2026-08-06, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Är nog en av anledningarna till att de här blir sekundärkränkt...

Ett litet moderat självförsvar av typen "Om det här beteendet tillåts att få fortsätta publikt.. Så riktas blickarna nog ganska snart mot oss med."

Det är just den ängsligheten som gör att de håller på att förlora valet. De har varit för fega och ängsliga och inte uträttat det viktigaste under den här mandatperioden - nämligen att utvisa alla som förstör det här landet och utgör en fara för vanliga svenskar. Nu kan det vara försent, chansen kanske inte kommer igen.
Citera
2026-08-06, 16:11
Medlem
Citat:
Du attackerar en halmgubbe istället för mina argument och du har ännu inte visat varifrån du fått uppgifter om hans föräldrar skulle vara Svenska...?

"Hans föräldrar är födda i Sverige" skrev du.. När jag precis skrivit att det finns en risk att han har någon "Arisk" och Tysk familjebakgrund (Då dem har flytt hit...)

Skulle ju förklara det lilla äcklets hat mot folk i Sverige..
Halmgubbe, tyckte du föreslog att han var flykting, inte barnbarn till. Men jag ger mig. De som kom hit vuxna på 1940-talet är väl nästan gamla att få barn på 1970-talet. Jag vet bara vilka födda i Sverige (Södermanland) han bodde med 1980. Kanske finns någon Tysk-Arisk med stor bokstav-smitta någonstans med islam och svenskfientlighet. Trodde annars SD tyckte tysk härstamning var ok. Kan lika bra vara något värre.
Hoppas vi snart blir bortstädade. Tror det är påbörjat, går inte att backa denna diskussion långt-
Senast redigerad av IngridBe 2026-08-06 kl. 16:14.
Citera
2026-08-06, 16:31
Medlem
– Osmakligt och oanständigt, säger Ulf Kristersson.

Inte lika osmakligt och oanständigt som när han själv snyltade till sig den där lägenheten eller som när frugan hans fick dumskallar att jobba gratis eller för liten peng.
Citera
2026-08-06, 16:34
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Hur kan man INTE ha träffat en invandrare om man bor i Sverige idag? Det kryllar ju av kräken!
Är du helt dum i huvudet?

Det är även fullt av invandrare i SD och deras kanal Riks. T.ex. Nick Alinia är invandrare.

Du kanske gillar kineser LuiLui, kineser är invandrare också.
Citera
2026-08-06, 16:35
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Du är så aggressiv. Jag vurmar inte för islamism. Du bara hittar på utan att komma med något eget kör du bara motfrågor hela tiden.

Ja, SD representerar en hel del svenskar. Kollar man på val.se och kikar på var de har flest röster, så är det ute i landsbygdsförorter med få invånare och få invandrare. De verkar livrädda för något? Många gamla tanter dessutom.

De har förmodligen inte ens träffat en invandrad person.

Vad säger du om att SD själva har många invandrare. Tror du t.ex vi SD-are tycker illa om iranern Nick Alinia eller Adele Josephi?
Citera
2026-08-06, 16:51
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Halmgubbe, tyckte du föreslog att han var flykting, inte barnbarn till. Men jag ger mig. De som kom hit vuxna på 1940-talet är väl nästan gamla att få barn på 1970-talet. Jag vet bara vilka födda i Sverige (Södermanland) han bodde med 1980. Kanske finns någon Tysk-Arisk med stor bokstav-smitta någonstans med islam och svenskfientlighet. Trodde annars SD tyckte tysk härstamning var ok. Kan lika bra vara något värre.
Hoppas vi snart blir bortstädade. Tror det är påbörjat, går inte att backa denna diskussion långt-

SD står för Sverigedemokraterna. Inte Tyskland..

Det finns två val för en Anders Lindberg. Antingen är han en bortskämt äcklig renrasig inavlad svensk liten horunge som hans familj inte skulle daddat med så mycket utan tagit ut honom på en bakgård och slagit ihjäl.. Eller så är hans föräldrar faktiskt Tyskar och hör inte hit.. För såpass mycket svenskhat som Anders Lindberg har spytt ur sig under flera år medans jag växt upp.. Det är inte normalt ens om han så skulle vara sadistisk.. Alla Svenskar jag känner undrar varför han ens får vara med i tidningen..

