2026-08-06, 02:31
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Varför denna rädsla för kvinnor? Varför känner du dig så hotad? Skaffa dig lite självkänsla och väx upp.

Eller så kanske du skulle emigrera till Afganistan, du trivs nog bättre där.

Rädsla för kvinnor? Vilket trams, vårt problem är en stat som löper amok.
Citera
2026-08-06, 08:20
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Det är ju precis det DU säger. Eftersom du aldrig kan veta om partnern vill samma som du vill så ska du få göra det du vill och partnern får säga nej om det inte passar.

Jag har skrivit att när man tar initiativ och litar på sin uppfattning så tar man en risk, man kan inte vara helt säker. Du säger att man kan vara 110% säker.
Det du inte har förstått är att även om en tjej är kåt och villig och har haft frivilligt sex i låt säga 25 minuter så riskerar killen att hamna 3 år i fängelse om han en bit in i akten initierar en sexuell handling som tjejen efteråt säger att hon inte frivilligt deltog i.
Citera
2026-08-06, 08:21
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Så vad i videon från minut 10 och framåt skulle få mig att tveka ens en sekund på att härom natten så var min partner jävligt kåt och villig?

Citera gärna. Flashback gillar inte att man måste titta på filmer för att få se vad nån menar.

Du har alltså inte tittat som vanligt.
Citera
2026-08-06, 08:22
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Så vad i videon från minut 10 och framåt skulle få mig att tveka ens en sekund på att härom natten så var min partner jävligt kåt och villig?

Citera gärna. Flashback gillar inte att man måste titta på filmer för att få se vad nån menar.

Jag skrev att du kunde titta på en minut av videon. Men till och med det var för mycket begärt tydligen.
Citera
2026-08-06, 08:33
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
1. Samtyckelagen gäller båda könen.

1,Är samtycke och frivillighet samma sak?

2.Om vi har 2 identiska fall. Bör de fallen få samma utgång i vilken domstol de än prövas?

3.Tror du alla har samma syn på vad samtycke är?

4.Tror du alla har samma syn på vad frivillighet är?

5.Tror du att man utifrån lagtexten kan tolka olika vad samtycke och frivillighet innebär?

6.Tror du att alla domare och nämndemän har samma syn på vad samtycke och frivillighet är?

7.Om det finns många olika definitioner hos individer om vad samtycke och frivillighet innebär, vad innebär det för rättssäkerheten i domstolen?

8.Att advokater uttrycker att våldtäktsmål av den "nya" sorten är den typ av fall de på förhand har svårast att säga hur det kommer att gå i, vad säger det dig?
Citera
2026-08-06, 08:33
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ställer frågan till dig igen, vilka andra lagar som fått hård kritik av både lagråd och advokatsamfundet engagerar dig?

2.Om vi har 2 identiska fall. Bör de fallen få samma utgång i vilken domstol de än prövas?

5.Tror du att man utifrån lagtexten kan tolka olika vad samtycke och frivillighet innebär?

6.Tror du att alla domare och nämndemän har samma syn på vad samtycke och frivillighet är?

7.Om det finns många olika definitioner hos individer om vad samtycke och frivillighet innebär, vad innebär det för rättssäkerheten i domstolen?

8.Att advokater uttrycker att våldtäktsmål av den "nya" sorten är den typ av fall de på förhand har svårast att säga hur det kommer att gå i, vad säger det dig?
Citera
2026-08-06, 08:34
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
I övrigt kan även du bli våldtagen, då skulle du nog vara glad över lagen.

Citera
2026-08-06, 08:41
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Eller så slutar vi lägga lägga större ansvar på unga tjejer gällande klar och tydlig kommuniktion jämfört med unga killar. Skulle inte skada om skola och samhälle ställde högre krav på unga killar gällande detta tidigare, speciellt på autistiska killar. Skulle med stor sannolikhet minska skilsmässorna i framtiden.

Det är uppenbart att du inte förstår vad autism är och innebär. Tydligt också att du ser ner på människor med diagnoser.
Citera
2026-08-06, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ja och det gör man ju också genom att sluta så fort den andra säger nej. Vilket de flesta vettiga människor nog utgår från att andra vuxna människor är vuxna nog att klara av att göra.

Men om du tycker att kvinnor är barn så får det stå för dig. Och jo, det är i överväldigande majoritet kvinnor som är "offren" och män som är "förövare" när det gäller brott som döms enligt samtyckeslagen, pga de könsnormer som fortfarande råder inom dejting osv så du kan lägga ner gaggandet om att lagen gäller båda könen. Den drabbar män och den roll män tvingas/förväntas inta i betydligt högre utsträckning än den drabbar den "kvinnliga" rollen.

Du som genusfeminist som tjatar så mycket om normer osv, men nu när det inte passar din agenda då ignorerar du dem helt och låtsas som de inte finns.

Uppenbarligen så slutar ju inte alla bara för att motparten säger nej, är medvetslös, inte visar ett skit tecken på att ens vara vid liv än mindre intresserad av att ha sex... vem är det som är ett barn då?

Ansvaret att checka av så motparten faktiskt vill, ska självfallet vara den som initierar sex.
Citera
2026-08-06, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Rädsla för kvinnor? Vilket trams, vårt problem är en stat som löper amok.

Ja, du verkar extremt rädd och/eller hatiskt mot kvinnor.
Citera
2026-08-06, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman

Hej Jocke.

Jag ser att du inte mognat från din timeout. Du vägrar alltså fortfarande att svara på frågor. Svara du först på frågan du replikerade på så skall du få svar på dina.
Citera
2026-08-06, 09:17
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Hej Jocke.

Jag ser att du inte mognat från din timeout. Du vägrar alltså fortfarande att svara på frågor. Svara du först på frågan du replikerade på så skall du få svar på dina.

Är det det här du menar med att du ställer frågor?
Gällande Visbyfalltet har jag skrivit det ett flertal gånger tidigare.

Citat:
Jag har läst din lilla novell. Nej om åklagern inte kan uppfylla bevisbördan skall ogillande meddelas.

Citat:
Noterar att du inte vill svara på inlägget om varför bevisbördan var uppfylld i Visbyfallet.

Nu har jag inte tid med dig.

Gör som jag, ge dig ut i verkligheten en stund. Du kan må bra av att lämna tangentbordet en stund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in