2026-08-01, 20:51
Medlem
MortalDiseases avatar
Haha rolig tråd! måste få lägga till lite om egna erfarenheter.

1989 – Var på ett uteställe i Jönköping. En riktig tiopoängare (såg ut som en ung Samantha Fox) kommer fram och bjuder på en Stor Stark. Vi drar hem till henne. Mitt i alltihop hör vi hur nyckeln vrids om i dörren. Det var hennes pappa som visade sig vara min gamla gymnastiklärar-vikarie från högstadiet. Han kollade bara på oss, nickade godkännande och sa: "Bra jobbat, kör hårt." Sen gick han ut och satte sig i köket och käkade en macka tills vi var klara.

1997 – Skulle köpa en begagnad Volvo 740 i Norrköping. Säljaren var en tjej på typ 23 år, otroligt fräsch. Vi skulle provköra och hon sa att vi borde testa att "känna på fjädringen" på en skogsväg. Sagt och gjort, baksätet på en 740 är rymligare än vad folk tror. Det sjuka var att hon prutade ner bilen åt mig efteråt för att hon var så nöjd. Fick bilen för 4 000 spänn och en full tank.

2004 – Var ute på det lokala haket. Blev uppraggad av en tjej som tyvärr var en klar trea på en bra dag. Eftersom jag är alldeles för snäll för mitt eget bästa (och led av svår beslutsångest) lyckades jag inte avvisa henne snyggt, så hon blev stenhårt klängig.

Till slut dyker hennes polare upp, en klockren nia. Polaren inser direkt vad som pågår, ser min panik i blicken och släpar bryskt bort tjejen.

Cirka en halvtimme senare kommer nian tillbaka ensam, skamfylld, och ber om ursäkt för kompisens beteende. Jag flinar och säger: "Lugnt, men om din polare hade sett ut som du hade det definitivt inte varit några problem."

Hon tvekar inte en sekund: hugger tag i min hand och drar med mig in på handikapptoaletten, som visade sig vara ett kombinerat städförråd. Inne bland moppar och såpajunk hinner det hända grejer, det kan jag lova.

MITT I ALLTHOP klampar den mindre snygga kompis-tjejen in på toan (som vi glömt låsa), ser inte ens oss bakom städvagnen, sätter sig på ringen och drar igång att skita. Helt orörd. Det blev så in i helvete stelt att vi bara stod helt blickstilla i skrubben medan hon satt där i vad som kändes som en evighet och kablade.

När hon äntligen gick drog vi bara på oss kläderna och garvade ihjäl oss.

2008 – Var på fackföreningskurs i Borås. Satt i baren när två brudar från personalavdelningen började käfta om vem som skulle ta med mig hem till hotellrummet. Slutade med att båda följde med upp. Mitt i alltihop lyckades jag av misstag lösa ut brandlarmet med ena foten. Hela hotellet stod i pyjamas ute på parkeringen kl 03:30 medan vi tre smög ut bakvägen och käkade natt-kebab.

2015 – Klippte mig hos en ny frisör. Hon var runt 30, riktigt snyggt ställd. När hon var klar med saxen viskade hon att salonen var stängd för dagen och låste dörren inifrån. Fick den absolut bästa "efterbehandlingen" i frisörstolen någonsin. Det var dock lite stelt när nästa kund stod utanför och knackade på rutan de sista fem minuterna.
Citera
2026-08-01, 20:54
Medlem
NYZ367s avatar
Mer av sånt ! Vi som är gamla har guld att berätta förr fanns inga Appar
Citera
2026-08-01, 20:56
Medlem
NYZ367s avatar
Jag ser en kvinna varje dag som som jag låg med 84 hon ser ut som 75
Citera
2026-08-01, 21:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymHingst
Vem träffar ett ex man inte sett på 30 år? Låter som en story du runkat ihop nu
Vad skulle vara konstigt med det?
Det gjorde jag förra helgen.
Det var inte första gången men kanske inte exakt 30 de andra gångerna.
Har man bytt brudar och bostadsort några gånger är det inget konstigt med det.
Citera
2026-08-01, 21:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NYZ367
Har hon stått sig bra och är mycket äldre?
Citera
2026-08-01, 21:01
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:

Känner igen mig i din situation, ser ofta tjejer som jag låg med på 90-talet då jag kommer från en mindre ort nära jönköping, Jag kan säga att 80% ser otroligt föråldrade ut, två tjejer (bästa kompisar från 70 talet) som jag låg med på 90-talet, ena tjejen är fortfarande riktigt fräsch medans hennes vän ser ut som hon genomlidit livet sista 30 åren, det är helt förfärligt men jag antar att alla har olika förutsättningar
Citera
2026-08-01, 21:08
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Helvete vad lätt ni i äldre generationen hade det. Bo i en håla. Inget internet. Inga telefoner. Inga sociala medier och dejtingappar. Räcker att man existerar så fick man knulla verkar det som.
Citera
2026-08-01, 21:22
Medlem
auto-fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anarquisten
Jo, de populäraste tjejerna i skolan, de som kunde få vem eller vad som helst bara genom att peka, är ofta slitna fyrabarnsmorsor idag, samtidigt som en del av dem man aldrig lade märke till för att de var så oansenliga och tråkiga faktiskt har blommat ut (som det heter) på senare år. Skolans populäraste killar, dom där med stekarstilen, sportfånarna, bakåtslicket, som fick brudarna på den tiden, ja dom är ofta flintskalliga med en rejäl ölkagge och hatar livet idag.
Själv hade jag tur med generna, hade lätt med brudar när jag var ung och 30 år senare är jag fortfarande smal, har tjockt hår och är i rätt bra form, ser betydligt yngre ut än jag är men krograggandet är ointressant för potensen sviker ju tyvärr med åren så det är inte bara pluspoäng.
Man kan ha tur i det genetiska lotteriet men man måste ju förvalta det också om man vill åldras med värdighet.

Detta var jag med om runt 30. Var ute med några kompisar. Var en tjej med jag inte sett förr. Såg söt ut och slank och fin hy, helt enkelt en fräsch tjej. Visade sig att hon visste vem jag var och jag fattade ingenting, vi hade gått gymnasiet ihop.

Slutade med att vi gick hem tillsammans och jag var nöjd. Sen kollade jag den gamla skolkatalogen och hittade henne. Det var ingen vacker syn. Det visade sig att hon blommat ut fint. Det senaste jag sett ser hon fortfarande bra ut.

De flesta som tar hand om sig ser ju faktiskt ganska bra ut när man blivit vuxen. Men det går inte leva på gamla meriter efter 25-30
Citera
2026-08-01, 21:28
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Helvete vad lätt ni i äldre generationen hade det. Bo i en håla. Inget internet. Inga telefoner. Inga sociala medier och dejtingappar. Räcker att man existerar så fick man knulla verkar det som.

Dessutom 9or och 10or också, alltså planetens vackraste kvinnor som kan jobba som internationella toppmodeller och vara på omslaget till t.ex. Vogue om de vill.
Citera
2026-08-01, 21:30
Medlem
NYZ367s avatar
Jag bor i en stad med flera barer i närheten. Min fru född 1983 vill utnyttja sommarvärmen så vi går ut.
Det är underbart att se hur tråden utvecklar sig.

Tar man crack i USA ser man ut som 50år när man är 30år.
Jag visade ofta leg på bolaget tills jag var 31 år
På 80-talet hade bara Jesus och föräldrar skägg,

Skriver mer senare
Citera
2026-08-01, 21:35
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Dessutom 9or och 10or också, alltså planetens vackraste kvinnor som kan jobba som internationella toppmodeller och vara på omslaget till t.ex. Vogue om de vill.
Sjukt. Har hört historier från folk som bara är typ 10 år äldre än mig, födda senare delen av 80-talet som fick uppleva de gamla goda tiderna.
Citera
2026-08-01, 21:36
Medlem
Timoteuss avatar
Citat:
På 80-talet hade bara Jesus och föräldrar skägg,

Hahaha, jag dör! 😂😂😂 så sant!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto