2026-08-02, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Jag noterar att du inte har förhöret att hänvisa till. Därmed vet du inte om han sa att han gick och la sig, eller gick och la sig på soffan. Oavsett så är det irrelevant i frågan. Då oaktsamheten skulle bestå i att ta ett steg utanför köket

Och du själv har ju inte läst den faktiska texten i domen, ej heller nån FUP eller hela TRs resonerande fram till domen. Ändå sitter du själv och drar bergfasta slutsatser utifrån eget spekulerande på vad som står i en artikel om händelsen. Du har inte alla fakta på bordet, ändå har du redan bestämt dig.
Citera
2026-08-02, 19:50
Medlem
Citat:
Jag säger inte att de ljuger, jag säger att det högst troligen handlar om en misstolkning. Han har sagt att han gick och satte sig på soffan. Har du inte förhöret att hänvisa till så knip igen och sluta spamma helt ovidkommande saker.

Seriöst. Jag har i typ 10 sidor nu bara fått återupprepa samma saker, sen fortsätter ni muppar spamma exakt samma saker som jag hundra gånger redan förklarat att de inte stämmer eller inte är relevanta. Det är så uppenbart att ni griper efter halmstrån för att försvara tingsrättens resonemang när det är uppenbart, även för er, att det inte håller.

Fast det du anklage andra för gör du ju i allra högsta grad själv, spammar samma infantila påståenden till leda om ”lämna köket i 1 sekund” vilket det inte står nånstans alls att det handlade om utan är endast dina egna fantasier vilka definitivt inte håller.
Citera
Avstängd
Helvete vilket pucko
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Om det har länkats i tråden så har jag missat det. Du får gärna länka till det inlägget.

Det står i artikeln. "När polisen sökte upp honom på sjukhuset"

Förhör sker på stationen där man frågar om man vill ha advokat på plats och sedan så får den förhörda läsa igenom och godkänna förhöret. Att talas vid på sjukhuset är inte samma sak.

Men en fråga. Hur är detta öht relevant?
Citera
2026-08-02, 19:52
Medlem
Citat:

Förhör sker på stationen där man frågar om man vill ha advokat på plats och sedan så får den förhörda läsa igenom och godkänna förhöret. Att talas vid på sjukhuset är inte samma sak.

Okej. Tror inte vi kommer så mycket längre.
Citera
2026-08-02, 19:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Fast det du anklage andra för gör du ju i allra högsta grad själv, spammar samma infantila påståenden till leda om ”lämna köket i 1 sekund” vilket det inte står nånstans alls att det handlade om utan är endast dina egna fantasier vilka definitivt inte håller.

Anledningen till varför jag måste upprepa mig är för att idioter som du och andra hela tiden går ifrån sakfrågan.

TINGSRÄTTEN säger att det oaktsamma är att ta ett steg utanför sitt kök. INTE JAG! Jag säger inte att han bara var utanför i en sekund. Men jag måste HELA TIDEN påminna er icke läskunniga att det är så TINGSRÄTTEN HAR RESONERAT!

Att du själv är så starkt emot detta resonemanget bevisar ju bara att du faktiskt själv inte håller med tingsrätten i deras resonemang, men du är för korkad, saknar läsförståelse och är ett allmänt CP barn för att kunna begripa det.
Citera
2026-08-02, 19:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Okej. Tror inte vi kommer så mycket längre.

Svara på frågan istället. Hur är den utsagan ens relevant till saken?
Citera
2026-08-02, 19:59
Medlem
Citat:
En olyckshändelse är ju en olyckshändelse, det är därför man har försäkring. I synnerhet med tanke på att den unge mannen aktivt vidtog åtgärder för att kväva branden och därmed förhindrade den ifrån att sprida sig.

Han har inte varit oaktsam, det är inte oaktsamt att lämna köket i en sekund. En olyckshändelse helt enkelt.
Som jag skrev tidigare, att vara en idiot befriar dig inte från ansvar.

Läste du ens artikeln och vad mer han dömdes för?
Det var inte en sekund, han la sig i soffan.
Hur tror du ens att olja börjar brinna?
Citera
2026-08-02, 20:00
Medlem
Citat:
Detta:

Han har uppenbarligen gått och satt sig eller lagt sig på sin soffa och på grund av sin berusning nickat till. Han har inte gått och lagt sig. Kom igen för i helvete

Och det är ju definitivt att anses som oaktsam att….

1. Börja palta med att fritera när man är på fyllan
2. Och dessutom välja att lämna köket och frityrolja under uppvärmning utan uppsiktför att (nej inget handlade om nåt om 1 sekund, det är bara din egen fantasi) avsiktligt sätta/lägga sig i ett annat rum berusad, vilket högst sannolikt var starkt bidragande till att han somnade av.

Och just därför landar TR i sin dom på att han varit just oaktsam.

Att du har svårt att ta in och förstå detta synnerligen uppenbara är lyteskomik på rekordnivå, och att du dessutom försöker hävda att det bara var en olyckshändelse ter sig ju minst sagt korkat….
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2026-08-02 kl. 20:11.
Citera
2026-08-02, 20:04
Medlem
Citat:
Det var inte ett förhör ens en gång. Varken du, jag eller tidningen vet vad som sas eller inte sas. Förhåll dig till vad som framkommer i rätten som man lagt vikt vid

Hur vet du att det inte var ett förhör….?

Citat:

Jaså, är du säker på det eller gissar du igen…?
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2026-08-02 kl. 20:07.
Citera
2026-08-02, 20:10
Medlem
Citat:
Anledningen till varför jag måste upprepa mig är för att idioter som du och andra hela tiden går ifrån sakfrågan.

TINGSRÄTTEN säger att det oaktsamma är att ta ett steg utanför sitt kök. INTE JAG! Jag säger inte att han bara var utanför i en sekund. Men jag måste HELA TIDEN påminna er icke läskunniga att det är så TINGSRÄTTEN HAR RESONERAT!

Att du själv är så starkt emot detta resonemanget bevisar ju bara att du faktiskt själv inte håller med tingsrätten i deras resonemang, men du är för korkad, saknar läsförståelse och är ett allmänt CP barn för att kunna begripa det.

Nej, det är inget i den info som vi kan se som säger att Tingsrätten dömt snubben för att han lämnat köket i 1 sekund, det är bara vad DU har tjatat om utifrån hur du valt att vantolka den info vi har
Citera
2026-08-02, 20:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Som jag skrev tidigare, att vara en idiot befriar dig inte från ansvar.

Läste du ens artikeln och vad mer han dömdes för?
Det var inte en sekund, han la sig i soffan.
Hur tror du ens att olja börjar brinna?

Det är så tingsrätten har resonerat och jag har förklarat detta för dig 100 gånger. Att du själv inte köper resonemanget betyder ju att du egentligen håller med mig och inte köper tingsrätten resonemang men på något vis är såpass korkad att du missar det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in