Citat:
Ursprungligen postat av
Humbug69
Du valde att svara på det inlägget. Då är det väl tämligen logiskt att man svarar på frågan i inlägget men lämnar replik på.
Visst är det i allra högsta grad relevant ämnet att fråga om du är principielt emot alla lagar som fått kritik av lagrådet och/eller advokatsamfundet.
Eller om du bara är emot just lagen som begränsar din möjlighet att begå övergrepp mot någon du har sex med utan att det får konsekvenser.
I förlängningen handlar det om vilket styrelseskick vi vill ha. Vill vi leva i en demokrati? Eller i någon sorts autokratiskt politiskt envälde?
Vilka otroligt töntiga kommentarer. Men typiskt för de som ej har något vettigt att komma med.
Mår du bra av att skriva sånt där? Att jag vill ha rätten att begå övergrepp. Vilken sorglig liten person du är.
Kan du nämna några andra lagar som de kritiserat och vari kritiken bestått?
Sedan kan du väl åtminstone försöka svara på frågorna jag ställt dig? Jag förstår att du aldrig reflekterar kring sådana frågor eftersom du egentligen inte har något intresse av lagen över huvud taget.
Och mitt intresse beror inte på någon oro för egen del. Så du behöver inte vara orolig för någons skull.