2026-08-06, 18:23
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
ja jag kanske var lite offtopic,

men att kontrastera Faucis seriositet med RFKjr oseriositet tycker jag driver hem poängen enklast

gillar du inte "expertstyre" ? vill du bli hjärtopererad av en amatör? typ
(FB) Robert F Kennedy Jr utsedd till hälsominister (2024-11-14)

Finns en tråd för det med.
Citera
2026-08-06, 18:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
För att han hänvisade till sig själv som science och hänvisade till att vi måste lyssna på vetenskapen och därför hplla 6 feet avstånd för att sen under ed säga att det fanns ingen vetenskap för det och det bara dök upp. Behövs det förklaras varför det är dåligt?

Så när chefen för NIAD går ut och säger att vetenskapen säger det och det så kan inte det ha en inverkan på delstaterna? Ska delstaternas befolkningar då sluta att ge pengar till NIAD och skapa egna forskningsinstitut menar du? Herregud vad du vänder och vrider på saker bara för att se ut som en idiot.

"Frontpersonen Fauci för vita husets coronavirusgrupp ger dom här rekommendationerna men staterna får skylla sig själva om dom lyssnar" Var det så det lät från dig 2021 också? Eller är det rättvisare att säga att dom stater eller politiker som ställde sig emot var dumma i huvudet och mistrodde "vetenskapen", vet att du inte klarar av att vara ärlig men alla fattar vilken grupp du hade hamnat i då..
Och länder och delstater både följde och tog sina egna vägar.
Dock var COVID-19 ett ekonomiskt problem i alla länder.
Så vad är argumentet, det var ju en pandemi och något alla fattade.(Utom du verkar det som.)

Fauci har aldrig bestämt över delstater, verkar reta dig svårt detta fakta
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
högst dödlighet bland jämförbara länder*
USa är högt upp, men inte ens nära vara ledande i COVID-19 död i världen.
Peru "vann" enkelt där, så sluta ljug foliehatt.
Citat:
För att han hänvisade till sig själv som science och hänvisade till att vi måste lyssna på vetenskapen och därför hplla 6 feet avstånd för att sen under ed säga att det fanns ingen vetenskap för det och det bara dök upp. Behövs det förklaras varför det är dåligt?

Så när chefen för NIAD går ut och säger att vetenskapen säger det och det så kan inte det ha en inverkan på delstaterna? Ska delstaternas befolkningar då sluta att ge pengar till NIAD och skapa egna forskningsinstitut menar du? Herregud vad du vänder och vrider på saker bara för att se ut som en idiot.

"Frontpersonen Fauci för vita husets coronavirusgrupp ger dom här rekommendationerna men staterna får skylla sig själva om dom lyssnar" Var det så det lät från dig 2021 också? Eller är det rättvisare att säga att dom stater eller politiker som ställde sig emot var dumma i huvudet och mistrodde "vetenskapen", vet att du inte klarar av att vara ärlig men alla fattar vilken grupp du hade hamnat i då..
Ekonomiskt så led alla länder, vi mer förståndiga som Sverige, som tittade på historien om pandemin, hade en bra mindre påverkan.
Men Fauci bestämde inget, rekommenderade, och delstater gjorde som de själva ville.
Hur kan du inte veta detta, eller försöker du låtsas?
Citera
2026-08-06, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Så vad är argumentet, det var ju en pandemi och något alla fattade.(Utom du verkar det som.)

Det som retar mig är att du inte har hjärna nog att ge svar på dom argument och saker jag skriver och håller en hjärndöd nivå, om du har något motargument så lyft fram dom.
Citera
2026-08-06, 19:02
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det som retar mig är att du inte har hjärna nog att ge svar på dom argument och saker jag skriver och håller en hjärndöd nivå, om du har något motargument så lyft fram dom.
DU glömde av att berätta vad...
Märkte du det, alla andra gör.

Delstater var fick aldrig orders, de har självbestämmande och en del delstater tog en annan väg och gjorde det bättre än andra delstater.

Och ekonomiskt, ja, alla länder fick problem där.

Och vadå motargument, du har ju inte et sagt ett enda ord som ändrar något jag sagt med ett enda argument.
Mer än prata om min användare som är det mest irrelevanta i tråden.
Försök igen och lycka till, om du byter argument vad i det jag sagt, så skriver du bra skräp.(Jag förutspår du kommer just skriva mer skräp, och vi alla vet jag kommer få rätt igen att du skriver just skräp en gång till )
Citera
2026-08-06, 19:13
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Nej jag menar vad resultatet av hans styrande har förlett till, är det n[got att utmärka? Jag tycker inte det.

Däremot skvallrar det att han får dessa medaljer etc att han hade ett mafiadöme snarare än annat.

Alltså titta på grafen.

https://www.healthsystemtracker.org/chart-collection/u-s-life-expectancy-compare-countries/

Ser du vid 2019? Störtdyker. Det var Faucis verk.

Ska han hyllas över det tycker du?

Jag tycker han ska ställas inför rätta.

Citat:

USa är högt upp, men inte ens nära vara ledande i COVID-19 död i världen.
Peru "vann" enkelt där, så sluta ljug foliehatt.

