2026-08-02, 11:16
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Ibland hinner man inte gömma sig när man är på ICA/Coop/Willys och stöter ihop med någon.

Alla åldras, även jag. Det är svårt att se när man står framför badrumsspegel och borstar tänderna varje morgon, men plocka fram 30 år gamla bilder på dig själv får du se.

Vissa åldras bättre än andra, det kan ha med gener, kost och droger att göra men faktum kvarstår. Vissa ser förjävliga ut 30 år senare och vissa kvinnor blir en gilf. Dvs. fortfarande snygga även om de är 66 år.

Undrar verkligen vad som är orsaken bakom det där med att gömma sig som du skrev? Många svenskar har det beteendet, skäms de för vad de har blivit? Är det så tappade socialt sätt att de inte vet hur de bekvämt kan integrera med personen?

Själv tycker jag det är superkul när det råkar hända men då är jag också väldigt nöjd med mig själv
Citera
2026-08-02, 11:23
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anarquisten
Jo, de populäraste tjejerna i skolan, de som kunde få vem eller vad som helst bara genom att peka, är ofta slitna fyrabarnsmorsor idag...
Kanske skiljer sig våra erfarenheter, men jag vill påstå att de snyggaste brudarna på nittiotalet är de fortsatt vackraste kvinnorna (i deras åldersgrupp) idag. Sedan finns givetvis undantag, men då handlar det mer om att en snygg tjej vissnat ihop än att en medelmåttig tjej blivit en snygg kvinna. Detta eftersom skönhet i ungdomen handlar om ansiktsstruktur, skönhet när man blir äldre handlar om kroppsbyggnad. Men någon med medelmåttig ansiktsstruktur kommer aldrig se den förbättras, men någon med vacker ansiktsstruktur kan se övriga kroppen förfalla med åren.
Citera
2026-08-02, 11:36
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NYZ367
Mer av sånt ! Vi som är gamla har guld att berätta förr fanns inga Appar

Känner igen det där med datumen och hur folk förändras, man blir ju nästan mörkrädd när man tänker tillbaka på hur det var förr i tiden.

1988 – Åkte tåg mellan Gävle och Sundsvall. Satt bredvid en tjej som var en klockren 10/10, såg ut som en ung Victoria Silvstedt. Vi snackade lite lätt och innan vi var framme i Hudiksvall stod vi i tågtoaletten och körde en snabbis medan konduktören knackade på dörren och ville se biljetterna. Såg henne på Systembolaget i oktober 2019. Hon bar på två ramlösa och såg ut som om hon överlevt tre åsknedslag och en svår skilsmässa. Helt otroligt vad 30 år gör med folk.

1994 – Bodde tillfälligt i Västerås och jobbade skift på Asea. Träffade en brutalt fräsch tjej på ett disko en torsdag. Hon sa att hennes morsa var borta över helgen. Slutade med att vi låg oavbrutet i tre dagar och levde på konserverad korv och hushållsost. Spola fram till maj 2025: Möter henne på en parkering i Bålsta. Hon körde en rostig moped, hade mjukisbyxor med fläckar och tre hundar i koppel som stank blöt ull. Hade hon visat upp sitt ID från 94 på Arlanda hade säpohundarna markerat direkt.

2007 – Satt på en lokalkrog en tisdagskväll runt kl 22. En tjej född 1985 kommer fram, tar min öl, dricker ur den och säger "Du ser ut som en man som kan byta däck på en Audi". Det kunde jag ju. Vi drog hem till hennes lägenhet, och mitt i alltihop ringer hennes kompis som blivit utlåst. Kompisen kommer över, också en klockren nia, och istället för att gå och lägga sig ställer de sig båda två och steker pyttipanna åt mig klockan 04:00 på morgonen i bara underkläderna innan vi fortsatte.

