2026-08-03, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
SVT är ju vänsterstyrt och ML kommer från en vänsterstyrd bonnstad, så då funkar det utmärkt att vara dömd och få jobba vidare.
The swedish madhouse.

Aha! Trodde det var tvärtom; att mer höger/SD, har mer tolerans och inte är så skitnödiga så fort en snöflinga skriker våldtäkt. Hur ska ni ha det? Ja, ni godhetspundare och moralister? Hur är det med värdegrunden ute i landet? Hur tänker vi? Kanske dags att tänka till lite innan vi dömer och kastar sten? Eller?

Jag tycker att vi måste börja nyansera oss i våra tyckanden och dömanden. Är vi alla fläckfria? Gjorde vi allt rätt när vi var arton? Ska eventuella misstag i den åldern förfölja oss tio år senare? Dessutom om det prövas rättsligt och målsäganden inte anses trovärdig av domaren, ändrar sin utsaga, juryn byts ut pga av jäv etc. Samma personer som moraliskt dömer en person tycker alltså att den personen inte ska ha möjlighet att få ett jobb någonstans resten av sitt liv? Hur tänker man då? Ska man tänka så så är vi många, även jag, som inte borde ha ett jobb efter mina ungdomsår (dock inget felsteg av sexuell natur är säkrast att tillägga, så ni snowflakes kan sova lugnt) Eller anser ni att det är ok med jobb i USA, Ryssland eller någon annanstans? Men inte i Sverige för att här har vi minsann en mycket högre och bättre moral än vad andra har!

Jag tycker också att värvningen av C Foote var kontroversiell för att jag vet hur skitnödigt det är här i Sverige. Jag förstår att FBK backade efter "hot" och påtryckningar från alla håll och kanter även om de tycker de gjorde rätt. Vilket jag kan hålla med dem om. Men det är big business vi snackar om. Så att de backar kan jag förstå.
Citera
2026-08-03, 08:54
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Att lyssna in andras åsikter skall man göra.
Att ge upp sin egen åsikt bara för att andra är upprörda är svagt.

Nu har de ju grundligt undersökt fallet och Footes historik innan de valde att värva honom.
Deras åsikt om honom lär inte ha ändrats.
De som skriker och gnäller gör ju det baserat enbart på känslor, det är ju inte så att FBK har ändrat åsikt om Foote.
De hade uppenbarligen bara inte insett att det skulle bli sådan hysteri kring en person som blivit frikänd.

Att de vek sig kommer inte ge dem tillbaks förtroendet från de med moralpanik, och genom att vika sig så tappar de förtroendet från alla de som anser att om man blir friad skall man också behandlas som oskyldig, då skall man ha rätt att gå vidare.
Det blir dubbelfel och nu har de tappat ännu mer förtroende.
För precis som du säger så är det ingen som tror att FBK ändrade sin moraliska uppfattning i saken.

Ta ett beslut och stå för det. Att ta ett beslut och ändra dig sekunden du får kritik, det signalerar bara velighet och svaghet.

En sån här gång sätter man sig med alla stakeholders - ledning, sponsorer och säger - nu kommer vi göra så här, det kommer blåsa, är ni med oss?

Om de säger nej - så skippar man affären.
Om de säger ja - så kör man. Och står för det.
Citera
2026-08-03, 09:23
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ta ett beslut och stå för det. Att ta ett beslut och ändra dig sekunden du får kritik, det signalerar bara velighet och svaghet.

En sån här gång sätter man sig med alla stakeholders - ledning, sponsorer och säger - nu kommer vi göra så här, det kommer blåsa, är ni med oss?

Om de säger nej - så skippar man affären.
Om de säger ja - så kör man. Och står för det.
Ja, exakt så.
Oavsett vad man tycker om värvningen i sig och om man anser Cal Foote är skyldig eller inte, så ser det här fruktansvärt ängsligt och oseriöst ut. Oerhört illa hanterat från början till slut.

Men vad är snacket jag läst om Grana?
Att han inte skulle vara införstådd i värvningen på förhand och sedan ha hotat med sin avgång när han fick reda på det?

Jag har sett iallafall två personer varit inne på det spåret här i tråden. Men var har ni fått det ifrån?
Det är inte bara gissningar och sen att den ene tagit efter den andre här i tråden då?
Citera
2026-08-03, 09:30
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Ja, exakt så.
Oavsett vad man tycker om värvningen i sig och om man anser Cal Foote är skyldig eller inte, så ser det här fruktansvärt ängsligt och oseriöst ut. Oerhört illa hanterat från början till slut.

Att han inte skulle vara införstådd i värvningen på förhand och sedan ha hotat med sin avgång när han fick reda på det?

Jag har sett iallafall två personer varit inne på det spåret här i tråden. Men var har ni fått det ifrån?
Det är inte bara gissningar och sen att den ene tagit efter den andre här i tråden då?

Japp. I sakfrågan vet jag inte helt - han är ju friad, även om det ser illa ut. Men när du väl bestämt dig, då får du vara beredd att få kritik för ditt beslut och stå fast vid det - oavsett vad du beslutar.

Jag kan förstå om det går väldigt snabbt i sådana här affärer, men i just denna behöver man samla alla i ett rum eller Teams-möte och bekräfta att alla är med. Den som inte är det, får väl helt enkelt hålla tyst eller kliva av om den tycker det är så jobbigt. Så får ledningen sen bedöma vad som är viktigast - värvningen eller den som vill kliva av.
Citera
2026-08-03, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777

Grana har alltid varit lite av en snöflinga det finns massvis med historier om hur lättkränkt han är/blir för det minsta lilla och alltid är offer.

Vem minns tex inte slagsmålet på FBKs avslutningsfest mot självaste Heino-Lindberg anledningen till fajten var att Erik bara inte kunde ta kritik och blev så lättstött av Heinos ord vilket han på fyllan naturligtvis påpekade till Erik. Sen att efter 20+ dra upp en story om nåt som hände i omklädningsrummet då tror jag inte ett skit på

Grana är inte ens viktig i FBK visst han gjorde Jonas Gustafsson till monstret men förutom det vad har han uträttat inom hockeyn?

Masken sände ju Holm, Hildeby ,Werner och till viss del även Lindbom till NHL
Citera
2026-08-03, 14:33
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Aha! Trodde det var tvärtom; att mer höger/SD, har mer tolerans och inte är så skitnödiga så fort en snöflinga skriker våldtäkt. Hur ska ni ha det? Ja, ni godhetspundare och moralister? Hur är det med värdegrunden ute i landet? Hur tänker vi? Kanske dags att tänka till lite innan vi dömer och kastar sten? Eller?

Jag tycker att vi måste börja nyansera oss i våra tyckanden och dömanden. Är vi alla fläckfria? Gjorde vi allt rätt när vi var arton? Ska eventuella misstag i den åldern förfölja oss tio år senare? Dessutom om det prövas rättsligt och målsäganden inte anses trovärdig av domaren, ändrar sin utsaga, juryn byts ut pga av jäv etc. Samma personer som moraliskt dömer en person tycker alltså att den personen inte ska ha möjlighet att få ett jobb någonstans resten av sitt liv? Hur tänker man då? Ska man tänka så så är vi många, även jag, som inte borde ha ett jobb efter mina ungdomsår (dock inget felsteg av sexuell natur är säkrast att tillägga, så ni snowflakes kan sova lugnt) Eller anser ni att det är ok med jobb i USA, Ryssland eller någon annanstans? Men inte i Sverige för att här har vi minsann en mycket högre och bättre moral än vad andra har!

Jag tycker också att värvningen av C Foote var kontroversiell för att jag vet hur skitnödigt det är här i Sverige. Jag förstår att FBK backade efter "hot" och påtryckningar från alla håll och kanter även om de tycker de gjorde rätt. Vilket jag kan hålla med dem om. Men det är big business vi snackar om. Så att de backar kan jag förstå.

Tror du att Karlstad kommun hade sagt nej om Real Madrid frågat om de fått spela en träningsmatch på någon kommunalägd arena. Mbappe har ju också någon tveksam insats som dock blev nedlagd men i juridisk mening så är ju Carl Foote lika oskyldig som Mbappe. Det är såklart skillnad på folk och folk.

Idrottare som gör fel när de är i tonåren ska visst straffas hela livet. Men rappare som som hängt i gängmiljö, med personer som bragt folk om livet ska få vara med på allsång på skansen.

Och nej är varken höger eller SDare.
Citera
2026-08-03, 16:59
Medlem
Fan jag tror Löven har gjort en av säsongens värvningar i Kovacs, en spelartyp alla lag vill ha men inte vill erkänna
Citera
2026-08-03, 17:17
Medlem
Undrar hur det blir med Järnkrok till BIF egentligen?

Nu börjar det gå rykten på en del sidor om att han är klar för Schweiz men att Brynäs inte gått ut med det än.

Humor

Frågan är väl om Calle är vad Brynäs behöver egentligen när man redan har Larsson, Rödin, Silfverberg, Bäckis och nu skall in med Calle med.

Börjar lukta pensionärsligan i Gävle

Kan bli fiasko
Citera
2026-08-03, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74
Fan jag tror Löven har gjort en av säsongens värvningar i Kovacs, en spelartyp alla lag vill ha men inte vill erkänna

Vem erkänner inte det? Otroligt bra spelare med SHL mått mätt, däremot verkar han vara ett riktigt rötägg och sänke för lagmoral och liknande men det är ju svårare att mäta.
Citera
2026-08-03, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74
Undrar hur det blir med Järnkrok till BIF egentligen?

Nu börjar det gå rykten på en del sidor om att han är klar för Schweiz men att Brynäs inte gått ut med det än.

Humor

Frågan är väl om Calle är vad Brynäs behöver egentligen när man redan har Larsson, Rödin, Silfverberg, Bäckis och nu skall in med Calle med.

Börjar lukta pensionärsligan i Gävle

Kan bli fiasko
Jag har verkligen tvivlat på hemvändartåget och veterantänket som Brynäs kört med några år, men det har onekligen funkat hittills. Utöver Djoos och Lindblom (som dessutom är de yngsta av hemvändarna) så har ju alla bibehållit en hög nivå. Spelare som Larsson, Bertilsson och Rödin har ju dessutom både varit bättre och helare nu än innan de åkte ur SHL. Det är hatten av verkligen.
Citera
2026-08-03, 18:49
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Det verkar vara sällsynt att proffsen återvänder idag? Förr: Mats Näslund, Kenta Nilsson, Håkan Loob, Börje Salming, Mikael Renberg osv. Numera? Väldigt få.
Renberg kan knappast räknas in i den grupp som återvänder till sitt hjärtas klubb för att glädja fansen en sista gång
Citera
2026-08-03, 18:54
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen

Är det egentligen någon skillnad på när Linköping, Malmö samt resterande Hockeysverige var jäkligt snabba på att förlåta Tallinder, Lilja och Huselius efter att även de friats från våldtäktsanklagelser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in