2026-05-14, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelleplutt007
Det är ju detta som är så sjukt
Att dom får rabatt
SÅ gör 10 brott och du får knappt något för det "sista"
Det skulle ju helt klart läggas ihop
ja så är det desto fler åtalspunkter desto mera rabatt på längden, så fler åtalspunkter leder ju till längrestraff men desto fler de är så får man inte fullt straff för dem.

i USA tex finnss ju inte den här principen men där kan man ju få 400år med vilket med är väldigt konstigt
Citera
2026-05-14, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe87t
Ska jag vara ärlig så vet i faan om knarkaren behövde våldtas av den här ohyran.
Hon verkar ju vara rätt villig att ta hem ohyra till sin knarkarkvart.

Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
ja men lite extra proteintillskott av aidsmittade afrikaner och eventuellt stora gäng afganer kan hon gott skämmas bort med innan hon försvinner spårlöst, det är hon värd tycker jag allt

Citat:
skönt ändå hon var babbebrud, i vanliga fall brukar det vara en vilsen feministisk sosse eller vänster svensk tjej inblandade i sådant här

Jag hävdar fortfarande att den där är en som fallit för en svarting som visste precis vad han skulle göra för att få tillgång till både hennes hemliga rum och hennes lägenhet

Som hon skrev i ett förhör
"Jag lever på min mamma och min kille"

Den där typen av tjejer gör allt för att få knark och pengar.
Dom är så trasiga så det där som man säger
"Om inte silvertejp kan laga det så är det trasigt"

En person som äter piller för alkolism är så jävla trasig.

Mer man läser om henne, visar ju att den där kan vem som helst hämta upp och hon delas friskt som någon joint vid lägerelden.

Skulle inte förvåna mig om hon är en sådan som suger av alla killar på en fest tex
För att sen bli knullad av dom som vågar.
Citera
2026-05-14, 20:48
Medlem
Citat:
Det har i vartfall bidragit till det, ganska konstigt frivården tog fram allt rosa de kunde och försökte rädda henne ifrån fängelse kan jag tycka.

Nej hon kommer få fängelse, hur hon sköter sin verkställighet på anstalt kommer avgöra hennes öde samt riksbedömningarna de gör om henne och där spelar tidigare brottslighet in.

har hon tur kanske hon får avtjäna de sista tre till en månaderna på ett behandliungshem eller med fotboja sk utökatfrigång men det är inte alls säkert

Okej
Nu blev jag nyfiken

Varför behandlingshem?
Vad har jag missat nu?
Citera
2026-05-14, 20:53
Medlem
Citat:
Okej
Nu blev jag nyfiken

Varför behandlingshem?
Vad har jag missat nu?
Man kan om man visat god skötsamhet och deltagit i behandlingsprogram under anstaltstiden få utluss i antingen ett halvägshus eller behandlingshem om man har den problematiken och det verkar ju de här personerna ha samtliga av dem faktiskt.

Men nu spekulerar vi väldigt OT hon kommer få fängelse det vågar jag lova och det kommer troligtvis bli faststält i HR
Citera
2026-05-15, 00:08
Medlem
Citat:
Man kan om man visat god skötsamhet och deltagit i behandlingsprogram under anstaltstiden få utluss i antingen ett halvägshus eller behandlingshem om man har den problematiken och det verkar ju de här personerna ha samtliga av dem faktiskt.

Men nu spekulerar vi väldigt OT hon kommer få fängelse det vågar jag lova och det kommer troligtvis bli faststält i HR

Ja känns ju som alla har någon form av narkotikaberoende.
Sen är det väl hur dom tar det här med att sitta i fängelse.

Känns som hon är den enda som verkar ha pratat om både det ena och det andra.
Kanske för att hon är korkad eller så.

Om vi spekulerar i tid överhuvudet taget
Känns som alla fått väldigt låga straff.
Så det ska vara mycket till om någonska få sänkt straff i HR
Citera
2026-05-15, 00:13
Medlem
Citat:
Ja känns ju som alla har någon form av narkotikaberoende.
Sen är det väl hur dom tar det här med att sitta i fängelse.

Känns som hon är den enda som verkar ha pratat om både det ena och det andra.
Kanske för att hon är korkad eller så.

