2026-08-02, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Svara på frågan istället. Hur är den utsagan ens relevant till saken?

Varför skulle den inte vara av intresse menar du…?
Citera
2026-08-02, 20:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nej, det är inget i den info som vi kan se som säger att Tingsrätten dömt snubben för att han lämnat köket i 1 sekund, det är bara vad DU har tjatat om utifrån hur du valt att vantolka den info vi har

Det står KLART OCH TYDLIGT, vilket jag påpekat hundra gånger nu, att tingsrätten menar på att DET ENDA OAKTSAMMA VAR ATT LÄMNA KÖKET.

TINGSRÄTTENS resonemang är att det är oaktsamt att lämna sitt kök i en sekund. Jag påpekar gång på gång hur svagt och tramsigt det resonemanget är.
Citera
2026-08-02, 20:13
Avstängd
Citat:
Varför skulle den inte vara av intresse menar du…?

För tingsrättens bedömning är att det oaktsamma är att ta ett kliv utanför köket. Hur många gånger måste jag upprepa detta?
Citera
2026-08-02, 20:15
Medlem
Citat:
Det står KLART OCH TYDLIGT, vilket jag påpekat hundra gånger nu, att tingsrätten menar på att DET ENDA OAKTSAMMA VAR ATT LÄMNA KÖKET.

Var står det att tingsrätten avsåg 1 sekund….? Kan du citera….? Eller är det vad du fantiserat ihop…?

Citat:
TINGSRÄTTENS resonemang är att det är oaktsamt att lämna sitt kök i en sekund. Jag påpekar gång på gång hur svagt och tramsigt det resonemanget är.

Igen, var har TR angivit att de menar 1 sekund?
Citera
2026-08-02, 20:18
Medlem
Citat:
För tingsrättens bedömning är att det oaktsamma är att ta ett kliv utanför köket. Hur många gånger måste jag upprepa detta?

Så TR kan inte haft med något annat med i bedömningen som gjort att man landat i detta om att lämna köket ansågs som oaktsamt…?
Citera
2026-08-02, 20:19
Medlem
Citat:
Det är så tingsrätten har resonerat och jag har förklarat detta för dig 100 gånger. Att du själv inte köper resonemanget betyder ju att du egentligen håller med mig och inte köper tingsrätten resonemang men på något vis är såpass korkad att du missar det
Med den logiken kan du döda folk och slippa straff eftersom det inte var meningen.
Du kan som exempel grilla och tända eld på en skog eftersom du la dig för att sova varav du orsakar skador för miljoner.
Ska du då slippa straff eftersom det inte var meningen?
Citera
2026-08-02, 20:19
Avstängd
Citat:
Var står det att tingsrätten avsåg 1 sekund….? Kan du citera….? Eller är det vad du fantiserat ihop…?

Igen, var har TR angivit att de menar 1 sekund?

Är du handikappad? De skriver att de oaktsamma var att lämna köket. Det spelar alltså ingen roll om han svimmar en sekund efter eller 20 minuter efter. Det oaktsamma består i att gå till ett annat rum. Så den sekunden du lämnat köket är du oaktsam. Att du själv säger att resonemanget är jävligt löjligt visar ju på att du inte håller med tingsrätten I deras bedömning. Men ändå käftar du. Som att se någon slåss med sin egen spegelbild.

Fatta att jag har fått upprepa vad som står i artikeln i TS i över 10 sidor och FORTFARANDE måste jag upprepa vad som står där. Jävla CP barn asså herregud, förbjud flashback på alla cp barns hem genast
Citera
2026-08-02, 20:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Med den logiken kan du döda folk och slippa straff eftersom det inte var meningen.
Du kan som exempel grilla och tända eld på en skog eftersom du la dig för att sova varav du orsakar skador för miljoner.
Ska du då slippa straff eftersom det inte var meningen?

Inget av det du skriver är på något sätt relevant till varken mitt inlägg eller tråden. 10 sidor senare och du tramsar fortfarande. Det får räcka.
Citera
2026-08-02, 20:20
Medlem
vichy6s avatar
Citat:

Om det var vad som hände….då hade vi ingen diskussion
Citera
2026-08-02, 20:36
Medlem
Citat:
Är du handikappad? De skriver att de oaktsamma var att lämna köket. Det spelar alltså ingen roll om han svimmar en sekund efter eller 20 minuter efter. Det oaktsamma består i att gå till ett annat rum. Så den sekunden du lämnat köket är du oaktsam. Att du själv säger att resonemanget är jävligt löjligt visar ju på att du inte håller med tingsrätten I deras bedömning. Men ändå käftar du. Som att se någon slåss med sin egen spegelbild.

Fatta att jag har fått upprepa vad som står i artikeln i TS i över 10 sidor och FORTFARANDE måste jag upprepa vad som står där. Jävla CP barn asså herregud, förbjud flashback på alla cp barns hem genast

Du har inte läst hela domen, ändå ”vet” du att TR menar 1 sekund, trots att det inte står nånstans i den artikeln, så det är bara dina egna fantasier, då du drar slutsatser utifrån vad du vill ska vara som du tycker.

Du har heller inget stöd för att TR omöjligt kan ha vägt in övrig info om vederbörandes tillstånd och agerande, som kan ha påverkat hur de såg på detta med att snubben avvek från köket.

Saken är den att jag vet, och TR vet, att det INTE tar 1 sekund för frityrolja att gå från t ex rumstemp till flampunkt, vilket gör att det inte är relevant att babbla om 1 sekund, då det är fullständigt uppenbart att snubben avvek från köket under betydligt längre tid och att det ledde till att brand uppstod. Det är därför helt irrelevant och tolkat med arslet att babbla om 1 sekund
Citera
2026-08-02, 21:38
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Du har inte läst hela domen, ändå ”vet” du att TR menar 1 sekund, trots att det inte står nånstans i den artikeln, så det är bara dina egna fantasier, då du drar slutsatser utifrån vad du vill ska vara som du tycker.

Du har heller inget stöd för att TR omöjligt kan ha vägt in övrig info om vederbörandes tillstånd och agerande, som kan ha påverkat hur de såg på detta med att snubben avvek från köket.

Saken är den att jag vet, och TR vet, att det INTE tar 1 sekund för frityrolja att gå från t ex rumstemp till flampunkt, vilket gör att det inte är relevant att babbla om 1 sekund, då det är fullständigt uppenbart att snubben avvek från köket under betydligt längre tid och att det ledde till att brand uppstod. Det är därför helt irrelevant och tolkat med arslet att babbla om 1 sekund
På min kanske två- eller trefas-spis utan induktion tar det det minst fem men förmodligen snarare tio minuter innan den uppnår frityrtemperatur på 160-180C för knappt två liter rumstempererad olja. Likt vatten accelererar temperaturstegringen desto varmare det blir så hur många minuter ytterligare det tar innan det tar eld på maxeffekt vågar jag inte sia om.

Det är uppenbart att Zeddis är rubbad eller ett troll så jag tror att du och alla andra med gott samvete kan sluta svara honom.
Citera
2026-08-02, 21:40
Medlem
Citat:
Inget av det du skriver är på något sätt relevant till varken mitt inlägg eller tråden. 10 sidor senare och du tramsar fortfarande. Det får räcka.
Återigen förstår du ens själv vilken nivå av försummelse det krävs för att matolja ska självantända?
Matoljan måste upp i runt 350-450 grader, jämförelse är att vatten kokar vid 100 grader.
Det händer inte på någon minut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in