2026-07-23, 08:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
"om hon nu är svensk"

Heter H*sidic Shan*l, ingår i knarkmaffia, umgås med somalienegrer vid namn Abdurahm*n.

Inte en enda molekyl är "svensk" i detta ärende.

Elda upp deras pass och eventuella medborgarskap och släng ut hela klanen!

Citat:
Ursprungligen postat av superfreak94
Rätt hundra på att jag såg Shanel Cooper vid Wieselgrensplatsen för en månad sedan, så hon har nog inte börjat avtjäna sitt straff ännu, blev inte kvar i häktet tills det är fängelse dax?

Synd att jag inte var mer på hugget och vaken, då hade jag kunnat jiddra med henne lite och låta henne veta vilken vidrig, ful, värdelös neger fitta hon är, men det vet hon nog redan om att hon är, men ibland behöver man få höra det ifrån någon annan, så svin som henne också förstår att resten av världen ser henne för vad hon faktiskt är...... Shanel Cooper - Smuts 💩💩💩💩💩

Här har du en del dokument om henne som kommit ut

Citat:
Ursprungligen postat av pelleplutt007
Då kom domen då
Massa av SÄNKTA straff
Förutom för två stycken.

Abdurahman Adan 4 år 4 mån sänktes till 3 år 9 mån Frikänd från ett bedrägeri
Abdallah Doghmosh 4 år 4 mån sänktes till 4 år Frikänd från narkotikabrott.
Yousef Madi 3 år 10 mån sänktes till 3 år 6 mån Straffvärdet bedömdes något lägre.

Kefah Doghmosh 9 månader sänktes till 4 månader Ett åtal ogillades och återstående brott bedömdes som penningtvätt av normalgraden.
Monira Doghmosh Villkorlig dom + 160 tim samhällstjänst sänktes till Villkorlig dom + 80 dagsböter à 50 kr Mildare Samhällstjänsten togs bort och brottsrubriceringen ändrades delvis.

Shanel Alma Husidic Cooper 1 år Ingen förändring Tingsrättens dom fastställdes.
Anastasia Volkova 3 år 3 år Ingen förändring Tingsrättens dom fastställdes.

Sammanfattning
Lägre straff i hovrätten

Abdurahman Adan: −7 månader
Abdallah Doghmosh: −4 månader
Yousef Madi: −4 månader
Kefah Doghmosh: −5 månader
Monira Doghmosh: betydligt mildare påföljd (ingen samhällstjänst, dagsböter i stället)

Oförändrat
Anastasia Volkova
Shanel Alma Husidic Cooper

Viktigaste ändringarna i hovrätten
Abdurahman Adan frikändes från ett av de grova bedrägerierna (åtalspunkt 8.1).

Abdallah Doghmosh frikändes helt från narkotikabrottet eftersom hovrätten ansåg att fingeravtrycket på påsen inte räckte som bevis.
Kefah Doghmosh frikändes från ett penningtvättsåtal och återstående brott bedömdes som penningtvätt av normalgraden.
Monira Doghmosh fick en betydligt mildare påföljd än i tingsrätten.
Shanel och Anastasia fick sina domar fastställda utan ändringar.

Känns som att alla blev vinnare utom brudarna som hade blivit lurade av svarta slödder.
Så går det när man vill ha Aidspinne.

