2026-08-06, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Där är jag besviken på de med. Men som tur var så röstade jag på KD.

Jag gissar dock att SD har fått försök göra det bästa utav situationen och förhandlat fram mycket av sin politik. Och bara det är nog det.

På vilket sätt är KD bättre än SD när det kommer till anpassningen till M's ekonomiska politik? KD är ett helt okej val, men de har ett stort problem - nämligen att de vill fortsätta med det miljardsvinn till korrupta diktaturer som även kallas bistånd.
Citera
2026-08-06, 18:07
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
På vilket sätt är KD bättre än SD när det kommer till anpassningen till M's ekonomiska politik? KD är ett helt okej val, men de har ett stort problem - nämligen att de vill fortsätta med det miljardsvinn till korrupta diktaturer som även kallas bistånd.

Fast nu är det ju så att inget av partierna styr ensamt. De sitter i ett samarbete där M får en stor roll i den ekonomiska politiken, medan KD och SD har fått förhandla fram inflytande över andra frågor som är väldigt viktiga för dem..

Jag röstade inte KD för att jag trodde att de skulle få igenom ekonomin. Jag röstade KD för att jag ville att högerblocket skulle vinna.. Och av alternativen inom blocket kändes KD som ett bättre val den dan än SD.

Det viktiga för mig är att de får styra sen någon gång med SD.
Senast redigerad av TedGaandie 2026-08-06 kl. 18:10.
Citera
2026-08-06, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Fast nu är det ju så att inget av partierna styr ensamt. De sitter i ett samarbete där M får en stor roll i den ekonomiska politiken, medan KD och SD har fått förhandla fram inflytande över andra frågor som är väldigt viktiga för dem..

Jag röstade inte KD för att jag trodde att de skulle få igenom ekonomin. Jag röstade KD för att jag ville att högerblocket skulle vinna.. Och av alternativen inom blocket kändes KD som ett bättre val den dan än SD.

Det viktiga för mig är att de får styra sen någon gång med SD.

Okej, det låter fullt rimligt. Men jag tror ändå att dynamiken mellan partierna i blocket har betydelse för hur mycket ett parti har att säga till om. Men som det ser ut nu så finns det inget parti i Sveriges riksdag som står för en socialkonservativ politik. Jag hoppas fortfarande att SD ska hitta tillbaka men det ser ju dystert ut.
Citera
2026-08-06, 18:24
Medlem
2n00b4Us avatar
Skulle en privatperson kunna bli polisanmäld om man kallade en politiker för quisling på sociala medier?
Citera
2026-08-06, 18:26
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Vi kanske kan rama in Sahara eller någon annan öken (kanske mer passande med Gran Canarias öken av kulturella skäl) och slänga in alla som skriker och gapar och släppa ut dem när de kommit överens om att sluta med skiten.

Hade jag startat ett parti hade jag gått till val med ovanstående som enda sakpolitiskt mål.
Ingen dum idé!

Vad hindrar dig?
Citera
2026-08-06, 18:26
Medlem
Klart han gör. Han är ju själv en Quisling. Ca 6,5 miljon svenskar.
Ca 11 miljoner invånare.

Dom där 200 000 tyskarna är ju en piss i Mississippi.

Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Skulle en privatperson kunna bli polisanmäld om man kallade en politiker för quisling på sociala medier?

Får man kalla något för rasist, nazist, homofob eller till och med nazistpyssling.

Då kommer man nog även undan med Quisling.

Haha nej jag skojar bara, klart du får fängelse. Det är landet Sverige vi talar om.
Senast redigerad av Kanelbulle222 2026-08-06 kl. 18:31.
Citera
2026-08-06, 18:44
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Okej, det låter fullt rimligt. Men jag tror ändå att dynamiken mellan partierna i blocket har betydelse för hur mycket ett parti har att säga till om. Men som det ser ut nu så finns det inget parti i Sveriges riksdag som står för en socialkonservativ politik. Jag hoppas fortfarande att SD ska hitta tillbaka men det ser ju dystert ut.

Jag håller hopp på det med.
Citera
2026-08-06, 19:37
Medlem
"Mkt hotfullt" enligt hagganmaggan som själv är en lamdsförrädare egentligen. Men när sosseriet själva konstant brunsmetar alla som hotar deras makt då är det fint.
Citera
2026-08-06, 21:18
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Rättsväsendet brukar kräva direkta och tydliga hot framför indirekta metaforer som skällsordet "Quisling".

Det är dags för SD att växa in i matkpositionen med ca 20% av rösterna bakom sig. Ledningen kan inte längre underdogga med snyften i i ögat och gråten i halsen.
Citera
2026-08-06, 21:25
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Ingen dum idé!

Vad hindrar dig?

Inget egentligen! Vet inte vad som krävs för att starta ett politiskt parti men härmed startar jag partiet Skärpning.
Citera
2026-08-06, 23:48
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Inget egentligen! Vet inte vad som krävs för att starta ett politiskt parti men härmed startar jag partiet Skärpning.
Ok 🫡
Citera
2026-08-07, 00:04
Medlem
Rumpkorvens avatar
Men alltså cry me a river. Vem fan blir upprörd av att en politiker kallar någon för förrädare? De gör en höna av en fjäder. Men allt detta är givetvis bara för att smutsa ner SD. De kastar all skit de kommer åt. De stoppar ner händerna i sina blöjor och så fort de hittar skit där så kastar de mot SD. Det hör till spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in