2026-08-02, 08:35
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Spelare som Micke Lindqvist, Lennström och Kovacs visar gärna hur mycket de älskar klubben, men kan bara tänka sig spela där om de är i SHL. Att hjälpa de upp dit är inget alternativ.
Stämmer ganska bra med bilden jag har av AIK. Kunde knappt bry mig mindre om krabbhinken där borta men AIK känns som de största av fjollorna. Mycket att lära av Djurgården.
Citera
2026-08-02, 08:41
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Det verkar vara sällsynt att proffsen återvänder idag? Förr: Mats Näslund, Kenta Nilsson, Håkan Loob, Börje Salming, Mikael Renberg osv. Numera? Väldigt få.
Ja, dagens hockeyspelare vill ju gärna maximera sina inkomster och stanna där borta så länge som möjligt tills deras kroppar är slut.
Citera
2026-08-02, 10:06
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av differentdays
Kan absolut få snurr och tryck offensivt under perioder. Men ALLDELES för långt ifrån något top-6 defensivt; forwards- som back- eller målvaktsmässigt. En bragd om man inte släppt till flest mål när säsongen summeras. Och nej man har inte en såpass dominant offensiv för att väga upp detta.
Top 6 kanske är i överkant, men om det laget jag listade får ihop det ser jag inte play in som något konstigt alls. Offensiven är på över halvan och defensiven strax under mitten. Men det är såklart alltid svårt för en nykomling.
Citera
2026-08-02, 11:20
Medlem
differentdayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Top 6 kanske är i överkant, men om det laget jag listade får ihop det ser jag inte play in som något konstigt alls. Offensiven är på över halvan och defensiven strax under mitten. Men det är såklart alltid svårt för en nykomling.

På pappret - snitt / medel offensivt för SHL. Kanske precis hacket ovanför. Botten 3-plats defensivt , inklusive målvakterna. Om man får ihop det, ja då kan det sluta betydligt bättre men så är det för samtliga lag. Men det är ett ordentligt kliv upp och en ny verklighet att anpassa sig till för nästan halva laget.
Citera
2026-08-02, 13:15
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Offensiven är på över halvan
Hela botten 6an består av Hockeyallsvenska spelare varav hälften är vana att spela offensiva minuter när dom i SHL kommer vara tvungna att spela defensiva minuter. Di Giuseppe har ett poängsnitt på 0.6 i AHL som är en sämre liga än SHL, Robins har 0.49. Wallmark är en bra SHL spelare men jag blir överraskad om han tillhör topp 15 i poängligan när säsongen summeras och Kovács bästa säsong i karriären tog Cluben till en...11:e plats.
Citera
2026-08-02, 14:40
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Hela botten 6an består av Hockeyallsvenska spelare varav hälften är vana att spela offensiva minuter när dom i SHL kommer vara tvungna att spela defensiva minuter. Di Giuseppe har ett poängsnitt på 0.6 i AHL som är en sämre liga än SHL, Robins har 0.49. Wallmark är en bra SHL spelare men jag blir överraskad om han tillhör topp 15 i poängligan när säsongen summeras och Kovács bästa säsong i karriären tog Cluben till en...11:e plats.
Då hade jag räknat in Nylander också vilket bara är lösa rykten och spekulationer. Kovacs - Wallmark - Nylander är en bra förstakedja i SHL, en av de bättre skulle jag säga offensivt.

Robins hade en bra säsong i Tjeckien vilket är lite osäkert givetvis, men ändå. Ihop med DiDomenico kan det nog bli bra, han ska ju hålla bra klass även om han börjar bli till åren. Ingen aning om Giuseppe men spelare med hans och Robins AHL stats har levererat hyfsat förr, tänker på typ Trivigno, Kopacka, Tambellini.

Botten 6 har ändå Ottosson, Nilsson, Mustonen, Possler, Tellström, Alba som alla kan kliva in och spela defensiva minuter. Fredrik Forsberg hoppas jag på frysbox och Leksand men vi får se.

