Citat:
Ursprungligen postat av
AutumnInNewYork
Hela botten 6an består av Hockeyallsvenska spelare varav hälften är vana att spela offensiva minuter när dom i SHL kommer vara tvungna att spela defensiva minuter. Di Giuseppe har ett poängsnitt på 0.6 i AHL som är en sämre liga än SHL, Robins har 0.49. Wallmark är en bra SHL spelare men jag blir överraskad om han tillhör topp 15 i poängligan när säsongen summeras och Kovács bästa säsong i karriären tog Cluben till en...11:e plats.
Då hade jag räknat in Nylander också vilket bara är lösa rykten och spekulationer. Kovacs - Wallmark - Nylander är en bra förstakedja i SHL, en av de bättre skulle jag säga offensivt.
Robins hade en bra säsong i Tjeckien vilket är lite osäkert givetvis, men ändå. Ihop med DiDomenico kan det nog bli bra, han ska ju hålla bra klass även om han börjar bli till åren. Ingen aning om Giuseppe men spelare med hans och Robins AHL stats har levererat hyfsat förr, tänker på typ Trivigno, Kopacka, Tambellini.
Botten 6 har ändå Ottosson, Nilsson, Mustonen, Possler, Tellström, Alba som alla kan kliva in och spela defensiva minuter. Fredrik Forsberg hoppas jag på frysbox och Leksand men vi får se.
Är som sagt ingen Löven supporter men laget ser spännande ut.