Vad är det som händer egentligen? Varför slutar 90% av alla kvinnor att ta hand om sig så fort de passerar 40 och börjar klä sig som om de jobbar på skogsvårdsstyrelsen? Själv är man ju 50+ nu men håller fortfarande formen genom att undvika socker och inte rösta på Miljöpartiet. Åldern är verkligen hård om man inte passar sig.
Citera
2026-08-02, 11:58
Medlem
krass2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NYZ367
Jag var 20 år redan 1984 men jag ville inte skrämma bort alla nittiotalister med en för mustig rubrik.

Förra veckan såg jag en tjej på ICA som jag var ihop med för länge sedan, hon såg fortfarande skaplig ut jag kände något bra när jag såg henne.
I dag mötte jag en kvinna en annan som var extremt snygg och också min flickvän en kort tid för att senare försöka att bli modell i Frankrike. Hon såg förjävlig ut i dag 1 aug 2026.
Detta fick mig att tänka på åldrande

Dessa kvinnor har jag bara haft korta relationer med några månader men vi har bra koll när det gäller varandra, vi möttes oftast via jobbet eller krogen förr i världen.

Jag är en person som hatar att hälsa på ex som jag inte sett på 30år.

Nu till frågorna. Känner någon igen känslan när någon man har idealiserat i många år ser ut som en tjockis som lever på cola och pizza år senare?

Eller en person som inte var något extra i högstadiet/ gymnasiet men år senare ser nästan oförändrad ut och genom det set bra ut för att vara 50år?

Varför utgå med förväntan om att folk ska vara fortsatt "snygga" trots den långa tid som gått, inte det som identifierar oss bara...en del håller sig snygga, andra inte....
Klart man kan notera det faktumet, hur olika det kan slå....men inte att det ska definiera hela mötet och/eller personen det handlar om.
Citera
2026-08-02, 12:00
Medlem
Åldrades är så olika. Gener styr men också levnadsvanor. Rökning och mycket solning gör att huden åldras i förtid. Detta gör att många av de som såg bra ut som var tufft att röka och tänkte mycket på utseendet och solade mycket är de som rasar mest jämfört med övriga
Citera
2026-08-02, 12:03
Medlem
krass2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Nej. Är själv riktigt äcklad av gamla kvinnor. Jag tittar bort varje gång jag ser en gammal kvinna, till exempel på tåg eller buss. Att ens tänka tanken att leva i förhållande med en äldre kvinna är helt uteslutet. Den dagen det blir omöjligt att få till det med unga kvinnor och endast kan bli med gamla kvinnor är en dag man måste ta ett beslut att lämna livet.

Och bredvid dig när detta sker om du själv är äldre, när du tittar bort, sitter en ung tjej och ser på dig med samma tanke.
( och om du inte är äldre själv, varför sitter du ens och funderar. Ditt sätt att se på äldre kvinnor kommer förändras på ett normalt sätt som ingår i åldrandet. Vi attraheras av 15-åringar när vi själva är 15...och så utvecklas detta framåt)
Haha.

Men varför i hela H ska vi hålla på så.

Varför öht värdera utifrån den måttstocken...åldern drabbar oss alla.
Och det är väl lika sjukt att lyckas "få till det" med någon yngre och själv vara den som ser ut som en gubbe med en ung tjej, varför vill man utsätta sig för det.... hellre vara två lika gamla människor då där balansen är normal...och ingen stress över att ungdomen är passerad behöver finnas och stressa sönder hela livet.
Senast redigerad av krass2014 2026-08-02 kl. 12:06.
Citera
2026-08-02, 12:03
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Åldrades är så olika. Gener styr men också levnadsvanor. Rökning och mycket solning gör att huden åldras i förtid. Detta gör att många av de som såg bra ut som var tufft att röka och tänkte mycket på utseendet och solade mycket är de som rasar mest jämfört med övriga

Dålig wt mat i kombo med ovan.

Wt-mat : proteinfritt

Snabbmakaroner,margarin o en falukorvsskiva + lite ketchup
Citera
2026-08-02, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Dålig wt mat i kombo med ovan.

