Citat:
Ursprungligen postat av
NYZ367
Jag var 20 år redan 1984 men jag ville inte skrämma bort alla nittiotalister med en för mustig rubrik.
Förra veckan såg jag en tjej på ICA som jag var ihop med för länge sedan, hon såg fortfarande skaplig ut jag kände något bra när jag såg henne.
I dag mötte jag en kvinna en annan som var extremt snygg och också min flickvän en kort tid för att senare försöka att bli modell i Frankrike. Hon såg förjävlig ut i dag 1 aug 2026.
Detta fick mig att tänka på åldrande
Dessa kvinnor har jag bara haft korta relationer med några månader men vi har bra koll när det gäller varandra, vi möttes oftast via jobbet eller krogen förr i världen.
Jag är en person som hatar att hälsa på ex som jag inte sett på 30år.
Nu till frågorna. Känner någon igen känslan när någon man har idealiserat i många år ser ut som en tjockis som lever på cola och pizza år senare?
Eller en person som inte var något extra i högstadiet/ gymnasiet men år senare ser nästan oförändrad ut och genom det set bra ut för att vara 50år?
Det du beskriver är det värsta i livet, det som får en att vilja dö och slippa bli gammal.
Alltså att som man se hur en kvinna ser ut i hennes bästa ålder (15-25 år), och sen se hur hon åldras och blir "kärringafierad" så att säga. Hon kommer se helt annorlunda ut när hon är 40-45 år gammal och sen när hon är över 50 år så kommer hon se fruktansvärd ut. Oattraktiv. Och när hon blir en riktig kärring över 65 år, så blir man direkt äcklad av att se på henne som man. Man vill ju spy när man ser gamla tanter.
Att då bara tänka tanken att en sådan äcklig kvinna var sexuellt väldigt attraktiv för 40 eller 30 år sen får en att rysa.
Det får en att hata detta livet riktigt mycket och se fram emot döden.
Min pappa hade en flickvän när hon var i 20 års åldern och han visade mig bilder på hur hon såg ut då. Riktigt snygg och attraktiv. Efter flera år av letande hittade han hette på Facebook och nu ser hon ut som en riktig kärring. Fruktansvärt.
När man tänker efter på hur åldrandet ser ut är det väldigt svårt att förstå hur folk kan gilla detta livet. Detta livet är ju helt meningslöst och värdelöst. Om du inte är religiös och inte tror på något liv efter döden så blir ju detta livet helt meningslöst.