Här är domen

Västra HR B 3531-26 Dom 2026-06-18

För den som vill läsa övriga dokument finns dom här

Dom 18662-25 20260409

FUP TR B 18662-25

Göteborgs TR B 18662-25

Göteborgs TR B 18662-25

Göteborgs TR B 18662-25

Göteborgs TR B 18662-25

Göteborgs TR B 18662-25, ÖVERKLAGANDE från Yousef Madi

Göteborgs TR B 18662-25, ÖVERKLAGANDE från Shanel Husid

Göteborgs TR B 18662-25, ÖVERKLAGANDE från Kefah Doghmo

Göteborgs TR B 18662-25, ÖVERKLAGANDE från Abdallah Dog

Göteborgs TR B 18662-25, ÖVERKLAGANDE från Anastasia Vo

Göteborgs TR B 18662-25, ÖVERKLAGANDE från Monira Doghmosh

Göteborgs TR B 18662-25, ÖVERKLAGANDE från Abdurahman Hussen Adan

Göteborgs TR B 18662-25 Dagboksblad 2026-04-27

KEFAH DOGHMOSH Kontoutdrag

MONIRA AHMED DOGHMOSH Kontoutdrag

Lexbase_ABDALLAH

Lexbase_Abdurahman

Lexbase_Husidic

Målkort Abdallah Doghmosh

Målkort Abdurahman Hussen Adan

Målkort Anastasia Volkova

Målkort SHANEL Alma Husidic Cooper

Målkort Yousef Madi

Västra HR B 3531-26, Belastningsregisterutdrag - Adan

Västra HR B 3531-26, Belastningsregisterutdrag - ABDALLAH

Västra HR B 3531-26, Belastningsregisterutdrag - Kefah

Västra HR B 3531-26, Belastningsregisterutdrag - Monira

Västra HR B 3531-26, Belastningsregisterutdrag - Shanel

Västra HR B 3531-26, Belastningsregisterutdrag - Yousef

Västra HR B 3531-26, Belastningsregisterutdrag - Anastasia

Västra HR B 3531-26, Fullmakt för adv. Omeirat

Västra HR B 3531-26, Kallelse e-skickat till Göteborg

Västra HR B 3531-26, Kompletterande bevisuppgift

Västra HR B 3531-26, Bilaga

Västra HR B 3531-26, Yttrande från åklagaren

Västra HR B 3531-26 Dagboksblad 2026-05-18

Västra HR B 3531-26 Dagboksblad 2026-06-02

Västra HR B 3531-26 Dagboksblad 2026-06-09

Kostnadsräkning advokat till Kefah Dogmosh

Kostnadsräkning advokat till Shanel Cooper

Kostnadsräkning advokat till MONIRA Ahmed Doghmosh

Kostnadsräkning advokat till Yousef Madi

Kostnadsräkning för de drabbade

Kostnadsräkning från advokat till ABDURAHMAN Hussen Adan

Kostnadsräkning från advokat till ABDALLAH Ahmed Doghmosh

Kostnadsräkning från advokat till Anastasia Volkova

Västra HR B 3531-26 Dom 2026-06-18

Överklagan HD Shanel Cooper

Wow en som vet vem denna trasiga pundare är.

Hon är ju en av dom lyckliga som inte är häktade så hon är ute och kan träffa hur många hon vill tills hon åker in..

Hon har enligt dokumenten bara varit häktad i några dagar när hon blev gripen med sin svarta toyboy
Uppfattningen jag fått är att det här är en trasig pundarbrud som agerar landingsbana för mindre begåvade män

Nu blev jag nyfiken , vad kan du berätta mer om henne.

Är hon en leksak för svarta slödder eller vad ?
Hon är väl en sådan person som man inte ska närma sig utan skyddsdräkt... vet inte vad man får för något.
Senast redigerad av pelleplutt007 2026-07-23 kl. 08:49.
Citera
2026-07-23, 10:39
Medlem
Citat:
Håller med er till fullo där

Jag har sagt det förut och säger det igen
Vad såg blatten i den där bruden, mer IQ befriad person får man ju leta efter.
Det enda jag kan tänka mig är att han ser barnbidrag eller något.
Fortfarande var inte han typ 23 år och hon 36.

Vad var det för likhet för blatten när hon sög av honom och stå högst upp på Öresundsbron?

Hon måste ju ha någon form av hjänskada, eller så har hon väl knarkat bort hela hjärnan.

Ja den där pundarbruden har säkert några avkommor med sådana där blattar.

Nej men ska man vara seriös här, fattar fortfarande inte hur hon kom med i den här rättegången

Alla utom hon är med i pengatvätt, grovt ekonomiskt brott.

Hon har sålt knark.

Jag försöker verkligen hitta grejer på dom andra
Men det är ju "bara" dom två som är med på narkotikan som har en lista full med brott.
De överiga har ju varit rätt lugna.

Tom den trasiga pundarbruden har ju fler mål enligt Lexbase / Målkort.

Citat:
Inkräktande invandrare med namn som Abdurahman, Abdallah, Kefah, Monirah, Husidic, Yousef, Volkova
kanske kan se relativt "lugna" ut så länge de göds med bidrag och våra skattepengar.

De kom hit enbart för att parasitera genom bidrag, stölder, rån och knarkhandel, men alla invandrare som idag lever gott på bidrag, subventioner, inkvoteringar och annat kommer att bli extremt obehagliga den dag pengarna tar slut och vi inte har råd med deras "gratis" välfärd längre.

Och att pengarna tar slut är oundvikligt när parasiterna ständigt ökar i andel och arbetande närande svenskar minskar i antal.

Citat:
Rätt hundra på att jag såg Shanel Cooper vid Wieselgrensplatsen för en månad sedan, så hon har nog inte börjat avtjäna sitt straff ännu, blev inte kvar i häktet tills det är fängelse dax?

Synd att jag inte var mer på hugget och vaken, då hade jag kunnat jiddra med henne lite och låta henne veta vilken vidrig, ful, värdelös neger fitta hon är, men det vet hon nog redan om att hon är, men ibland behöver man få höra det ifrån någon annan, så svin som henne också förstår att resten av världen ser henne för vad hon faktiskt är...... Shanel Cooper - Smuts 💩💩💩💩💩

En som kan bekräfta att vi har hittat rätt IQ fiskmås...

Men hon pundaren är väl den som är mest tom i bollen
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10161564018553062&set=a.436127728061
https://se.linkedin.com/in/shanel-cooper-7909631a7
https://mrkoll.se/person/Shanel-Alma-Cooper-Hjalmar-Brantingsgatan-19-E-Goteborg/uerAcYfrsqqkpuhQuerAsqqkcYfrcYfrkyqRaQdYQadYQacYfr

Bara lyser död fiskmås i dom ögonen om man tittar på henne.

