta på sig andra arbetsuppgifter. Hon fick kännedom om tjänsten på Måns bolag och det framstod som ett naturligt steg”.
Vad kostar förskola och fritids nu för tiden?

Barnbidraget gick till MånsPetter eftersom han ansökte om det, det är också anledningen till att han varit inför rätta för bidragsbrott.
Citera
2026-09-07, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Du inser att du återigen skriver att han själv har erkänt. Han döljer alltså ingenting?
Har du någon aning om varför han kan tänkas erkänna dessa saker - men inte våldet?

Hur vet du att hon inte gav sig på denna man? Tänker du läsa boken och därefter skaffa dig en åsikt, eller har du redan bestämt dig?

Har du missat att barnen tydligen INTE alls hade mat, kläder eller ens tak över huvudet när det var Ciaras tur att ta hand om dem?

Undrar också lite var du får att jag är misogyn ifrån? Det finns inget jag någonsin skrivet som tyder på det. Vet du ens vad det betyder?
Stor komedi när du skriver ett misogynt inlägg och sen frågar mig om jag vet vad det betyder i samma inlägg. Fortsätt du att försvara denna ”man” och låtsas som att du inte hatar kvinnor.

Det finns för övrigt ett bra svar på dina frågor om varför han erkänner vissa saker och förnekar andra. Han erkänner det som går att bevisa och som han inte kan ljuga sig ur, men han förnekar sånt som skett i det fördolda. Det är så kvinnomisshandel fungerar, det är också därför så många utredningar läggs ner i brist på bevis. Det var väl precis det som hände efter hotellincidenten, eller hur?

Det var olyckligt att den som smygfilmade henne i receptionen inte filmade det som hände i korridoren.
Citera
2026-09-07, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarsol67
Undrar också hur väl C tar hand om.barnen. Hon verkar gilla vin och fester. Det tillsammans med sin nyförälskelse kan vi räkna ut att tiden kan bli knapp.

"Gilla vin och fester" = En vältränad och vacker egen företagare och konstnär som dricker vin (ej är nykterist) och har ett socialt liv (ej ensam, kontaktlös och isolerad).
Hur i helvete är det relevant? Det är typ alla föräldrar i hela Sverige förutom djupt religiösa och barn till alkoholister.
Vad som INTE är normalt är föräldrar som tar kokain och ligger runt som en lös varg.
Citera
2026-09-07, 08:49
Medlem
LOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Citat:
”Under våra tjugo år tillsammans har jag absolut gjort bort mig ibland men inte på något allvarligt sätt. Förrän nu. Det måste vara därför de tror att detta är medvetet. Att jag velat dämpa mitt eget fall genom att hänga ut mina bästa vänner. Jag hade hellre tagit mitt liv.

Citat:
Måns Zelmerlöw skriver att han ”bönade och bad” att de skulle försöka släppa ”besvikelsen och stridsyxan”.

Jag läser alla tre svaren, men vet inte hur jag ska reagera längre. Kommer vi hitta tillbaka till varandra efter det här? En av dem skriver att jag borde bli en bättre människa och åka till Baravara.

Expressen har sökt The agreement.
https://www.expressen.se/noje/sprickan-mellan-mans-zelmerlow-och-bandet/

Så nu är det även deras fel att han åkte till Baravara och lockades in i återfall i sitt "sexmissbruk" 🤣

Det var ju exakt hängde ut sina "bästa vänner" som han gjorde, påstod att han aaaaaaaaaldrig ens testat kokain tidigare men
våren 2025:
https://www.gp.se/kultur/mans-zelmerlow-om-kokainet-och-skilsmassan-fran-ciara
Citat:
Det ligger tyvärr sanning i anklagelserna om narkotika. Jag har varit emot droger hela mitt liv men för två år sedan dök det upp i turnébussen. ”Alla andra” gjorde det. Det är så vanligt i min bransch, så det blev svårt att inte testa. Trots att jag vet att jag har en beroendepersonlighet, säger Måns Zelmerlöw och fortsätter:
Citat:
Så från det blev kokainet en normaliserad del av en utekväll och det gick så långt att jag behövde ta tag i det så att jag inte skulle sluta på en plats jag absolut inte får hamna.

Citat:
Hur kom det sig att du valde att ändå testa första gången?

– Jag minns att vi satt i bussen en natt och kollade ”Plötsligt i Vinslöv” och någon föreslog en lina. Även de som vanligtvis brukade säga nej hakade på. Det märkliga var att det inte hände så mycket med dem, de var samma personer, bara lite piggare, och då tänkte jag att ”då borde väl jag kunna testa också”. Så det gjorde jag, fast jag tidigare hade varit så emot och lovat mig själv att inte prova. Det hade avdramatiserats för mig under den våren genom att jag hade sett vänner använda det till synes utan problem.

Hahaha
Måns, detta ÄR att kasta vännerna under bussen.
Önskar att de här turnémusikerna skrev sin egen bok om alla år med 'Jag har alltid varit emot droger - Jag testade första gången vid 37 års ålder eftersom hela mitt band knarkade runt mig i månader tills jag trodde att jag också skulle klara att testa- Zelmerlöw'.
Senast redigerad av LoveInAColdClimate 2026-09-07 kl. 08:52.
Citera
2026-09-07, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
LOOOOOOOOOOOOOOOOOL

https://www.expressen.se/noje/sprickan-mellan-mans-zelmerlow-och-bandet/

Så nu är det även deras fel att han åkte till Baravara och lockades in i återfall i sitt "sexmissbruk" 🤣

Det var ju exakt hängde ut sina "bästa vänner" som han gjorde, påstod att han aaaaaaaaaldrig ens testat kokain tidigare men
våren 2025:
https://www.gp.se/kultur/mans-zelmerlow-om-kokainet-och-skilsmassan-fran-ciara

Hahaha
Måns, detta ÄR att kasta vännerna under bussen.
Önskar att de här turnémusikerna skrev sin egen bok om alla år med 'Jag har alltid varit emot droger - Jag testade första gången vid 37 års ålder eftersom hela mitt band knarkade runt mig i månader tills jag trodde att jag också skulle klara att testa- Zelmerlöw'.
MånsPetter har bekräftat allt i tråden. Det är komiskt eftersom några skribenter har argumenterat rabiat så fort någon har antytt att han slängde bandet under bussen. Det ultimata beviset var att de spelade på hans sommarcafé.
Citera
2026-09-07, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
MånsPetter har bekräftat allt i tråden. Det är komiskt eftersom några skribenter har argumenterat rabiat så fort någon har antytt att han slängde bandet under bussen. Det ultimata beviset var att de spelade på hans sommarcafé.
Ja nu skriver han själv att de vägrar fortsätta turnera med honom och uttryckligen sagt att han just "slängt dem under bussen".
No shit Måns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in