2026-08-01, 19:45
Medlem
NYZ367s avatar
En kompis sade till mig för många år sedan. runt 1991-1993

- Jag vill inte vara din vän längre tjejerna kommer bara till dig. Och jag fattar inte varför?
Det är SKIT JOBBIGT!

-Tänk dig själv att din vän får hugg varje kväll och själv går du hem ensam
Citera
2026-08-01, 19:51
Medlem
halaltarzans avatar
Vad finns det att älta om egentligen? TS har ju haft snygga brudar genom livet och då kan jag tycka att han borde vara nöjd så, och vi 62-års ålder ställa in sig på att klappa katten och mata duvorna.
Citera
2026-08-01, 19:54
Medlem
Vissa ser äldre ut och andra ser unga ut. Finns några som är närmare 50 men ser ut som att dom vore 30-35. Tycker att det hör till att folk åldras och inget jag ägnar större tankar till/för. Circle of life..
Citera
2026-08-01, 20:07
Medlem
NYZ367s avatar
Min fru är ung jag är gammal hon ber om sex, inte jag och det är första gången

Bra inlägg. Nu snackar vi..Det är nämligen så att i kroppen är man 35 -40 max.
Men kroppen vittrar sönder och det är så JÄVLA jobbigt.
Citera
2026-08-01, 20:11
Medlem
NYZ367s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vad finns det att älta om egentligen? TS har ju haft snygga brudar genom livet och då kan jag tycka att han borde vara nöjd så, och vi 62-års ålder ställa in sig på att klappa katten och mata duvorna.

Ok jag läser vad du skriver. Så bara för att man ska vara tacksam för det som varit ska man ge upp? Det skaver så in i helvete.

Människan är fåfäng just för de saker jag skriver om
Citera
2026-08-01, 20:20
Medlem
NYZ367s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NYZ367
Jag var 20 år redan 1984 men jag ville inte skrämma bort alla nittiotalister med en för mustig rubrik.

Förra veckan såg jag en tjej på ICA som jag var ihop med för länge sedan, hon såg fortfarande skaplig ut jag kände något bra när jag såg henne.
I dag mötte jag en kvinna en annan som var extremt snygg och också min flickvän en kort tid för att senare försöka att bli modell i Frankrike. Hon såg förjävlig ut i dag 1 aug 2026.
Detta fick mig att tänka på åldrande

Dessa kvinnor har jag bara haft korta relationer med några månader men vi har bra koll när det gäller varandra, vi möttes oftast via jobbet eller krogen förr i världen.

Jag är en person som hatar att hälsa på ex som jag inte sett på 30år.

Nu till frågorna. Känner någon igen känslan när någon man har idealiserat i många år ser ut som en tjockis som lever på cola och pizza år senare?

Eller en person som inte var något extra i högstadiet/ gymnasiet men år senare ser nästan oförändrad ut och genom det set bra ut för att vara 50år?

Det som fick mig att starta tråden var när en av mina söner visade mig hur George Clooney såg ut som 18 åring. Han var jätte ful. Jag tänkte att han måste vara mkt tacksam för att han senare såg bättre ut? Jag ser nästan ut i dag som för 40 år sedan.

En skitfull kvinna kom fram till mig 2004 och sade.
- XXXXX du har nästan legat med alla mina vänner. Varför låg du aldrig med mig?
Citera
2026-08-01, 20:20
Medlem
anarquistens avatar
Jo, de populäraste tjejerna i skolan, de som kunde få vem eller vad som helst bara genom att peka, är ofta slitna fyrabarnsmorsor idag, samtidigt som en del av dem man aldrig lade märke till för att de var så oansenliga och tråkiga faktiskt har blommat ut (som det heter) på senare år. Skolans populäraste killar, dom där med stekarstilen, sportfånarna, bakåtslicket, som fick brudarna på den tiden, ja dom är ofta flintskalliga med en rejäl ölkagge och hatar livet idag.
Själv hade jag tur med generna, hade lätt med brudar när jag var ung och 30 år senare är jag fortfarande smal, har tjockt hår och är i rätt bra form, ser betydligt yngre ut än jag är men krograggandet är ointressant för potensen sviker ju tyvärr med åren så det är inte bara pluspoäng.
Man kan ha tur i det genetiska lotteriet men man måste ju förvalta det också om man vill åldras med värdighet.
Citera
2026-08-01, 20:27
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ok jag läser vad du skriver. Så bara för att man ska vara tacksam för det som varit ska man ge upp? Det skaver så in i helvete.

Människan är fåfäng just för de saker jag skriver om

Du är snäppet äldre än vad jag är men jag har "gett upp", och accepterat att jag numera är farbror. Har haft ett bra liv med skapligt mycket kvinnor och känner mig nöjd med det. Nöjd. Mår hur bra som helst av att ha ställt in livet på något typ farbror-mode. Tror däremot att många som försöker stanna - eller rent av vrida tillbaka - tiden mår tämligen dåligt, och värre blir det för varje år de åldras. Nej kompis, riv av plåstret snabbt och acceptera att du har passerat bästföredatumet och blivit farbror du med.
Citera
2026-08-01, 20:27
Medlem
NYZ367s avatar
Jag har skrivit en viktig sak tidigare. Jag hatar sol, det gör rynkor som vit man har aldrig någon kvinna frågat varför jag inte är brun? Jag har rest mycket men aldrig pressat.
Parasoll En sak till Rökning det förstör både på insidan och utsidan.

Båda mina föräldrar dog tidigt 53 och 62 år unga.
Citera
2026-08-01, 20:28
Medlem
anarquistens avatar
Citat:
År 2003 satt jag i en sportbar och två brudar födda på 70-talet som körde shots en Tisdag. Jag anslöt och när baren stängde hängde jag med dom hem.

Det som var förvånande var att när jag knullade den korta (1.65) Sade hon
- Kan du gå till min kompis och ligga "lite" med henne också hon fyller år vi firade henne i dag?
Med vajande ståkuk knackade jag på hennes sovrums dörr och utan ett ord knullade jag henne med. Den lilla tjejen var mitt mål så jag gick tillbaka och lade satsen i henne.

Såna här grejer saknar man i dag som 62 åring

Är 70-talist så några år yngre än dig men det var fan roligare förr, garvade när jag läste detta för jag har varit med om liknande saker; man satt på nån fest och förspelade med en brud helt öppet, alla såg att man satt och pullade henne etc. men sen när man frågade om vi skulle dra in på muggen och hon bangade så vände man sig mot nästa brud och bara: "men du då?" och hon glatt svarade "okej" haha det var tider det..
Citera
2026-08-01, 20:31
Medlem
NYZ367s avatar
Det är sånt jag har växt upp med. 👌
Citera
2026-08-01, 20:37
Medlem
NYZ367s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Du är snäppet äldre än vad jag är men jag har "gett upp", och accepterat att jag numera är farbror. Har haft ett bra liv med skapligt mycket kvinnor och känner mig nöjd med det. Nöjd. Mår hur bra som helst av att ha ställt in livet på något typ farbror-mode. Tror däremot att många som försöker stanna - eller rent av vrida tillbaka - tiden mår tämligen dåligt, och värre blir det för varje år de åldras. Nej kompis, riv av plåstret snabbt och acceptera att du har passerat bästföredatumet och blivit farbror du med.

Jag är ju där redan vi är där tillsammans. Jag kan inte gå omkring med balle längre och njuta. Det är ju därför jag delvis skriver folk fattar inte hur kort tid man är på sin peak. Kroppen själen och erfarenheten kan skapa extremt cola situationer och man behöver inte åka till Thailand eller vara superrik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in