2026-08-02, 12:39
Medlem
krass2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Det du skriver här är en symbol för allt som är fel och vidrigt och sjukt med dagens samhälle. Det som gör livet helt meningslöst och värdelöst.

Nej!

Vad pratar du om? Som man kommer du alltid vara attraherad till unga kvinnor i fertil ålder. Det är en del av vår natur. Du kommer inte vara i 50 års åldern och föredra 50 år gamla kvinnor över 20 år gamla kvinnor. Det är ju sjukt. Enligt ditt sjuka tankesätt så ska man vilja vara med kärringar bara för att man blivit äldre.

Och klart man måste fundera nu så man slipper bli gammal. Man måste börja planera så att livet kan avslutas innan man blir gammal och tvingas uppleva ett liv som gammal i dagens sjuka samhälle.

Är du sjuk eller vad? Seriöst vad är ditt problem?

Menar du på fullt allvar att det är någonting dåligt att vara med en ung snygg fertil kvinna när man blivit äldre och att man istället ska vara med någon ful, oattraktiv kärring som man blir äcklad av? Jag kan inte ens se dessa kärringar i ansiktet när jag är på en offentlig plats, bara tanken att då leva tillsammans med en sådan äldre kvinna är direkt motbjudande. Jämför detta med en snygg ung kvinna, det är som att du hamnar i Paradiset om du kan vara med en sådan kvinna.

Och här sitter du och skriver att du som äldre man SKA vara med äldre kärringar och inte unga kvinnor. Varför? Du är ju sjuk i huvudet precis på samma sätt som hela dagens samhälle är så sjukt.

Finns inga ord i det svenska språket som kan beskriva hur glad och lycklig jag är över att vi alla kommer dö snart och att detta livet kommer avslutas snart för oss alla.

Hur friska är dina tankegångar då? Att vilja dö snart och att äcklas av gamla....hallåå....

Det jag säger är att man förändras i sitt sätt att se på människor....sen ja...utseende attraherar väl alla.... gamla kärringar kan nog glo på snygga män också, men det stannar där liksom....man tittar och konstaterar bara.....
Står inte som en unge framför en godisbutik med nästan tryckt mot fönstret och på allvar "vill ha".

Men ja de kommer väl alltid vara eliten förunnat att leva så.....att kunna välja unga partners. Och välja bort att ha gemensam plattform, gemensamma upplevelser och att kunna föra diskussioner som man inte kan om man bara är 25....det är för och nackdelar med alla val, eller hur. Vill man ha en livspartner eller en kropp bara?

Men har man så uttalad skräck för åldrande att det tar sig sådana uttryck så att det tar över alla andra tankar...så kan det ju vara läge att agera på det. Det låter jobbigt som den.
Ingen är väl oberörd inför att åldras.......men det är lite enklare om man tar det för vad det är.
Och det är nog vilsamt att få leva sin ålder, och slippa springa i samma takt som en ung människa när man inte är ung själv.....som kräver mer av dig som partner än du kommer orka leverera som äldre.
Citera
2026-08-02, 12:44
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krass2014
Hur friska är dina tankegångar då? Att vilja dö snart och att äcklas av gamla....hallåå....

Det jag säger är att man förändras i sitt sätt att se på människor....sen ja...utseende attraherar väl alla.... gamla kärringar kan nog glo på snygga män också, men det stannar där liksom....man tittar och konstaterar bara.....
Står inte som en unge framför en godisbutik med nästan tryckt mot fönstret och på allvar "vill ha".

Men ja de kommer väl alltid vara eliten förunnat att leva så.....att kunna välja unga partners. Och välja bort att ha gemensam plattform, gemensamma upplevelser och att kunna föra diskussioner som man inte kan om man bara är 25....det är för och nackdelar med alla val, eller hur. Vill man ha en livspartner eller en kropp bara?

Men har man så uttalad skräck för åldrande att det tar sig sådana uttryck så att det tar över alla andra tankar...så kan det ju vara läge att agera på det. Det låter jobbigt som den.
Ingen är väl oberörd inför att åldras.......men det är lite enklare om man tar det för vad det är.
Och det är nog vilsamt att få leva sin ålder, och slippa springa i samma takt som en ung människa när man inte är ung själv.....som kräver mer av dig som partner än du kommer orka leverera som äldre.

Väldigt mycket filosoferande i detta inlägget.

Gamla kvinnor är oattraktiva, äckliga och man äcklas av gamla kvinnor. Unga kvinnor är snygga, attraktiva och du tänder på sådana kvinnor och vill vara med sådana kvinnor och skaffa barn med sådana kvinnor. Det är så naturen fungerar.

Om du som äldre inte kan få unga kvinnor utan endast gamla kärringar så blir livet bokstavligen meningslöst och värdelöst och du borde avsluta ditt liv då. Hitta ett anständigt sätt att lämna livet. För i slutänden kommer vi alla dö. Frågan är bara hur vi kommer leva. Och om vi kommer acceptera förnedring i detta livet.

Dagens sjuka och vidriga samhälle har gjort att livet är meningslöst. Om det mest naturliga i livet (att vara med unga fertila kvinnor) blir omöjligt på grund av dagens sjuka samhälle då är livet meningslöst i ett sådant samhälle och man måste börja planera hur man ska kunna avsluta sitt liv på ett värdigt och anständigt sätt.
Citera
2026-08-02, 12:46
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Kvinnor åldras så jävla dåligt så jävla snabbt.

En dels laster är inte bara rökning,baginbox,dålig mat och ingen motion

Dom lider av dålig sömn då dom tänker på sex hela sin fertila tid 🤣

Sen måste vissa se ut som russin när dom är biologiskt inaktiva.

Måste vara en mening med det så vi inte pippar i onödan utan offrar energi på exemplar med intakt ägglåda

Nu dyker det snart upp tusen år gamla nedgågna knarkande kedjerökande sd-röstande wt russin o kallar vuxna män som vill ha 20 åriga kvinnor för pedofiler och att dessa är omyndiga o skall bo hemma till 25 🤣
Citera
2026-08-02, 13:00
Medlem
krass2014s avatar
Citat:
Väldigt mycket filosoferande i detta inlägget.

Gamla kvinnor är oattraktiva, äckliga och man äcklas av gamla kvinnor. Unga kvinnor är snygga, attraktiva och du tänder på sådana kvinnor och vill vara med sådana kvinnor och skaffa barn med sådana kvinnor. Det är så naturen fungerar.

Om du som äldre inte kan få unga kvinnor utan endast gamla kärringar så blir livet bokstavligen meningslöst och värdelöst och du borde avsluta ditt liv då. Hitta ett anständigt sätt att lämna livet. För i slutänden kommer vi alla dö. Frågan är bara hur vi kommer leva. Och om vi kommer acceptera förnedring i detta livet.

Dagens sjuka och vidriga samhälle har gjort att livet är meningslöst. Om det mest naturliga i livet (att vara med unga fertila kvinnor) blir omöjligt på grund av dagens sjuka samhälle då är livet meningslöst i ett sådant samhälle och man måste börja planera hur man ska kunna avsluta sitt liv på ett värdigt och anständigt sätt.

Vad då det naturliga? Ska du skaffa barn som 60+ då eller?
Vad har du för glädje av fertilitet om du är 70? Du får ju vara glad om du får upp den ens i den åldern.

Och vad tror du sker med männen då?
Blir det inte gamla äckliga gubbar av dem då på samma sätt?
Och varför skulle en ung kvinna vilja ha en gammal gubbe, ja de kan göra undantag om de får något för det, pengar och makt funkar alltid....men frågan är varför en rik man skulle vilja ha en partner som inte skulle välja dem under några omständigheter om de inte hade sina tillgångar.
Det måste kännas konstigt.
Win win kanske...en ren transaktion....ungdom mot designerväskor. Ja det är ju upp till dem förståss.

Men du blir ju inte en gammal gubbe med en jämnårig partner, gubbigheten förstärks ju bara ihop med en fertil kvinna.... det är då det blir fel.

Låt livet ha sin gång, och snöa inte in på det där, man tänker annorlunda under olika perioder i livet.....och om du är ung idag....är det väl helt naturligt att du inte attraheras av äldre..... varför ska du ens tvinga tankarna dit...du som pratar om vad som "är naturligt"...ge fasen i det....skapa inte ett narrativ av det och lev efter det...... du behöver inte ta ställning till det öht.
Släpp det.
Det kan ändras.... tro mig.
Citera
2026-08-02, 13:28
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krass2014
Vad då det naturliga? Ska du skaffa barn som 60+ då eller?
Vad har du för glädje av fertilitet om du är 70? Du får ju vara glad om du får upp den ens i den åldern.

Och vad tror du sker med männen då?
Blir det inte gamla äckliga gubbar av dem då på samma sätt?
Och varför skulle en ung kvinna vilja ha en gammal gubbe, ja de kan göra undantag om de får något för det, pengar och makt funkar alltid....men frågan är varför en rik man skulle vilja ha en partner som inte skulle välja dem under några omständigheter om de inte hade sina tillgångar.
Win win kanske...en ren transaktion....ungdom mot designerväskor. Ja det är ju upp till dem förståss.

Men du blir ju inte en gammal gubbe med en jämnårig partner, gubbigheten förstärks ju bara ihop med en fertil kvinna.... det är då det blir fel.

Låt livet ha sin gång, och snöa inte in på det där, man tänker annorlunda under olika perioder i livet.....och om du är ung idag....är det väl helt naturligt att du inte attraheras av äldre..... varför ska du ens tvinga tankarna dit...du som pratar om vad som "är naturligt"...ge fasen i det....skapa inte ett narrativ av det och lev efter det...... du behöver inte ta ställning till det öht.
Släpp det.

Ja, det är naturligt att skaffa barn med en fertil kvinna som 60 år gammal man. Vi har gjort det genom hela vår historia på jorden.

Citat:

Du bara bekräftar här att livet tar slut när man blir gammal, att man i sådana fall SKA dö och lämna livet. För om det nu är så att du INTE kan bli med en ung kvinna trots att du är en bra person, med bra personlighet trots att du är attraherad till unga kvinnor och vill vara med dessa, och istället endast kan vara med gamla äckliga kärringar, ja då är livet över.

Du erkänner ju här att livet blir meningslöst och att man ska försöka dö.

Citat:

Nej, gamla kvinnor är äckliga. Unga kvinnor är snygga och attraktiva som man kan skaffa barn med. Att vara med gamla kvinnor är deprimerande, att vara med unga kvinnor gör en lycklig som man. Vad är det som är så svårt att förstå här?

Citat:
Släpp det.

Det ändras inte. Gamla kvinnor är bara fula, oattraktiva, äckliga. Det förändras inte bara för att man själv blir äldre. Och då måste man ju börja planera slutet på sitt liv, hur det kommer se ut så att man slipper bli gammal.

För tiden går ju fort och fortare ju äldre man blir. Att slippa förnedringen att bli gammal i dagens sjuka, ruttna och meningslösa samhälle, är något man måste börja planera för. I slutändan kommer vi ju alla dö snart ändå.
Citera
2026-08-02, 13:35
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Man är ju hellre med en snygg och attraktiv ung kvinna som man inte har mycket gemensamt med, än en gammal kärring som man blir äcklad av att se på. Vi är ju i slutändan biologiska varelser. Det är inte gemensamma intressen som avgör om du vill vara med en kvinna.

Fast de unga kvinnorna lär ju tänka så om DIG: att de äcklas av ditt utseende o.s.v.. Om du inte tillhör den lilla promillen män som åldras som vin och har "de grå tinningarnas charm" långt upp i åren. Som Cary Grant, Clark Gable och grabbarna. Men det har du förmodligen inte, för då skulle du inte hänga här... Ditt inlägg avslöjar att du är oerfaren när det gäller förhållanden.
Citera
2026-08-02, 13:46
Medlem
krass2014s avatar
[quote=Iman2014|95576128]
Ja, det är naturligt att skaffa barn med en fertil kvinna som 60 år gammal man. Vi har gjort det genom hela vår historia på jorden.

Varför unnar du inte dina barn chansen iallafall att få ha en pappa som finns i deras liv och är pigg och kan vara med under en längre tid ?
Citera
2026-08-02, 13:57
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast de unga kvinnorna lär ju tänka så om DIG: att de äcklas av ditt utseende o.s.v.. Om du inte tillhör den lilla promillen män som åldras som vin och har "de grå tinningarnas charm" långt upp i åren. Som Cary Grant, Clark Gable och grabbarna. Men det har du förmodligen inte, för då skulle du inte hänga här... Ditt inlägg avslöjar att du är oerfaren när det gäller förhållanden.