På dig låter det som att det är vanligt att hon letar unga mörkhyade saker.
Citera
2026-07-23, 21:21
Medlem
Citat:

Att kalla någon smuts är grovt.
Verkar som hon har ett rejält rykte..
Levande spemabank?
Citera
2026-07-25, 13:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stefannnnn
https://www.gp.se/krim/ligan-hittade-sina-offer-pa-mcdonalds-vid-avenyn.ded4b9a4-87ab-4927-b524-8ce5faae6cb3

Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
ett babbegäng som ger sig på svenskar så klart, skulle inte förvåna mig om offren är unga tjejer eller väldigt unga killar med då babbar alltid är fega flockdjur

Citat:
"om hon nu är svensk"

Heter H*sidic Shan*l, ingår i knarkmaffia, umgås med somalienegrer vid namn Abdurahm*n.

Inte en enda molekyl är "svensk" i detta ärende.

Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
ännu roligare se om det skärps

Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Vinsten kommer snart.

För de äckel som sett till att de har jobb pga invandringen.

Citat:
Ursprungligen postat av kodsnusaren
Att kalla någon smuts är grovt.
Verkar som hon har ett rejält rykte..
Levande spemabank?

Nu har jag lyssnat igenom samtliga förhör som jag lyckats få tag på. Förhöret med den tolkade mamman orkade jag däremot inte ta mig igenom.

De personer som förekommer i målet är:

Abdurahman Hussen Adan, 25 år
Grovt bedrägeri med olovlig identitetsanvändning och urkundsförfalskning vid flera tillfällen samt narkotikabrott.

Abdallah Ahmed Doghmosh, 21 år
Grovt bedrägeri med olovlig identitetsanvändning och urkundsförfalskning vid flera tillfällen samt narkotikabrott.

Kefah Doghmosh, 44 år
Grovt penningtvättsbrott vid två tillfällen.

Monira Ahmed Doghmosh, 20 år
Grovt penningtvättsbrott samt narkotikabrott.

Shanel Alma Husidic Cooper, 38 år
Narkotikabrott.

Yousef Madi, 23 år
Grovt bedrägeri med olovlig identitetsanvändning och urkundsförfalskning vid flera tillfällen.

Anastasia Volkova, 24 år
Grovt bedrägeri med olovlig identitetsanvändning och urkundsförfalskning vid flera tillfällen.

Efter att ha lyssnat på förhören och gått igenom handlingarna är detta min bild av personerna och deras förklaringar.

Samma förklaringar går igen

Något som återkommer i nästan samtliga förhör är hur de fastnar i en enda teknisk detalj och sedan låtsas som att den förklarar hela händelseförloppet.

”Jag har inte kapat något BankID.”

Nej, kanske inte rent tekniskt. Men det besvarar inte vem som ordnade personuppgifterna, telefonerna och handlingarna, vem som tog emot pengarna eller vem som på andra sätt hjälpte till runt omkring.

En annan återkommande förklaring är:

”De kom till oss. Vi gick inte på dem.”

Som om man automatiskt saknar ansvar bara för att någon annan tog den första kontakten.

Sedan är det den vanliga blandningen av:

”Jag kommer inte ihåg.”

”Jag vet inte.”

”Jag känner inte honom.”

”Jag har aldrig varit där.”

Varje enskild sak ska förklaras som en tillfällighet. Till slut krävs det däremot ett helt osannolikt antal tillfälligheter för att berättelserna ska gå ihop.

Abdurahman Hussen Adan

Framstår helt klart som en av de ledande personerna. Jag begriper ärligt talat inte hur någon frivilligt kan tillbringa tid med honom.

Två kvinnor dyker upp runt honom: Shanel Cooper och Linda Hedberg. De ska tydligen dessutom förekomma i en egen rättegång. Den stora frågan är vad Adan har lyckats få Hedberg att medverka till.

I förhöret är det mest samma standardsvar:

”Jag kommer inte ihåg.”

”Jag vet inte.”

”Ingen aning.”

Plötsligt har man inget minne av någonting som kan vara besvärande.

När Adan och Shanel bodde på hotell påstods det att kompisar hade betalat. Shanel verkar inte ha funderat över vilka kompisar det var, varför de betalade eller varifrån pengarna kom.

Antingen var hon fullständigt blind för allt som hände omkring henne, eller också valde hon aktivt att inte ställa några frågor.

Abdallah Ahmed Doghmosh

Den andre som framstår som en ledande person i det här.

Tillsammans med flickvännen Anastasia Volkova har han dessutom lyckats få både sin syster och sin mamma indragna.

Förklaringen är förstås att de inte har förstått vad som pågått. De har tagit emot pengar och andra fördelar och sedan, när allt rasat, plötsligt varken vetat eller förstått någonting.

Även Abdallah svarar enligt standardmallen:

”Nej, jag känner inte honom.”

”Nej, jag har inte varit där.”

”Jag förstår inte hur mitt fingeravtryck kan finnas på en påse med amfetamin.”