Ekonomiskt så led alla länder, vi mer förståndiga som Sverige, som tittade på historien om pandemin, hade en bra mindre påverkan.
Men Fauci bestämde inget, rekommenderade, och delstater gjorde som de själva ville.
Hur kan du inte veta detta, eller försöker du låtsas?
US Excess Deaths Continued to Rise Even After the COVID-19 Pandemic

There were over 1.5 million “missing Americans” in 2022 and 2023—deaths that would have been averted if US mortality rates matched those of peer countries. Excess US deaths have been increasing for decades, with working-age adults disproportionately affected, and this trend continued during and after the pandemic.

När man gör såna utredningar gör man det med jämförbara länder.

Vilket jag visat tidigare.

Hur man än vänder och vrider på det så hade USA urusla resultat.

När det kommer till år förlorade per liv (YLL) så var USA ännu högre.

Years of life lost to COVID-19 in 20 countries

DISCUSSION
This study demonstrated that of the included countries, the USA has the highest overall burden of YLL to COVID-19. This is due to the population size, however, when adjusted for size the USA still compares unfavourably with the 17th largest YLL per 1000 out of the 20 included countries, with only England & Wales, Romania and Moldova ranking lower. The study also showed that the US, Ukraine, Moldova and Romania have a larger burden of YLL in younger age groups (<50 years) than the other included countries.

England hade klart lägre överdödlighet.

Lägger man ihop allt så blir esultaten otroligt dåliga för usa eftersom de var i botten av allt. Deras livslängd sjönks kraftigast av alla utvecklade länder.

Är det något Fauci bör hyllas över?
Senast redigerad av Ajogen 2026-08-06 kl. 19:18.
Citera
2026-08-06, 19:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
US Excess Deaths Continued to Rise Even After the COVID-19 Pandemic

There were over 1.5 million “missing Americans” in 2022 and 2023—deaths that would have been averted if US mortality rates matched those of peer countries. Excess US deaths have been increasing for decades, with working-age adults disproportionately affected, and this trend continued during and after the pandemic.

När man gör såna utredningar gör man det med jämförbara länder.

Vilket jag visat tidigare.

Hur man än vänder och vrider på det så hade USA urusla resultat.

När det kommer till år förlorade per liv (YLL) så var USA ännu högre.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC8877807/

DISCUSSION
This study demonstrated that of the included countries, the USA has the highest overall burden of YLL to COVID-19. This is due to the population size, however, when adjusted for size the USA still compares unfavourably with the 17th largest YLL per 1000 out of the 20 included countries, with only England & Wales, Romania and Moldova ranking lower. The study also showed that the US, Ukraine, Moldova and Romania have a larger burden of YLL in younger age groups (<50 years) than the other included countries.

England hade klart lägr överdödlighet.

Lägger man ihop allt så blir esultaten otroligt dåliga för usa eftersom de var i botten av allt. Deras livslängd sjönks kraftigast av alla utvecklade länder.

Är det något Fauci bör hyllas över?
När andra länder har högre per capita dödlighet av COVID-19, så har de detta inte USA.

Vi alla vet Faucis priser för sitt utmärkta arbete inom sitt område, försök låtsas bort det
Dock har Fauci nu satt ned foten och sagt, det är över nu och för jag redan svarat på alla frågorna flera ggr.
Citera
2026-08-06, 19:20
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
När andra länder har högre per capita dödlighet av COVID-19, så har de detta inte USA.

Vi alla vet Faucis priser för sitt utmärkta arbete inom sitt område, försök låtsas bort det
Dock har Fauci nu satt ned foten och sagt, det är över nu och för jag redan svarat på alla frågorna flera ggr.
https://www.healthsystemtracker.org/chart-collection/u-s-life-expectancy-compare-countries/

Om du tittar på grafen ser du hur illa responsen var i USA
Citera
2026-08-06, 19:21
Medlem
klybans avatar
Citat:

Om du tittar på grafen ser du hur illa responsen var i USA
Inget ändrar sig alls, per capita så är USA en bit ifrån toppen, eller gillar du inte fakta som detta?

Fauci, han gett så mycket bra, men som alltid i svåra saker som detta, även småfel.
Citera
2026-08-06, 19:23
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Inget ändrar sig alls, per capita så är USA en bit ifrån toppen, eller gillar du inte fakta som detta?

Fauci, han gett så mycket bra, men som alltid i svåra saker som detta, även småfel.
Ok. Fauci bra. Jag förstår.
Citera
2026-08-06, 19:24
Medlem
Masingas avatar
Vad är poängen med dessa utfrågningar. Råttan svarade bara "plead the 5th" hela tiden. Det är alltid så när någon ska utfrågas, bara enkelt duckar frågorna sedan är det över. Alla vet att Fauci döljer något, smuts som han är.
Citera
2026-08-06, 19:24
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Vad är poängen med dessa utfrågningar. Råttan svarade bara "plead the 5th" hela tiden. Det är alltid så när någon ska utfrågas, bara enkelt duckar frågorna sedan är det över. Alla vet att Fauci döljer något, smuts som han är.
De får lägga fram bevis inför hela folket så de får reda på sanningen.
Citera
2026-08-06, 19:28
Medlem
Masingas avatar
Citat:
De får lägga fram bevis inför hela folket så de får reda på sanningen.
Det har väl redan Rand Paul gjort tidigare med e-mail dokumenten bla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in