Wt-mat : proteinfritt

Snabbmakaroner,margarin o en falukorvsskiva + lite ketchup

Jag tog två exempel det finns givetvis fler. Men dessa två vet jag ligger bakom en del ras jag sett på de som var snygga för 30 år sedan.
Citera
2026-08-02, 12:14
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Jag tog två exempel det finns givetvis fler. Men dessa två vet jag ligger bakom en del ras jag sett på de som var snygga för 30 år sedan.

Ja det är så men för att få totalt förfall så krävs proteinbrist.

Protein används för o reparera kroppen och bygga den så dålig kost gör en snygg ung wt flicka till ett ras vid 30 medans en fittnesbrud med samma vanor inte skjuter dom i sank så fort så fåglarna lyfter från träna när dom kommer gående.

Sömn och vila är lika viktigt som protein
Citera
2026-08-02, 12:28
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krass2014
Och bredvid dig när detta sker om du själv är äldre, när du tittar bort, sitter en ung tjej och ser på dig med samma tanke.
( och om du inte är äldre själv, varför sitter du ens och funderar. Ditt sätt att se på äldre kvinnor kommer förändras på ett normalt sätt som ingår i åldrandet. Vi attraheras av 15-åringar när vi själva är 15...och så utvecklas detta framåt)
Haha.

Men varför i hela H ska vi hålla på så.

Varför öht värdera utifrån den måttstocken...åldern drabbar oss alla.
Och det är väl lika sjukt att lyckas "få till det" med någon yngre och själv vara den som ser ut som en gubbe med en ung tjej, varför vill man utsätta sig för det.... hellre vara två lika gamla människor då där balansen är normal...och ingen stress över att ungdomen är passerad behöver finnas och stressa sönder hela livet.

Det du skriver här är en symbol för allt som är fel och vidrigt och sjukt med dagens samhälle. Det som gör livet helt meningslöst och värdelöst.

Citat:
Haha.

Nej!

Vad pratar du om? Som man kommer du alltid vara attraherad till unga kvinnor i fertil ålder. Det är en del av vår natur. Du kommer inte vara i 50 års åldern och föredra 50 år gamla kvinnor över 20 år gamla kvinnor. Det är ju sjukt. Enligt ditt sjuka tankesätt så ska man vilja vara med kärringar bara för att man blivit äldre.

Och klart man måste fundera nu så man slipper bli gammal. Man måste börja planera så att livet kan avslutas innan man blir gammal och tvingas uppleva ett liv som gammal i dagens sjuka samhälle.

Citat:

Är du sjuk eller vad? Seriöst vad är ditt problem?

Menar du på fullt allvar att det är någonting dåligt att vara med en ung snygg fertil kvinna när man blivit äldre och att man istället ska vara med någon ful, oattraktiv kärring som man blir äcklad av? Jag kan inte ens se dessa kärringar i ansiktet när jag är på en offentlig plats, bara tanken att då leva tillsammans med en sådan äldre kvinna är direkt motbjudande. Jämför detta med en snygg ung kvinna, det är som att du hamnar i Paradiset om du kan vara med en sådan kvinna.

Och här sitter du och skriver att du som äldre man SKA vara med äldre kärringar och inte unga kvinnor. Varför? Du är ju sjuk i huvudet precis på samma sätt som hela dagens samhälle är så sjukt.

Finns inga ord i det svenska språket som kan beskriva hur glad och lycklig jag är över att vi alla kommer dö snart och att detta livet kommer avslutas snart för oss alla.
Citera
2026-08-02, 12:32
Medlem
Custom_mades avatar
Kvinnor åldras så jävla dåligt så jävla snabbt.
Citera
2026-08-02, 12:33
Medlem
AnonymHingsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Nej, köpte en stor gård i början av 90 talet för mindre än vad en kolonilott kostar idag.
Eftersom jag flyttade in ensam är den min oavsett vem som flyttar in här.

Kör särbo numera, båda anstränger sig lite för den andre när vi umgås, har funkat bra i 10+ år så inget jag tänker ändra på. Hon är snygg fortfarande fast hon närmar sig 60 och det uppskattar jag såklart, men hade hållit kvar även om hon blivit ful eftersom hon har en fin personlighet.
Det blir bara värre ju mer du pratar. 60?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in