2026-08-05, 23:14
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Vem anlitar MånsPetter i höst och i vinter? Ingen. Absolut 0 som vill ha ett arrangemang med MånsPetter. Den lilla "gården" (längan) på åkern utanför Staffanstorp är till salu inom 12 månader. Garanterat.
Citera
2026-08-05, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Man ser ögonen igenom glaset. Ögonlocken hänger lite som när någon får anstränga sig lite för att hålla dem öppna tycker jag.

Vad exakt är det du tycker dig läsa ut av det menar du?
Citera
2026-08-05, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tänk vad bra det hade varit för MånsPetter om all media hade varit så fogliga och tjänstvilliga som GP.

GP ställde gärna upp på MånsPetters kravlista, till exempel att Ciara inte skulle få ge sin version i samband med artikeln. Med dessa förväntningar på media så förstår man att en fri och obunden press kan kännas som något jobbigt. Men det beror bara på att MånsPetter varit placerad på ett elfenbernstorn hela sitt liv. Talesättet att man faller hårdare ju högre man nått stämmer verkligen denna gång.

Att media dessutom skriver om både med och motgångar har plötsligt framgått för MånsPetter som varit van med ros i stället för ris. Men det är bara tarvligt att skjuta på budbäraren när man inte får det man önskar.
Det var hans kravlista, ja. Sedan är det naturligtvis upp till DN/GP om man kan acceptera den eller inte. Ingen har väl sagt att han förväntade sig att de skulle göra det?

Han håller nog inte med dig, då många recensenter och gammelmedia givit honom mer ris än ros under årens lopp, vilket även han själv konstaterat.

Vem är tarvlig och vem skjuter på budbäraren? Jag hänger inte riktigt med i vad du syftar på?

Det jag väntar på är snarare att få klarhet i hur saker hänger samman.
Som varför Bonnierägda DN hänger ut en artist/avtalsförslag och påstår att de aldrig sett något liknande? Det har de definitivt. Varför samma media gör en "kommentar" av att han står på scen på sitt eget café utan att nämna det sammanhanget? Det är undermålig journalistik.

Varför Bonnierägda Expressen kan rapportera om alla detaljer från tingsrättegången innan alla andra? Och varför samma Expressen kunde berätta om att han ska skriva en bok, bla om retreatet i Dalarna och andra - i sammanhanget - ointressanta saker.

Varför boksläppet, som skulle skett i februari, inte blev av? Och vilket var förlaget?
Varför har MZ inte yppat ett enda ljud om turerna kring hans privatliv sedan 26 mars 2025? Det kan visserligen te sig gentlemannamässigt att inte säga något när det involverar sina barns mamma - men också underligt att inte försvara sig alls mot förtal & grovt förtal. Speciellt när det även kommer från håll som ej har med barnens mamma att göra.
Det är en naturlig och ytterst mänsklig instinkt att försvara sig. Skyldig eller ej.

Återigen - vad hände med boken?
Finns det ett exklusivt avtal förbehållet boken som förhindrar uttalanden utanför den? Sa samma avtal att den skulle ges ut först när skilsmässan var klar - vilket borde varit för ett år sedan?
Finns det fler orsaker än bara det personliga underhållet som gör att CJ förhalar skilsmässan i det längsta?

Jag fortsätter att fundera på detta medan ni andra förmodligen fortsätter att lägga förstoringsglas på ert mobbningsoffers ögonlock.
Senast redigerad av Lazydell 2026-08-06 kl. 00:16.
Citera
2026-08-06, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Vem anlitar MånsPetter i höst och i vinter? Ingen. Absolut 0 som vill ha ett arrangemang med MånsPetter. Den lilla "gården" (längan) på åkern utanför Staffanstorp är till salu inom 12 månader. Garanterat.
Det kommer den nog vara, ja.
Man kan ju tycka att så fascinerad som du är, så borde du också läsa lite av vad som skrivs.
Citera
2026-08-06, 00:02
Medlem
Citat:

Innan du nu försöker dig på nya fristående undergångsprofetior om MZ.