Otroligt vad många märkliga sammanträffanden vissa människor råkar ut för.

Yousef Madi

Den ende som jag fortfarande inte riktigt har fått grepp om. Det är oklart för mig hur han hamnade i det här gänget.

Han har varit på semester tillsammans med Abdallah Ahmed Doghmosh, men även det ska förstås bara ha varit en tillfällighet.

Yousef verkar inte vara särskilt belastad sedan tidigare. Min känsla är därför att han på något sätt har dragits in i verksamheten. Hur det gick till och varför han sedan stannade kvar är däremot fortfarande frågan.

Anastasia Volkova – flickvännen

Hon framstår inte som någon ovetande person som bara råkat hamna fel.

Hon har tidigare domar tillsammans med Abdallah Ahmed Doghmosh och ska bland annat ha varit med och distraherat personer i samband med identitetskapningarna.

Min uppfattning är att hon mycket väl har förstått vad hon deltagit i. Trots det tycker jag att hon har kommit förhållandevis billigt undan.

Shanel Cooper – flickvännen

Här har vi sannolikt den person som blivit mest lurad och utnyttjad av de inblandade.

Hon ska ha blivit uppraggad på ett kebabhak och visade enligt polisens uppgifter tydliga tecken på narkotikapåverkan när polisen kom. Hon var vid tidpunkten sjukskriven på grund av PTSD.

I förhöret säger hon att de hade varit bortresta i tre veckor, trots att hon ska ha befunnit sig i Göteborg veckan före. De hade dessutom ätit tillsammans med hennes mamma dagen innan. Stackars mamma.

Tidsangivelserna går inte heller riktigt ihop. Först låter det som att någonting hände ”på kvällen”, men efter hand visar det sig snarare ha varit mitt i natten.

Sedan har vi hotellvistelserna som ”kompisar” hade betalat. Hon verkar inte ha frågat vilka dessa generösa kompisar var eller varför de betalade hotell åt dem.

Blind, korkad eller medvetet ovillig att förstå? Något av det måste det nästan vara.

Med tanke på kommentaren från superfreak94 förstår man åtminstone lite mer av vilka miljöer och motsättningar det handlar om:

Citat:
låta henne veta vilken vidrig, ful, värdelös neger fitta hon är, Shanel Cooper - Smuts 💩💩💩💩💩

Shanel framstår som precis den sorts person ett kriminellt gäng kan utnyttja för att förvara narkotika. När polisen sedan kommer finns narkotikan hemma hos henne och hon blir den som får bära ansvaret.

Hon kan mycket väl ha blivit utnyttjad, men hon har samtidigt själv fattat en lång rad beslut som försatt henne i situationen.

Spring och stök vid lägenheten

Något jag saknar i resonemanget från förundersökningen fram till förhöret i tingsrätten är uppgifterna om att det hade varit spring till lägenheten och stök i trappuppgången.

I FUP står följande:

Patrull 51-4230 med PA Föhlén / Larsson samt Pasp Linzie åker till Hjalmar Brantingsgatan 19 e med anledning av stök samt spring till aktuell lägenheten. Vid kontroll av lägenhetsinnehavaren påvisar hon tydliga tecken på narkotikapåverkan. Vid efterföljande husrannsakan påträffas misstänkt narkotika i lägenheten.

Polisen hamnade alltså inte slumpmässigt vid en helt lugn lägenhet.

De skickades dit med anledning av stök och spring till just den aktuella lägenheten. När lägenhetsinnehavaren kontrollerades visade hon enligt polisen tydliga tecken på narkotikapåverkan. Vid den efterföljande husrannsakan hittades misstänkt narkotika.

Det passar ganska dåligt ihop med bilden av att Shanel bara råkade befinna sig bredvid fel person och inte märkte vad som pågick omkring henne.

Hon framställs genomgående som helt passiv: andra betalade hotellet, andra kom till lägenheten, andra hade med sig saker och andra stod för allting. Själv ska hon inte ha sett, förstått eller frågat om någonting.

Kefah Doghmosh – mamman

Jag har mycket svårt att tro att hon varit helt ovetande om vad som pågått.

Hon har tagit emot pengar vid flera tillfällen och kommer enligt min mening väldigt billigt undan. Det skulle inte heller förvåna mig om det fortfarande finns pengar undanstoppade någonstans.

Jag förstår varför hon inte överklagar. Hon verkar helt enkelt vilja få domen överstökad. Med tanke på hennes begränsade tidigare belastning är det dessutom möjligt att hon kan få verkställa straffet med IÖV.

Monira Ahmed Doghmosh – systern

Hon har fått pengar och olika saker utan någon rimlig förklaring.

Även här har jag svårt att tro att hon inte förstått åtminstone delar av vad som pågått. Hon slipper dessutom fängelse och får därför betraktas som väldigt lyckligt lottad.

Överklagandena till Högsta domstolen

Att flera av dem nu har överklagat till Högsta domstolen framstår mest som ett sätt att dra ut ytterligare på tiden.

Några av överklagandena är ändå förhållandevis välskrivna.

