2026-08-06, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelleplutt007
Ytterst tveksamt.
Vad var det någon skrev här att hon fått sparken från jobb och portad.

Jag tycker det är bra att det finns alternativet fotboja, vi har flera brott i Sverige som borde ge den typen av straff istället för böter
Det är ingen dans på rosor att ha fotboja.

Men mamman lär få fotboja,
Sen tror jag inget kommer att tas upp i HD
Så alla är nog inne på kåken inom 2-3 månader
i sverige kan du inte som i norge välja på straff eller böter här får du bägge två.

fotboja är bra alternativ ja med tanke på överbeläggningar med och folk som har skötsamma liv kan fortsätta jobba och ha kvar sina bostäder på det sättet, och som du skriver det är ingen dans på rosor det är exakta klockslag som ska passa gör man inte det piper bojan direkt och man får ett samtal.

har dålig koll på morsan faktiskt vi får väl se om hon ens söker det, för vissa som redan inte har något liv kan det vara svårt dra igång med tanke på ha boja har många krav med
Citera
2026-08-06, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
i sverige kan du inte som i norge välja på straff eller böter här får du bägge två.

fotboja är bra alternativ ja med tanke på överbeläggningar med och folk som har skötsamma liv kan fortsätta jobba och ha kvar sina bostäder på det sättet, och som du skriver det är ingen dans på rosor det är exakta klockslag som ska passa gör man inte det piper bojan direkt och man får ett samtal.

har dålig koll på morsan faktiskt vi får väl se om hon ens söker det, för vissa som redan inte har något liv kan det vara svårt dra igång med tanke på ha boja har många krav med

Du har en poäng där med morsan
Hon jobbar nog inte heller så hon åker nog in
Det som är grejen där är ju att hon har inte överklagat domen

Ja fotboja är ingen dans på rosor, läst andra trådar här där fler hade tagit fängelse alla dagar i veckan.
Sen de som kan och vill kan ju faktiskt få en bra tid på ett fängelse och komma vidare.
Samtidigt kan du få ett helvete om det vill sig illa
Citera
2026-08-06, 22:49
Medlem
Citat:
Du har en poäng där med morsan
Hon jobbar nog inte heller så hon åker nog in
Det som är grejen där är ju att hon har inte överklagat domen

Ja fotboja är ingen dans på rosor, läst andra trådar här där fler hade tagit fängelse alla dagar i veckan.
Sen de som kan och vill kan ju faktiskt få en bra tid på ett fängelse och komma vidare.
Samtidigt kan du få ett helvete om det vill sig illa
nej jag vet vad fotboja innebär känner folk som jobbar som övervakare och ett x antal sokm haft det en längre tid måste ju göra en totalt galen.

och självklart kommer HD inte ta upp det här, det tycker jag deras advokater kunde informerat dem om så de kunde börja leta anstalt istället.
Citera
2026-08-06, 22:52
Medlem
Citat:
nej jag vet vad fotboja innebär känner folk som jobbar som övervakare och ett x antal sokm haft det en längre tid måste ju göra en totalt galen.

och självklart kommer HD inte ta upp det här, det tycker jag deras advokater kunde informerat dem om så de kunde börja leta anstalt istället.

Pundarbruden som är ute i det fria tror väl säkert att hon ska slippa straff, blir en brutal överaskning för henne sen. Överklagan är ju skriven som att "Men hon visste ju faktiskt inte att det fanns knark i lägenheten"

Det där förhöret med henne visar hur jävla pantad hon är.
Har du lyssnat igenom rättegången?

Klart dom försöker, sen måste väl advokaten skicka in en överklagan om klienten begär det.
Citera
2026-08-06, 23:08
Medlem
Citat:
Pundarbruden som är ute i det fria tror väl säkert att hon ska slippa straff, blir en brutal överaskning för henne sen. Överklagan är ju skriven som att "Men hon visste ju faktiskt inte att det fanns knark i lägenheten"

Det där förhöret med henne visar hur jävla pantad hon är.
Har du lyssnat igenom rättegången?