Ingen... Och jag återupprepar.. Ingen... Likes him..
Senast redigerad av TedGaandie 2026-08-06 kl. 17:06.
Citera
2026-08-06, 16:52
Medlem
Såklart sossarna med Lindberg som är en av deras flitigaste propagandister, är landsförrädare?

Dom sätter hela världen framför svenskarna, det är tom rasism att ens tycka att nått svenskt är bra.

Sossarna har sålt sig till kommunisterna och till islam.
Maggan var på utbyte i DDR så man kan verkligen fundera över hennes kontakter. Putin var förövrigt stationerad i DDR vid samma tid.
Citera
2026-08-06, 16:54
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Svenskar styr, man får inte ens rösta om man inte är svensk medborgare.

Men svensk och svensk medborgare är inte samma sak. Hade enbart riktiga svenskar fått rösta så hade de blå-gula haft en stor majoritet. När kolonisatörer röstar så röstar de på partier som stödjer deras sak och som går emot svenskarnas intressen.
Senast redigerad av DeValera 2026-08-06 kl. 17:21.
Citera
2026-08-06, 16:56
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Det är just den ängsligheten som gör att de håller på att förlora valet. De har varit för fega och ängsliga och inte uträttat det viktigaste under den här mandatperioden - nämligen att utvisa alla som förstör det här landet och utgör en fara för vanliga svenskar. Nu kan det vara försent, chansen kanske inte kommer igen.

Ja det med såklart. Men det de kommer förlora valet på är att de har gjort det mycket svårare att vara fattig idag i Sverige.. Faktumet med Rot/Rutavdrag för sig själva medans folk inte har det lätt att komma in i arbete... Samtidigt som de har gjort allt så mycket finare för sig själv.

Idioterna i makten från båda sidor. Tror att folk är arbetslösa idag för att de tycker det är roligt att göra vad som helst för minimala löner..
Citera
2026-08-06, 16:58
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Minns inte, det var väl nån SD-anknuten medborgarjournalist som ville fråga honom om allt krigshetsande. Fittan sprang som om hans liv var i fara. Så rädd var han inte ens när palestinasjalarna var efter honom. Bevis för att när han får mer seriösa frågor så skiter han på sig.

Okej, du får återkomma när/om du kommer på vad det var för konfrontation. Det jag sett av Bohlin tyder inte på att han brukar lägga sig platt för diverse medier.
Citera
2026-08-06, 17:24
Medlem
Citat:
Ja det med såklart. Men det de kommer förlora valet på är att de har gjort det mycket svårare att vara fattig idag i Sverige.. Faktumet med Rot/Rutavdrag för sig själva medans folk inte har det lätt att komma in i arbete... Samtidigt som de har gjort allt så mycket finare för sig själv.

Idioterna i makten från båda sidor. Tror att folk är arbetslösa idag för att de tycker det är roligt att göra vad som helst för minimala löner..

Det håller jag med om. Jag är djupt besviken på att SD anpassat sig så pass mycket efter moderaternas ekonomiska politik. Av M kan man såklart inte förvänta sig något annat. Reinfeldt öppnade Sverige på vid gavel i syfte att krascha välfärdsstaten. Han förstod att det aldrig skulle gå att göra via valurnorna. Men att SD accepterar detta är ett stort misstag, både moraliskt och strategiskt.
Citera
2026-08-06, 17:32
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Det håller jag med om. Jag är djupt besviken på att SD anpassat sig så pass mycket efter moderaternas ekonomiska politik. Av M kan man såklart inte förvänta sig något annat. Reinfeldt öppnade Sverige på vid gavel i syfte att krascha välfärdsstaten. Han förstod att det aldrig skulle gå att göra via valurnorna. Men att SD accepterar detta är ett stort misstag, både moraliskt och strategiskt.

Där är jag besviken på de med. Men som tur var så röstade jag på KD.

Jag gissar dock att SD har fått försök göra det bästa utav situationen och förhandlat fram mycket av sin politik. Och bara det är nog det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in