Citat:
Aha! Trodde det var tvärtom; att mer höger/SD, har mer tolerans och inte är så skitnödiga så fort en snöflinga skriker våldtäkt. Hur ska ni ha det? Ja, ni godhetspundare och moralister? Hur är det med värdegrunden ute i landet? Hur tänker vi? Kanske dags att tänka till lite innan vi dömer och kastar sten? Eller?
Jag tycker att vi måste börja nyansera oss i våra tyckanden och dömanden. Är vi alla fläckfria? Gjorde vi allt rätt när vi var arton? Ska eventuella misstag i den åldern förfölja oss tio år senare? Dessutom om det prövas rättsligt och målsäganden inte anses trovärdig av domaren, ändrar sin utsaga, juryn byts ut pga av jäv etc. Samma personer som moraliskt dömer en person tycker alltså att den personen inte ska ha möjlighet att få ett jobb någonstans resten av sitt liv? Hur tänker man då? Ska man tänka så så är vi många, även jag, som inte borde ha ett jobb efter mina ungdomsår (dock inget felsteg av sexuell natur är säkrast att tillägga, så ni snowflakes kan sova lugnt) Eller anser ni att det är ok med jobb i USA, Ryssland eller någon annanstans? Men inte i Sverige för att här har vi minsann en mycket högre och bättre moral än vad andra har!
Jag tycker också att värvningen av C Foote var kontroversiell för att jag vet hur skitnödigt det är här i Sverige. Jag förstår att FBK backade efter "hot" och påtryckningar från alla håll och kanter även om de tycker de gjorde rätt. Vilket jag kan hålla med dem om. Men det är big business vi snackar om. Så att de backar kan jag förstå.