Citat:
Ursprungligen postat av
Rumpollon
förstår inte den här biljakten, hon skadades inte ens allvarligt, och mer skadad än hon redan är
Känns rätt allvarligt på så sätt
Men har hon "dött" så har väl hjärnan fått sig lite smällar
Berätta om dina skador?
Första kotan i ryggraden hör ihop med nerven som kapades av där, jag kan inte röra min
vänster hand. Jag kan inte röra långfingret, lillfingret, tummen, jag har ingen motorik i
handen, jag kan inte lyfta saker, jag tappar saker hela tiden. Jag har ont konstant. Det går i
vågor, det brinner liksom ibland och ibland är det iskallt i armen/handen, från axeln och ner
till fingrarna.
Nyckelbenet - förstörd nerv, den gick sönder, den bröts också.
Jag bröt bröstkorgen.
Jag bröt 9 stycken revben på vänster sida och fick punkterad lunga på vänster sida. På höger
sida revbenen bröt jag 4 stycken revben.
Jag bröt vänster sida höft. Bäckenet bröt jag. Och sen bröt jag sista kotan i ryggraden.
Sen sliecade bältet mig på låret på vänster sida, där gick jag helt upp så jag har sytt 17
stycken stygn där på låret.
Sen har jag fått brännskador på bröstet bröstkorgen och upp över axeln på höger sida från
bältet. Jag hade bälte på mig.
Jag dog på sjukhuset två gånger men de sa att jag hade dött direkt på plats om jag inte haft
bälte på mig.
De kallade mig för mirakel för de trodde inte jag skulle överleva.
Det är alla skador som jag fick. Sen har jag opererats fem gånger på höften.
Har du uppsökt sjukvård?
Jag bodde på Sahlgrenska i tre månader och därefter två månader på korttidsboende för jag
kunde inte gå eller duscha eller göra något, jag var tvungen att ha en sådan säng för allt tog
sådan tid. Korttidsboendet var i Borås och hette Borgstena Gård, typ en timme från Borås.