Det tydligaste underkännandet går enligt min mening till Abdurahman Hussen Adans överklagande. Den pekar knappt på någon konkret fråga som Högsta domstolen skulle behöva pröva. Jag har mycket svårt att se att han får prövningstillstånd.

Shanel Coopers överklagande är däremot en klar uppgradering jämfört med hennes överklagande till hovrätten.

Hade advokaten lagt ner samma arbete redan där hade hon kanske haft en bättre möjlighet att få straffet sänkt. Överklagandet till HD är betydligt mer genomarbetat och välformulerat.

De övriga överklagandena är mer generella, men försöker åtminstone formulera någon form av juridisk fråga.

Sammantaget skulle det förvåna mig mycket om Högsta domstolen meddelar prövningstillstånd i det här målet.
Citera
2026-07-27, 09:44
Medlem
Citat:
ett babbegäng som ger sig på svenskar så klart, skulle inte förvåna mig om offren är unga tjejer eller väldigt unga killar med då babbar alltid är fega flockdjur

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Men borde ju finnas FUP så japp fram med namn på svinen! För att se om det stämmer om babbar.

Citat:
Ursprungligen postat av Hingsten338
.
Citat:
Ursprungligen postat av klippendorf

har du fup?

Citat:
Ursprungligen postat av Harregyyd
Kan någon lägga fupp?

Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Inte alls förvånad över deras etniska härkomst

Citat:
Man kan om man visat god skötsamhet och deltagit i behandlingsprogram under anstaltstiden få utluss i antingen ett halvägshus eller behandlingshem

Citat:
Nu har jag lyssnat igenom samtliga förhör som jag lyckats få tag på. Förhöret med den tolkade mamman orkade jag däremot inte ta mig igenom.
Sammantaget skulle det förvåna mig mycket om Högsta domstolen meddelar prövningstillstånd i det här målet.

Ruggigt bra sammanställning,
Jag saknar fortfarande FUP från de andra "åtalen" har försökt få ut dessa, men dom är för "stora"
Fattar inte varför dom ens försöker överklaga till Högsta Domstolen. Det visar att alla har IQ fiskpinne.

Detta är ett ruggigt stort mål, som fått in det där "lilla" narkotikamålet. Som just nu endast har två åtalade. Det var ett separat åtal från början, men som slogs ihop för det var två åtalade som var med i det här stora.

En av dom blev frikänd i hovrätten.

Jag har tittat på hur allt hänger ihop i detta.
Abdallah Ahmed Doghmosh och Abdurahman Hussen Adan "huvudmännen" har jobbat tillsammans.
Anastasia Volkova Flickvän till en av huvudmännen, har åtal tillsammans med honom. Får säkert massa bra saker som kläder, resor etc genom att vara med honom.

Kefah och Monira Släktingar till en av huvudmännen, inte så konstigt att dom kommer in i detta
Bra med pengar in i hushållet som gör att dom kan leva gott.

Yousef Madi kompis till en av huvudmännen. Varit på semester tillsammans i Egypten.

Att dessa har saker gemensamt är inte konstigt, att dom kommit på det här tillsammans är inte heller så konstigt. "Ligor" brukar vara vänner, släktingar etc...
Tittar man på deras målkort och lexbase så sticker så klart huvudmännen ut med MASSA åtal och domar. Kan bara hoppas på att dom en dag kan kasta ut dessa människor.

Det som sticker ut såklart är den här knarkhistorian (Hur nu den kom in i detta)
Shanel Cooper hade kunnat vara mamma till de flesta i ligan.
Som jag skrivit förut, det här är en trasig pundarbrud (ev prostituerad) om man läser vad den där superfreak skriver om henne, så är det inte första (och säkert inte sista gången) Som hon tas om hand om någon mindre begåvad mörkhyad sak som vill ge henne aidspinne.
Om du kallar någon smuts, det är det är värre än många andra ord. Du är lägre ställt än horor och andra typer av människor. Har skrivit till personen för att få veta mer. Har säkert ett rykte som gör att det är djur som kan tänka sig att vara med henne.
Detta citat.
Citat:
Shanel Cooper - Smuts 💩💩💩💩💩

Nu får hon sitta ett tag på kåken, och kommer aldrig få ett normalt liv igen.
Om hon har avkommor så vet dom att ens mamma suttit på kåken för narkotikabrott. Jag hade ärligt inte velat ha en mamma eller flickvän med det ryktet.
Fast det är kanske det ända hon kan få.. dessa djur.
Citera
2026-07-27, 12:01
Medlem
Citat:

Det här är för bra för att vara sant, fick höra att Hisingens största mytoman fanns med i en tråd på Flashback och att hon fått ett år i fängelse.

Äntligen så åker hon fast denna vidriga person. Att hon klarat sig så länge är ett under.
Hon drar sig till mörkhyade kriminella.
Sett henne ett par gånger med en ny mörkhyad (Det enda typen av människa som ville ha henne) Att han vill ha henne är ett under, men han får väl inget annat.