Så skulle jag vilja veta följande hur du kan tycka så fullständigt olika i exakt samma fråga. Gällande mitt inlägg igår och ditt tyckande om bolag osv beroende av om det gäller Läckberg eller MZ?

Igår, 21:34
subtleoak
Medlem
Reg: Maj 2025
Citat:
Dessutom går café mumsmums med brakförlust så dubbel förnedring.

Det är verkligen helt hysteriskt att se hur snabbt du vänder kappan efter vinden i din desperata jakt på att hitta fel.

När vi diskuterade Camilla Läckberg i mars, och jag påpekade att hennes och Simons bolag Powrs försattes i konkurs efter miljonförluster, så satt du och läxade upp mig med följande rader:

Det märks tydligt att du inte kan ett skit om att driva många bolag.
Du får väl fortsätta med din nisch så länge det håller. Du kanske också får känna på konkurs, vem vet. Kan ju drabba alla.

Går att läsa mer här

(FB) Skvaller om Camilla Läckberg

Då gick det alltså alldeles utmärkt att försvara att enskilda bolagsförluster och konkurser ”kan drabba alla” och hör till vanlig affärsverksamhet när man driver många bolag.

Men nu, när det gäller MZ, så försöker du i stället förvandla helt normala investeringsår i ett nystartat caféprojekt till en ”total förnedring”.

Tack för att du med dina egna ord bevisar din totala dubbelmoral inför hela tråden. Det blir ganska pinsamt när ditt eget facit visar att du bara tycker att företagsekonomiska regler gäller när det passar ditt personliga kändishat. Snyggt självmål.
Citera
2026-08-06, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ungefär som när man är pollenallergiker, alltså? Eller när man inte fått en god natts sömn på ett år? Eller när man ätit en två dagar gammal fisk? Eller när man gråtit mycket? Eller när ljuset envisas med att kasta konstiga skuggor?

Pollenargiker? Nej. Känner några och nej, känner inte igen det därifrån.
Ej sovit på två år? Möjligtvis.
Ätit en två dagar gammal fisk? Har du gjort det eller?
Gråtit mycket? Nej, menar tunga ögonlock, inte rödgråtna ögon då även näsan blir svullen.
Inte samma som att kisa mot solen heller.
Menar specifikt ögonlocken folk får efter intag av alkohol, droger eller lugnande mediciner.
Senast redigerad av LoveInAColdClimate 2026-08-06 kl. 00:37.
Citera
2026-08-06, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Vad exakt är det du tycker dig läsa ut av det menar du?

Kommentaren jag svarade på sa att man inte ser ögonen för glasögonen. Men de är transparenta.
Citera
2026-08-06, 00:38
Medlem
Citat:
Kommentaren jag svarade på sa att man inte ser ögonen för glasögonen. Men de är transparenta.

Ok men vad tycker du dig kunna läsa ut av ögonen du ser bakom solglasögonen?
Senast redigerad av subtleoak 2026-08-06 kl. 00:48.
Citera
2026-08-06, 00:50
Medlem
Citat:
Pollenargiker? Nej. Känner några och nej, känner inte igen det därifrån.
Ej sovit på två år? Möjligtvis.
Ätit en två dagar gammal fisk? Har du gjort det eller?
Gråtit mycket? Nej, menar tunga ögonlock, inte rödgråtna ögon då även näsan blir svullen.
Inte samma som att kisa mot solen heller.
Menar specifikt ögonlocken folk får efter intag av alkohol, droger eller lugnande mediciner.
Jag är en "året-runt" pollenallergiker och jo, vätskeansamling i ögonlock är brutal.
Har tyvärr ätit gammal fisk, ja.
Dagen efter man gråtit är det röda borta och endast svullnaden återstår. Och den sitter på ögonlocken.
Jag förstod vad du var ute efter men det finns flera mycket troligare orsaker. Se ovan.
Citera
2026-08-06, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Oj, både en dubbel skilsmässoskiva och en bok! Trist för MånsPetter att mäster Ulf redan har gett ut Den Vassa Eggen och Vardagar. MånsPetters verk blir bara bleka kopior.