Om vi spekulerar i tid överhuvudet taget
Känns som alla fått väldigt låga straff.
Så det ska vara mycket till om någonska få sänkt straff i HR
Nej det blir nog som i nio av tio fall fastställt en annan skribent sa de bara överklagat skadeståndsdelen med, samt det där ringa narkotikabrottet som varken gör från eller till i straffvärde, ganska onödigt överklagan kan tyckas, men är de så förtjusta i sitta på skånegatan så visst.

kan ju alltid hoppas på åklagaren var vass och överklagade med och yrkar på skärpning och får igenom det men det är nog hoppas på för mycket, jag menar brudar brukar inte få så höga straff som män överhuvudtaget så vi ska nog vara nöjda de ändå får skaka galler här
Citera
2026-05-15, 00:27
Medlem
Citat:
ja så är det desto fler åtalspunkter desto mera rabatt på längden, så fler åtalspunkter leder ju till längrestraff men desto fler de är så får man inte fullt straff för dem.

i USA tex finnss ju inte den här principen men där kan man ju få 400år med vilket med är väldigt konstigt

Man får hoppas att din sköter sig så dom kommer ut efter halva tiden.
Citera
2026-05-15, 00:38
Medlem
Citat:
Nej det blir nog som i nio av tio fall fastställt en annan skribent sa de bara överklagat skadeståndsdelen med, samt det där ringa narkotikabrottet som varken gör från eller till i straffvärde, ganska onödigt överklagan kan tyckas, men är de så förtjusta i sitta på skånegatan så visst.

kan ju alltid hoppas på åklagaren var vass och överklagade med och yrkar på skärpning och får igenom det men det är nog hoppas på för mycket, jag menar brudar brukar inte få så höga straff som män överhuvudtaget så vi ska nog vara nöjda de ändå får skaka galler här

Tar rätten hänsyn till att det kan vara så att personerna har blivit "lurade" in i detta.
Mamman och syrran visste mycket väl om vad deras släkting har gjort.
Men om man ser till knarkbruden som troligtvis varit hög som ett höghus och gått med på allt för att få sig en fix.

Men ändå

Är det därför kvinnorna fick så kort straff
Förutom hon som varit väldigt delaktig i att försöka få pengar från fulla ungdomar.
Senast redigerad av kodsnusaren 2026-05-15 kl. 00:41.
Citera
2026-05-15, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodsnusaren
Tar rätten hänsyn till att det kan vara så att personerna har blivit "lurade" in i detta.
Mamman och syrran visste mycket väl om vad deras släkting har gjort.
Men om man ser till knarkbruden som troligtvis varit hög som ett höghus och gått med på allt för att få sig en fix.

Men ändå

Är det därför kvinnorna fick så kort straff
Förutom hon som varit väldigt delaktig i att försöka få pengar från fulla ungdomar.
kvinnor får i regel alltid lägre straff än män det brukar heta rätten plockar fram den rosa lagboken,

vad rätten anser vara förmildrande omständigheter är väldigt olika ifrån fall till fall, att man varit hög som ett hus brukar dock inte vara en accepterad urssäkt, på samma ssätt om man är full och missshandlar någon är det inte förmildrande du varit full det är självförvållat, och det blir knepigt förneka påståenden om man varit full eller hög för då kan du ju inte vet vad du gjort och då kan det ju vara som någon annan påstår du gjort. DVS din trovärdighet blir lägre om du har knark eller alcohol i blodet.

läs domen så får du se hur rätten resonerar kring straffen och längden det brukar alltid stå utförligt, och som sagt det är olika vad de ser som förmildrande och försvårande omständigheter
Citera
2026-05-15, 09:35
Medlem
Citat:

OT ja...
Det är väl detta som kan rädda en sådan trasig människa som hon verkar vara.
Om man går igenom alla berättelser och från frivården, så är hon den enda som säger att hon är beroende, att hon vill ha kvar sin kurator.
En sådan människa behöver ju börja om från början.
Nytt mobilnummer, nya sociala medier etc

Annars är man ju troligtvi ute i samma kontakter igen när man kommer ut igen.
Citera
2026-05-15, 11:27
Medlem
Citat:

Hur ofta överklagar dom sen till Högsta Domstolen?
Hur lång tid är överklagnmingstiden mellan Hovrätt och HD .

FÅr tacka för dina kunskaper och hur det fungerar.
Man lär sig mycket av detta.
Citera
2026-05-16, 07:58
Medlem
Citat:

Så om det hade varit olika mål alla dessa så kunde det då blivit straff, efter straff efter straff
Men nu är det i samma mål och då får dom rabatt?

Citat:

Men vad kostar inte detta samhället
Det är väl lite som att välja mellan pest och kolera.
Ge dom vård eller ge dom inte vård.

En del av dessa ska ju inte ens få en chans att få komma ut.

Citat:

Det är väl bara pundaren som inte sitter på Skånegatan som kan ha nytta av att överklaga för överklagandet skuld, hon är väl i sin knarkarkvart och är påverkad som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in