Detta person har aldrig några pengar och tigger öl och annat från allt och alla.

Lurar och utnyttjar ovetande personer på pengar och sen bara skiter i dom för att få vidare till sina älskade kriminella.

Jag är trött på hur hon förstört livet för ett flertal människor. Äntligen får hon ett straff för det hon gjort under flera år. Hoppas att fler får veta vilken vidrig människa hon är.

Håller med om vad som står i citatet.
Fler borde säga till henne.
Man kan hoppas på att hon får vård i fängelset.
Citera
2026-08-03, 23:01
Avstängd
Citat:
vart sa jag det? för jag säger det är stor skillnad i straffsats på kokain och amfetamin?

vad fick hon 1år någonting va? och hon har åtefallit i brott för jag antar du syftar på bruden, nej hon kunde gott fått två år för det där med lite otur dock så finns en rosa lagbok som gör hon troligtvis får fasstställt, kom ihåg vart du hörde det först.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenienstrut99
Det här är för bra för att vara sant, fick höra att Hisingens största mytoman fanns med i en tråd på Flashback och att hon fått ett år i fängelse.

Äntligen så åker hon fast denna vidriga person. Att hon klarat sig så länge är ett under.
Hon drar sig till mörkhyade kriminella.
Sett henne ett par gånger med en ny mörkhyad (Det enda typen av människa som ville ha henne) Att han vill ha henne är ett under, men han får väl inget annat.

Detta person har aldrig några pengar och tigger öl och annat från allt och alla.

Lurar och utnyttjar ovetande personer på pengar och sen bara skiter i dom för att få vidare till sina älskade kriminella.

Jag är trött på hur hon förstört livet för ett flertal människor. Äntligen får hon ett straff för det hon gjort under flera år. Hoppas att fler får veta vilken vidrig människa hon är.

Håller med om vad som står i citatet.
Fler borde säga till henne.
Man kan hoppas på att hon får vård i fängelset.

Ännu en som vet vem den trasiga är.
Så hon har en ny svart sak.

Som jag citerar från ovan
" Att hon klarat sig så länge är ett under. Hon drar sig till mörkhyade kriminella.
Sett henne ett par gånger med en ny mörkhyad"

Vem vill ha en kvinna som ska in i fängelse, om man inte vill ha henne som leksak tills hon åker in.
Med tanke på vad hon redan råkat ut för så inser man att där går inte hissen ända upp.
Kanske därför hon råkade få massa tabletter och amfetamin hemma hos sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Jag har inget med Biskop att göra förutom att jag köpt kola från dom utan att veta att det är dom

Vet inte om jag tänker rätt, men känner du till den där Sh@nel C00per,
Känns ju som hon är en kolatorsk från Hisingen
Tänkte om hon försökt få kola från dig.
Citera
2026-08-04, 09:36
Medlem
Citat:
Ännu en som vet vem den trasiga är.
Så hon har en ny svart sak.

Som jag citerar från ovan
" Att hon klarat sig så länge är ett under. Hon drar sig till mörkhyade kriminella.
Sett henne ett par gånger med en ny mörkhyad"

Vem vill ha en kvinna som ska in i fängelse, om man inte vill ha henne som leksak tills hon åker in.
Med tanke på vad hon redan råkat ut för så inser man att där går inte hissen ända upp.
Kanske därför hon råkade få massa tabletter och amfetamin hemma hos sig.

Vet inte om jag tänker rätt, men känner du till den där Sh@nel C00per,
Känns ju som hon är en kolatorsk från Hisingen
Tänkte om hon försökt få kola från dig.
Det här kom till min kännedom i mitten på juli att hon fått fängelse. Blev inte direkt förvånad.
Jag vet inte mer än det jag skrev.
Mytoman, tigger öl och droger, Har aldrig några pengar, ses i princip bara med mörkhyade män, oftast kriminella framförallt langare.

Jag vet vem hon är inte mer, det här är ingen person som jag vill träffa egentligen.
Att hon har en ny mörkhyad (troligtvis grovt kriminell) är inget nytt, hon ser till att ha någon, eller några, allt för att slippa tänka själv.
Måste vara perfekt att ha henne tills hon åker in, sen dumpar han henne. Sen kan man fundera på varför man vill ha henne.

Hon är mer eller mindre portad på ställen runt omkring Wieselgrensplatsen.
Vad jag hört så har hon fått sparken från flera restauranger.

Men som många säger som hört att hon fått fängelse.
ÄNTLIGEN så får hon det som hon förtjänar.
Säkert så att hon blivit utnyttjad av några mörkhyade, men är man som henne, så får man faktiskt ta sitt straff.
Senast redigerad av Nyfikenienstrut99 2026-08-04 kl. 09:45.
Citera
2026-08-04, 23:50
Medlem
Citat:

De personer som förekommer i målet är:

Abdurahman Hussen Adan, 25 år

Abdallah Ahmed Doghmosh, 21 år

Kefah Doghmosh, 44 år
Grovt penningtvättsbrott vid två tillfällen.

