2026-08-08, 00:34
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Svimmade du när du satte dig på soffan i vardagsrummet och sedan kvicknade till tio-femton minuter senare?

Nej det tog högst 20 sekunder och jag slog söder en kontakt med bakhuvudet!
Citera
2026-08-08, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Det hade ju absolut varit oaktsamt i nyktert tillstånd. Nu var personen såpass berusad att han somnade. Han har alltså inte varit oaktsam, enbart berusad. Därmed kan han inte dömas för oaktsamhet. Vill man döma för berusningen eller något annat så är det okej, men nu dömde de för oaktsamhet

Berusningen är frivillig, alltså inte förmildrande. Du förväntas klara av att hålla dig i skick att ta hand om dig själv och inte orsaka andra skada.

Oaktsamheten är som sagt agerandet under berusningen. Påbörja en aktivitet som inte kunde utföras säkert i det tillståndet.
Citera
2026-08-08, 03:04
Medlem
Nu är det inte säkert han svimma då han sa först att han somna. Men detta är verkligen inte godtagbart anledning, det borde vara en självklarhet.
Citera
2026-08-09, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Har du aldrig svimmat, det har jag och det tog inte många sekunder innan jag vaknade upp igen, nja vi får väl se hur det går!

Nu däckar man väl knappast lika länge beroende på varför och under vilka omständigheter man svimmar. Men nej personligen har jag har aldrig svimmat i mitt 30+ åriga liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in