Skilsmässoskiva?

Vet inte vad du pratar om överhuvudtaget.

Albumen var ju klara långt innan mello 2025, men du verkar som vanligt inte hänga med i svängarna överhuvudtaget.
Citera
2026-08-06, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Det var hans kravlista, ja. Sedan är det naturligtvis upp till DN/GP om man kan acceptera den eller inte. Ingen har väl sagt att han förväntade sig att de skulle göra det?

Han håller nog inte med dig, då många recensenter och gammelmedia givit honom mer ris än ros under årens lopp, vilket även han själv konstaterat.

Vem är tarvlig och vem skjuter på budbäraren? Jag hänger inte riktigt med i vad du syftar på?

Det jag väntar på är snarare att få klarhet i hur saker hänger samman.
Som varför Bonnierägda DN hänger ut en artist/avtalsförslag och påstår att de aldrig sett något liknande? Det har de definitivt. Varför samma media gör en "kommentar" av att han står på scen på sitt eget café utan att nämna det sammanhanget? Det är undermålig journalistik.

Varför Bonnierägda Expressen kan rapportera om alla detaljer från tingsrättegången innan alla andra? Och varför samma Expressen kunde berätta om att han ska skriva en bok, bla om retreatet i Dalarna och andra - i sammanhanget - ointressanta saker.

Varför boksläppet, som skulle skett i februari, inte blev av? Och vilket var förlaget?
Varför har MZ inte yppat ett enda ljud om turerna kring hans privatliv sedan 26 mars 2025? Det kan visserligen te sig gentlemannamässigt att inte säga något när det involverar sina barns mamma - men också underligt att inte försvara sig alls mot förtal & grovt förtal. Speciellt när det även kommer från håll som ej har med barnens mamma att göra.
Det är en naturlig och ytterst mänsklig instinkt att försvara sig. Skyldig eller ej.

Återigen - vad hände med boken?
Finns det ett exklusivt avtal förbehållet boken som förhindrar uttalanden utanför den? Sa samma avtal att den skulle ges ut först när skilsmässan var klar - vilket borde varit för ett år sedan?
Finns det fler orsaker än bara det personliga underhållet som gör att CJ förhalar skilsmässan i det längsta?

Jag fortsätter att fundera på detta medan ni andra förmodligen fortsätter att lägga förstoringsglas på ert mobbningsoffers ögonlock.
Oj, hela världen har gått ihop i en jättestor konspiration mot MånsPetter! Han har alltså skrivit på ett avtal om att inte uttala sig innan hans bok är släppt och det är anledningen till tystnaden? Ciara förhalar skilsmässan för att hindra boksläppet? Familjen Bonnier angriper familjen Zelmerlöw genom ointressanta artiklar? Landets media har enats om att ge mer ris än ros till MånsPetter?

Fortsätt du att fundera medan vi andra håller oss kvar i verkligheten och ser vad missbruk och narcissism kan orsaka.
Citera
2026-08-06, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Skilsmässoskiva?

Vet inte vad du pratar om överhuvudtaget.

Albumen var ju klara långt innan mello 2025, men du verkar som vanligt inte hänga med i svängarna överhuvudtaget.
Nej, du har rätt. Att han hade två skivor klara i byrålådan redan före mello hade jag ingen aning om. Det blir så för oss som inte umgås dagligen med honom. När du skrev att han hade skivor klara så antog jag att det var något han åstadkommit under sista året när han varken turnerat eller varit programledare. Det borde ha gett en hel del tid över.

Det finns som sagt var en del artister som bearbetat och delat med sig av sina skilsmässor genom sin musik. MånsPetter har iofs också gjort ett försök.

Come closer, cara cara mia
Cara cara mia, love is all we need
I swear I'm never gonna leave you
Cara cara mia, you're the one for me
When someone loves like I do
Dreams can come true
So tell me, tell me now
Oh, cara cara mia, cara cara mia how
Can you leave me now

We can be happy again
Don't you feel that
It's burning inside, burning inside