Klart dom försöker, sen måste väl advokaten skicka in en överklagan om klienten begär det.
spelar ingen roll om hon visste eller inte visste det är hennes lägenhet och hon är ansvarig för vad som finns i den om ingen annan nu tar på sig det då, men hennes guldgossar verkar inte vilja rädda henne vartfall.

nej faktiskt inte gjort det haft mycket göra plus läser en annan fup just nu med.

jo det kan hända de måste men jag hade i deras läge inte gjort det, och som du visade var ju inte pundarslynans överklagan så väl formulerad heller om det där var huvudargumentet.
Citera
2026-08-06, 23:29
Medlem
Citat:
spelar ingen roll om hon visste eller inte visste det är hennes lägenhet och hon är ansvarig för vad som finns i den om ingen annan nu tar på sig det då, men hennes guldgossar verkar inte vilja rädda henne vartfall.

nej faktiskt inte gjort det haft mycket göra plus läser en annan fup just nu med.

jo det kan hända de måste men jag hade i deras läge inte gjort det, och som du visade var ju inte pundarslynans överklagan så väl formulerad heller om det där var huvudargumentet.
Exakt..

Alltså man ska lyssna på rättegången
Åklagaren äter upp dom.

Sen så är det komik på högsta nivå.
Det var ju bara en guldgosse för henne (Hon har enligt andra uppgifter här hittat en ny)
Men den där guldgossen hade ju två samtidigt.
Varav den andra bruden har ringt falsk larm till den första.
Finns ju ett dokument här i tråden någonstans om det.

Pundarbrudens överklagan till hovrätten var ju bajs.
Men till HD så var den "lite" vettigare.
Citera
2026-08-06, 23:45
Medlem
Citat:
Exakt..

Alltså man ska lyssna på rättegången
Åklagaren äter upp dom.

Sen så är det komik på högsta nivå.
Det var ju bara en guldgosse för henne (Hon har enligt andra uppgifter här hittat en ny)
Men den där guldgossen hade ju två samtidigt.
Varav den andra bruden har ringt falsk larm till den första.
Finns ju ett dokument här i tråden någonstans om det.

Pundarbrudens överklagan till hovrätten var ju bajs.
Men till HD så var den "lite" vettigare.
ska göra det när jag får tid, jag tror iof du och jag hade ätit upp det här samhall gänget i rätten med.

fallet i sig är inte så intressant eller tycker du det?

hur ringde hon falskalarm berätta gärna om du har tid och lust.

synd för slynan då att överklagan till HR var den viktigaste i hennes liv kanske HD kunde de lika gärna slängt i papperskorgen direkt.

men de lever väl i en utopi där det är som på tv i sista instans får de upprättelse pgr av någon okänd detalj
Citera
2026-08-07, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe87t
Jag visste att jag läst det där Linda Hedman någonstans.

Lite Off Topic
Men den ena där är ju med i pengatvätt, den andra med narkotika. Samma "huvudman"

Kolla denna
https://files.catbox.moe/t4ybxf.pdf

och så kollar ni denna
https://files.catbox.moe/azmkso.pdf

Var tvungen att rota vidare (Nej jag har inget liv)
Göteborgs TR B 4932-26

Lyssna på hans förklaring var han varit
UNDERBART
Förhör med Aidspinnen
Polisen har uppgift om att du varit på Madängsgatan 4a
"Nej har inte varit där, jag var på 2 A "

Det är HUMOR på hög nivå

Citat:
ska göra det när jag får tid, jag tror iof du och jag hade ätit upp det här samhall gänget i rätten med.

synd för slynan då att överklagan till HR var den viktigaste i hennes liv kanske HD kunde de lika gärna slängt i papperskorgen direkt.

men de lever väl i en utopi där det är som på tv i sista instans får de upprättelse pgr av någon okänd detalj

Var ett tidigare inlägg här som jag läste.