Monira Ahmed Doghmosh, 20 år
Grovt penningtvättsbrott samt narkotikabrott.

Shanel Alma Husidic Cooper, 38 år
Narkotikabrott.

Yousef Madi, 23 år

Anastasia Volkova, 24 år

Efter att ha lyssnat på förhören och gått igenom handlingarna är detta min bild av personerna och deras förklaringar.

Samma förklaringar går igen

Något som återkommer i nästan samtliga förhör är hur de fastnar i en enda teknisk detalj och sedan låtsas som att den förklarar hela händelseförloppet.

”Jag har inte kapat något BankID.”

Nej, kanske inte rent tekniskt. Men det besvarar inte vem som ordnade personuppgifterna, telefonerna och handlingarna, vem som tog emot pengarna eller vem som på andra sätt hjälpte till runt omkring.

En annan återkommande förklaring är:

”De kom till oss. Vi gick inte på dem.”

Som om man automatiskt saknar ansvar bara för att någon annan tog den första kontakten.

Sedan är det den vanliga blandningen av:

”Jag kommer inte ihåg.”

”Jag vet inte.”

”Jag känner inte honom.”

”Jag har aldrig varit där.”

Varje enskild sak ska förklaras som en tillfällighet. Till slut krävs det däremot ett helt osannolikt antal tillfälligheter för att berättelserna ska gå ihop.

Abdurahman Hussen Adan

Framstår helt klart som en av de ledande personerna. Jag begriper ärligt talat inte hur någon frivilligt kan tillbringa tid med honom.

Två kvinnor dyker upp runt honom: Shanel Cooper och Linda Hedberg. De ska tydligen dessutom förekomma i en egen rättegång. Den stora frågan är vad Adan har lyckats få Hedberg att medverka till.

I förhöret är det mest samma standardsvar:

”Jag kommer inte ihåg.”

”Jag vet inte.”

”Ingen aning.”

Plötsligt har man inget minne av någonting som kan vara besvärande.

När Adan och Shanel bodde på hotell påstods det att kompisar hade betalat. Shanel verkar inte ha funderat över vilka kompisar det var, varför de betalade eller varifrån pengarna kom.

Antingen var hon fullständigt blind för allt som hände omkring henne, eller också valde hon aktivt att inte ställa några frågor.

Abdallah Ahmed Doghmosh

Den andre som framstår som en ledande person i det här.

Tillsammans med flickvännen Anastasia Volkova har han dessutom lyckats få både sin syster och sin mamma indragna.

Förklaringen är förstås att de inte har förstått vad som pågått. De har tagit emot pengar och andra fördelar och sedan, när allt rasat, plötsligt varken vetat eller förstått någonting.

Även Abdallah svarar enligt standardmallen:

”Nej, jag känner inte honom.”

”Nej, jag har inte varit där.”

”Jag förstår inte hur mitt fingeravtryck kan finnas på en påse med amfetamin.”

Otroligt vad många märkliga sammanträffanden vissa människor råkar ut för.

Yousef Madi

Den ende som jag fortfarande inte riktigt har fått grepp om. Det är oklart för mig hur han hamnade i det här gänget.

Han har varit på semester tillsammans med Abdallah Ahmed Doghmosh, men även det ska förstås bara ha varit en tillfällighet.

Yousef verkar inte vara särskilt belastad sedan tidigare. Min känsla är därför att han på något sätt har dragits in i verksamheten. Hur det gick till och varför han sedan stannade kvar är däremot fortfarande frågan.

Anastasia Volkova – flickvännen

Hon framstår inte som någon ovetande person som bara råkat hamna fel.

Hon har tidigare domar tillsammans med Abdallah Ahmed Doghmosh och ska bland annat ha varit med och distraherat personer i samband med identitetskapningarna.

Min uppfattning är att hon mycket väl har förstått vad hon deltagit i. Trots det tycker jag att hon har kommit förhållandevis billigt undan.

Shanel Cooper – flickvännen

Här har vi sannolikt den person som blivit mest lurad och utnyttjad av de inblandade.

Hon ska ha blivit uppraggad på ett kebabhak och visade enligt polisens uppgifter tydliga tecken på narkotikapåverkan när polisen kom. Hon var vid tidpunkten sjukskriven på grund av PTSD.

I förhöret säger hon att de hade varit bortresta i tre veckor, trots att hon ska ha befunnit sig i Göteborg veckan före. De hade dessutom ätit tillsammans med hennes mamma dagen innan. Stackars mamma.

Tidsangivelserna går inte heller riktigt ihop. Först låter det som att någonting hände ”på kvällen”, men efter hand visar det sig snarare ha varit mitt i natten.

Sedan har vi hotellvistelserna som ”kompisar” hade betalat. Hon verkar inte ha frågat vilka dessa generösa kompisar var eller varför de betalade hotell åt dem.

Blind, korkad eller medvetet ovillig att förstå? Något av det måste det nästan vara.