Är som sagt ingen Löven supporter men laget ser spännande ut.
Citera
2026-08-02, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Beror på Foote. Det var ett ensässongskontrakt så enligt lag så skulle Foote ha rätt till full lön för den tiden plus skadestånd för oskälig uppsägning.
Men ingen av parterna vill så klart bråka, Foote vill kunna spela hockey och FBK vill inte ha en rättsprocess de med 100% säkerhet skulle förlora.

Så det kommer bli en förlikning men med tanke på att vi kan räkna med att hans lön säkert skulle ligga på 2,5miljoner och att han nu missar chansen att spela i alla fall en del av säsongen även om han hittar en ny klubb så lär de nog ha krävt minst halva lönen.
Någon som vet vad det kostade SAIK när de behövde riva ett kontrakt med han från KHL?
Citera
2026-08-02, 16:25
Medlem
SVT tar tillbaka honom. DÖMD för sexuellt ofredande! Borde inte han vara arbetslös resten av livet, en persona non grata och behandlas som pest?

Kan ni förklara, ni moral -och godhetsknarkare, hur tankegångarna går? Är ni ok med ML men inte CF? Är bara lite nyfiken hur det rör sig i skallarna på de som vet hur saker och ting borde vara.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/L49xWQ/micke-leijnegard-tillbaka-i-program-pa-svt?utm_source=androidapp&utm_medium=share
Citera
2026-08-02, 16:31
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Botten 6 har ändå Ottosson, Nilsson, Mustonen, Possler, Tellström, Alba som alla kan kliva in och spela defensiva minuter.
Nilsson får gärna spela defensiva minuter mot oss lol.

Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
SVT tar tillbaka honom. DÖMD för sexuellt ofredande! Borde inte han vara arbetslös resten av livet, en persona non grata och behandlas som pest?
Tänkte också på det. Parodi.
Citera
2026-08-02, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Någon som vet vad det kostade SAIK när de behövde riva ett kontrakt med han från KHL?
De har aldrig gett någon officiell siffra, man de hade redan betalat 1miljon i sign-on. Avgifterna till agenten samt flygbiljetter när kontraktet revs.
Lönekostnaderna, där "uppsägningslön" ingår ökade med 8,3 miljoner det året, en bidragande orsak var kostnaden för den misslyckade värvningen.
Citera
2026-08-02, 18:52
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Då hade jag räknat in Nylander också vilket bara är lösa rykten och spekulationer. Kovacs - Wallmark - Nylander är en bra förstakedja i SHL, en av de bättre skulle jag säga offensivt.

Robins hade en bra säsong i Tjeckien vilket är lite osäkert givetvis, men ändå. Ihop med DiDomenico kan det nog bli bra, han ska ju hålla bra klass även om han börjar bli till åren. Ingen aning om Giuseppe men spelare med hans och Robins AHL stats har levererat hyfsat förr, tänker på typ Trivigno, Kopacka, Tambellini.

Botten 6 har ändå Ottosson, Nilsson, Mustonen, Possler, Tellström, Alba som alla kan kliva in och spela defensiva minuter. Fredrik Forsberg hoppas jag på frysbox och Leksand men vi får se.

Är som sagt ingen Löven supporter men laget ser spännande ut.

Jaha ok… men Ottosson, Mustonen, och absolut Possler är möjligen av allsvensk klass, inga man får Hurven av som motståndarfans. Och så på det lagkompispådrivaren Kovacs. Grattis alla fans i Tegshallen… det blir några poäng i början, sen kommer november och dom andra di-a månaderna…
Citera
2026-08-02, 22:30
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen

Kan ni förklara, ni moral -och godhetsknarkare, hur tankegångarna går? Är ni ok med ML men inte CF? Är bara lite nyfiken hur det rör sig i skallarna på de som vet hur saker och ting borde vara.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/L49xWQ/micke-leijnegard-tillbaka-i-program-pa-svt?utm_source=androidapp&utm_medium=share

SVT är ju vänsterstyrt och ML kommer från en vänsterstyrd bonnstad, så då funkar det utmärkt att vara dömd och få jobba vidare.
The swedish madhouse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in