BROTTET
Okänd gärningsman har ringt in till SOS Alarm och uppgifter om att det brinner i en lägenhet vilket
inneburit att polis och räddningstjänst ryckt ut till platsen. På plats visade sig att uppgiften var osann.

Så den ena bruden som den där blatten hade, ringde alltså ett falsklarm till den andra bruden.

Hade du haft någon kontakt med henne innan händelsen på annat sätt än träffat henne?
Jag kommer inte ihåg. Jag tror att det var efteråt som hon knackade på dörren som Ni har
anmälningar på sedan förut.

Jag tycker det är intresant hur man blandat dessa mål i samma rättegång och att ett åtal har exploderat.

och att det har små kopplingar som det här tex.

Det här är väl också en faktor som gör det osäkert med fotboja

Göteborgs TR B 4932-26
Senast redigerad av pelleplutt007 2026-08-07 kl. 09:06.
Citera
2026-08-07, 10:45
Medlem
Citat:
Var ett tidigare inlägg här som jag läste.

BROTTET
Okänd gärningsman har ringt in till SOS Alarm och uppgifter om att det brinner i en lägenhet vilket
inneburit att polis och räddningstjänst ryckt ut till platsen. På plats visade sig att uppgiften var osann.

Så den ena bruden som den där blatten hade, ringde alltså ett falsklarm till den andra bruden.

Hade du haft någon kontakt med henne innan händelsen på annat sätt än träffat henne?
Jag kommer inte ihåg. Jag tror att det var efteråt som hon knackade på dörren som Ni har
anmälningar på sedan förut.

Jag tycker det är intresant hur man blandat dessa mål i samma rättegång och att ett åtal har exploderat.

och att det har små kopplingar som det här tex.

Det här är väl också en faktor som gör det osäkert med fotboja

Göteborgs TR B 4932-26

Citat:

Det var jag som hade tråkigt en dag.
Alltså det var för bra för att vara sant.

Den ena "ledaren" har alltså två stycken nötter samtidigt.
Så hade jag läst massa målkort och såg att det var med namnet Linda Hedberg.
Jag tänker om båda är på fri fot av dom där pundarbrudarna så kan det hända mycket.
Såg en annan sak när jag kollade runt på Mr Koll

Den som är mest eftersökt av alla inblandade i detta är pundarbruden som ska in i fängelse.
tror det var 17 gånger bara under augusti.

Dom andra är det en eller två gånger typ
Citera
2026-08-07, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe87t
Det var jag som hade tråkigt en dag.
Alltså det var för bra för att vara sant.

Den ena "ledaren" har alltså två stycken nötter samtidigt.
Så hade jag läst massa målkort och såg att det var med namnet Linda Hedberg.
Jag tänker om båda är på fri fot av dom där pundarbrudarna så kan det hända mycket.
Såg en annan sak när jag kollade runt på Mr Koll

Den som är mest eftersökt av alla inblandade i detta är pundarbruden som ska in i fängelse.
tror det var 17 gånger bara under augusti.

Dom andra är det en eller två gånger typ
nej en svensk tjej som är med dessa apor med.

Snacka om svenska kvinnor skämmer ut oss
Citera
2026-08-07, 14:30
Medlem
Citat:
nej en svensk tjej som är med dessa apor med.

Snacka om svenska kvinnor skämmer ut oss

Hon är svensk men har föräldrar från andra länder säger hon i alla fall. Men vad hon säger är ju inte säkert att det är sant.
Klingande Göteborska är det, men det ska bara vara personer som är mörkhyade helst kriminella.
Senast redigerad av Nyfikenienstrut99 2026-08-07 kl. 14:33.
Citera
2026-08-07, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenienstrut99
Hon är svensk men har föräldrar från andra länder säger hon i alla fall. Men vad hon säger är ju inte säkert att det är sant.
Klingande Göteborska är det, men det ska bara vara personer som är mörkhyade helst kriminella.
ja och hon är ju ännu äldre än hon shanel, linda är ju närmare 50år har skyddade personuppgifter med och som juag kan se även utvandrad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in