2026-03-24, 09:34
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
Har också tänkt på det. Även att hon lagar lite mat, istället för att laga så hon kan ha matlådor när hon är ensam hemma. Det hade väl de flesta gjort. Tror anledningen till att hon sällan följer med på aktiviter med familjen, t.ex. när de åt nyårsmiddag i GBG eller förra veckan när mamman och Leo skulle på standup i Gbg (och antagligen äta ute) är för att det är svårare att kontrollera kaloriintaget. Sen skyller hon på sin sjukdom. Men det lär väl knappast vara en större ansträngning för kroppen att åka GBG äta ute än vad det är att springa på stan, ICA som hon dessutom brukar bära hem massa kassar från.
Exakt. Det är rätt tydlig att endast de andra äter maten hon lagar. Hon verkar stå bredvid och filma dem. Det finns ingen tallrik bredvid som skvallrar om att hon har rest sig för att filma dem, utan det är tomt och mamman och brorsan har halva portionen kvar. Man ser hur hon/någon har tagit en tugga på proteinbars som visas upp, men maten verkar bara vara de andras portioner som visas upp... Tror hon lever på sådant som är enkelt att räkna ut kalorierna på, som just bars eller till och med godisbitar. Det är ju bara till hennes fördel att få näringsbrist av denna kosthållning och sedan kunna gapa "kolla, jag är sjuk, jag har massor av vitaminbrister!" och så är vi där igen och skriker på vårdcentralen som inte ger henne 10 undersökningar på en dag...
Citera
2026-03-24, 10:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Exakt. Det är rätt tydlig att endast de andra äter maten hon lagar. Hon verkar stå bredvid och filma dem. Det finns ingen tallrik bredvid som skvallrar om att hon har rest sig för att filma dem, utan det är tomt och mamman och brorsan har halva portionen kvar. Man ser hur hon/någon har tagit en tugga på proteinbars som visas upp, men maten verkar bara vara de andras portioner som visas upp... Tror hon lever på sådant som är enkelt att räkna ut kalorierna på, som just bars eller till och med godisbitar. Det är ju bara till hennes fördel att få näringsbrist av denna kosthållning och sedan kunna gapa "kolla, jag är sjuk, jag har massor av vitaminbrister!" och så är vi där igen och skriker på vårdcentralen som inte ger henne 10 undersökningar på en dag...
Jag undrar vad mamman tänker när dom ska äta. Vad A har för ursäkter till att inte äta ihop med dom? Antagligen är det alltid nån liten ingrediens i maten som A ”inte tål” och därför tar en proteinbar istället.
Citera
2026-03-24, 12:01
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snajjels
Jag undrar vad mamman tänker när dom ska äta. Vad A har för ursäkter till att inte äta ihop med dom? Antagligen är det alltid nån liten ingrediens i maten som A ”inte tål” och därför tar en proteinbar istället.
Ja precis så. Ätstörda är väldigt bra på att låtsas äta, skjuter runt maten på tallriken, gömmer bitar i servetten... Och har alltid ursäkter för att inte äta "jag var uppe tidigt så åt rester för en timme sedan", och givetvis allt hon inte "tål". Högst oklart om hennes mage funkar normalt nu efter att hon slutat med medicinen. Hon pendlar mellan att inte nämna magproblem till att fortfarande "ha diarré hela dagarna" verkar det som...
Citera
2026-03-25, 09:54
Medlem
Jag antar att neurologen hon träffade tidigare i veckan inte bekräftade hennes teori om att det var Lamotrigin som orsakade hennes diarrer och viktnedgång till 29 kg, det hade man ju hört annars. Hon brukar ju aldrig skriva vad hennes undersökningar visar (typ koloskopi, leverröntgen mm) eftersom alla visar att hon är fysiskt frisk.
Citera
2026-03-25, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
Jag antar att neurologen hon träffade tidigare i veckan inte bekräftade hennes teori om att det var Lamotrigin som orsakade hennes diarrer och viktnedgång till 29 kg, det hade man ju hört annars. Hon brukar ju aldrig skriva vad hennes undersökningar visar (typ koloskopi, leverröntgen mm) eftersom alla visar att hon är fysiskt frisk.

Det blev ingen neurolog! Hen var sjuk eller vad det nu var. Så det är framskjutet ett par veckor.
Citera
2026-03-25, 13:38
Medlem
Såg henne på stan idag, inga problem att gå gå normalt och snabbt , ingen rullator heller 😅
Citera
2026-03-25, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annepanne80
Såg henne på stan idag, inga problem att gå gå normalt och snabbt , ingen rullator heller 😅

Du måste fota nästa gång och lägga upp här. Svårt att inte vara kritisk till det mesta i den här tråden 🤪
Citera
2026-03-25, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Du måste fota nästa gång och lägga upp här. Svårt att inte vara kritisk till det mesta i den här tråden 🤪

Önskar jag kunde! Men lovar, det var väldigt stabilt och inga problem att gå. Hon hade Stora solbrillor på och en tjock pälsjacka, kanske hon tänker att man inte ska känna igen henne😅
Citera
2026-03-25, 15:54
Medlem
Skampis avatar
Hon la upp en kort video nu där hon skriver att hon är glad att ha mer hull i ansiktet igen och att hon borde tagit en bild på IVA som jämförelse. Jag svär att videon hon la upp är gammal och har lagts upp förr. Hon har på tjock vit tröja, mycket läppenna och gör pussmun mitt i.
Citera
2026-03-25, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Hon la upp en kort video nu där hon skriver att hon är glad att ha mer hull i ansiktet igen och att hon borde tagit en bild på IVA som jämförelse. Jag svär att videon hon la upp är gammal och har lagts upp förr. Hon har på tjock vit tröja, mycket läppenna och gör pussmun mitt i.
Hon återvänder konstant bilder, filmer på sina konton. Scrollar man lite så är det samma kakor, hårbilder, träningsbilder, bröd, kakor...o.s.v...
Citera
2026-03-26, 11:38
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Hon återvänder konstant bilder, filmer på sina konton. Scrollar man lite så är det samma kakor, hårbilder, träningsbilder, bröd, kakor...o.s.v...
Driver mig till vansinne! Okej, bakverk och mat är väl ingen fara, ska man dela recept så kan man väl få använda gamla foton och videos. Men foton som troligtvis är 8 år gamla?! Det tycker jag bara är frustrerande. Och känns extremt ytligt, att hon bara kan visa foton och videos när hon tycker sig vara peak snygg?
Citera
2026-03-26, 13:54
Medlem
Alice är nog en av de värsta mytomanerna som gått i ett par skor.
Själv har jag blivit ordentligt blockad av henne när jag ifrågasatte allt för mycket 🫣😂 så nu vet jag inte alls vad som händer på hennes sida så dags att skaffa sig ett liv eller nåt 😂
Men på riktigt, jag blev galen när hon höll på med sitt evinnerliga pladdrande om allt osannolika hon varit med om och att hon dessutom tar betalt för det🤷‍♀️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in