Med tanke på kommentaren från superfreak94 förstår man åtminstone lite mer av vilka miljöer och motsättningar det handlar om:

Shanel framstår som precis den sorts person ett kriminellt gäng kan utnyttja för att förvara narkotika. När polisen sedan kommer finns narkotikan hemma hos henne och hon blir den som får bära ansvaret.

Hon kan mycket väl ha blivit utnyttjad, men hon har samtidigt själv fattat en lång rad beslut som försatt henne i situationen.

Spring och stök vid lägenheten

Något jag saknar i resonemanget från förundersökningen fram till förhöret i tingsrätten är uppgifterna om att det hade varit spring till lägenheten och stök i trappuppgången.

I FUP står följande:

Patrull 51-4230 med PA Föhlén / Larsson samt Pasp Linzie åker till Hjalmar Brantingsgatan 19 e med anledning av stök samt spring till aktuell lägenheten. Vid kontroll av lägenhetsinnehavaren påvisar hon tydliga tecken på narkotikapåverkan. Vid efterföljande husrannsakan påträffas misstänkt narkotika i lägenheten.

Polisen hamnade alltså inte slumpmässigt vid en helt lugn lägenhet.

De skickades dit med anledning av stök och spring till just den aktuella lägenheten. När lägenhetsinnehavaren kontrollerades visade hon enligt polisen tydliga tecken på narkotikapåverkan. Vid den efterföljande husrannsakan hittades misstänkt narkotika.

Det passar ganska dåligt ihop med bilden av att Shanel bara råkade befinna sig bredvid fel person och inte märkte vad som pågick omkring henne.

Hon framställs genomgående som helt passiv: andra betalade hotellet, andra kom till lägenheten, andra hade med sig saker och andra stod för allting. Själv ska hon inte ha sett, förstått eller frågat om någonting.

Kefah Doghmosh – mamman

Jag har mycket svårt att tro att hon varit helt ovetande om vad som pågått.

Hon har tagit emot pengar vid flera tillfällen och kommer enligt min mening väldigt billigt undan. Det skulle inte heller förvåna mig om det fortfarande finns pengar undanstoppade någonstans.

Jag förstår varför hon inte överklagar. Hon verkar helt enkelt vilja få domen överstökad. Med tanke på hennes begränsade tidigare belastning är det dessutom möjligt att hon kan få verkställa straffet med IÖV.

Monira Ahmed Doghmosh – systern

Hon har fått pengar och olika saker utan någon rimlig förklaring.

Även här har jag svårt att tro att hon inte förstått åtminstone delar av vad som pågått. Hon slipper dessutom fängelse och får därför betraktas som väldigt lyckligt lottad.

Överklagandena till Högsta domstolen

Att flera av dem nu har överklagat till Högsta domstolen framstår mest som ett sätt att dra ut ytterligare på tiden.

Några av överklagandena är ändå förhållandevis välskrivna.

Det tydligaste underkännandet går enligt min mening till Abdurahman Hussen Adans överklagande. Den pekar knappt på någon konkret fråga som Högsta domstolen skulle behöva pröva. Jag har mycket svårt att se att han får prövningstillstånd.

Shanel Coopers överklagande är däremot en klar uppgradering jämfört med hennes överklagande till hovrätten.

Hade advokaten lagt ner samma arbete redan där hade hon kanske haft en bättre möjlighet att få straffet sänkt. Överklagandet till HD är betydligt mer genomarbetat och välformulerat.

De övriga överklagandena är mer generella, men försöker åtminstone formulera någon form av juridisk fråga.

vilken tid? Tiden i häktet är inte så nice, bättre på anstalt ju
Citera
2026-08-05, 08:42
Avstängd
Citat:
vilken tid? Tiden i häktet är inte så nice, bättre på anstalt ju

Vilken tid vad?

Jag har förstått att det är bättre på anstalt.
Men de som har det "bäst" är väl de två som inte är inne i häktet.
Citera
2026-08-05, 12:23
Medlem
Citat:
Vilken tid vad?

Jag har förstått att det är bättre på anstalt.
Men de som har det "bäst" är väl de två som inte är inne i häktet.
De lär ångra sig när de väl åker in och inte kan räkna av någon tid alls

Det är inte så kul att vänta på en sådan här käftsmäll, inte direkt så du kan planera något stort i livet.

Känner folk som varit på frifot och fått vänta upp till två år på rättegång som kommer ge fängelse, de har lidit mer än de som var häktade då det bara vill få det överstökat och gå vidare
Senast redigerad av FedorEmelianenko 2026-08-05 kl. 12:28.
Citera
2026-08-05, 14:27
Avstängd
Citat:
De lär ångra sig när de väl åker in och inte kan räkna av någon tid alls

Det är inte så kul att vänta på en sådan här käftsmäll, inte direkt så du kan planera något stort i livet.

Känner folk som varit på frifot och fått vänta upp till två år på rättegång som kommer ge fängelse, de har lidit mer än de som var häktade då det bara vill få det överstökat och gå vidare

Sant, ju längre tid det tar innan dom åker in så kan de som fått längst tid var dom som åker ut först.
Inte riktigt så,
Sen bara att vänta måste vara döden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in