Min poäng är att livet blir meningslöst och värdelöst när man blir äldre och att det är bättre att dö då istället för att leva som gammal. Och att man ska börja planera redan nu. För det finns ju ingen anledning att leva som äldre man i dagens sjuka samhälle.
Citera
2026-08-02, 14:07
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Min poäng är att livet blir meningslöst och värdelöst när man blir äldre och att det är bättre att dö då istället för att leva som gammal. Och att man ska börja planera redan nu. För det finns ju ingen anledning att leva som äldre man i dagens sjuka samhälle.

Något slags ättestupa???

Åldrandet är individuellt, en del beror på gener men en del beror också på hur man sköter om sig. Och livet behöver inte alls kännas meningslöst ens när man börjar bli fysiskt begränsad till bostaden. Många riktigt gamla uppskattar att titta på TV, dricka kaffe, läsa, bli lästa för, få besök av barnbarnen, skriva sina memoarer och ordna sina fotoalbum o.s.v..

Om du tänker att livet är meningslöst på äldre dagar för att man inte är sexuellt attraktiv längre, så är det ju också så att de flesta tappar intresset för sex. Intresset för det motsatta könet går kanske aldrig helt bort, men det finns inte något _begär_ kvar, det "räcker" med att skojflirta med kvinnan från hemtjänsten eller den snygge doktorn på vårdcentralen. Eller att titta på Ernst på TV (eller vem som nu motsvarar Ernst nu, jag har inte TV). Det finns inte längre en våldsam trånad och sorg och bitterhet för att man aldrig kommer att få ligga med vederbörande, för den tiden i livet är över ändå.
Citera
2026-08-02, 14:18
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Något slags ättestupa???

Åldrandet är individuellt, en del beror på gener men en del beror också på hur man sköter om sig. Och livet behöver inte alls kännas meningslöst ens när man börjar bli fysiskt begränsad till bostaden. Många riktigt gamla uppskattar att titta på TV, dricka kaffe, läsa, bli lästa för, få besök av barnbarnen, skriva sina memoarer och ordna sina fotoalbum o.s.v..

Om du tänker att livet är meningslöst på äldre dagar för att man inte är sexuellt attraktiv längre, så är det ju också så att de flesta tappar intresset för sex. Intresset för det motsatta könet går kanske aldrig helt bort, men det finns inte något _begär_ kvar, det "räcker" med att skojflirta med kvinnan från hemtjänsten eller den snygge doktorn på vårdcentralen. Eller att titta på Ernst på TV (eller vem som nu motsvarar Ernst nu, jag har inte TV). Det finns inte längre en våldsam trånad och sorg och bitterhet för att man aldrig kommer att få ligga med vederbörande, för den tiden i livet är över ändå.

Nej, bara att läsa det du skriver får en att rysa vid tanken på att bli gammal.

Jag tog rätt beslut redan när jag var i tonåren att jag inte vill bli gammal. Det var därför jag till exempel vägrade vaccinera mig mot Covid för några år sedan. Jag vill försöka dö på ett naturligt sätt innan jag blir gammal. Blir alltid glad och lycklig när jag hör personer som dör i 40 års åldern såsom hon skådespelerskan Michelle Trachtenberg eller när Diego Jota dog i en bilolycka. Eller Kobe Bryant eller Anna Nicole Smith. Det får en att genuint bli lycklig inombords när man ser dessa personer dö i bra ålder där man slipper bli gammal.

Finns en änka i mitt bostadsområde där jag bor. Henns man dog i 35 års åldern och hon är nu ensam med sina två barn. På hennes Facebook sida var hon väldigt sorglig över det som skedde. Just dessa saker ger mig en inre lycka som inte går att beskriva. Jag brukar gå förbi hennes hus ibland bara för att bli påmind om hur skönt och vackert döden är.

Det är verkligen ett öde värre än döden att bli gammal i dagens samhälle. Så kan bara tänka mig hur skönt det är för folk som slipper bli gamla.
Senast redigerad av Iman2014 2026-08-02 kl. 14:33.
Citera
2026-08-02, 14:53
Medlem
Om du är så trött av livet, då kan du begå självmord. Men du är bara en fegis som sitter på flashback och repetera dig själv som en papegoja.

Citat:
.
Senast redigerad av Kleiner 2026-08-02 kl. 14:57.
Citera
2026-08-02, 15:24
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Nej. Då är livet över. Att vara gammal är värre än döden. Förr I tiden fanns ju en mening med livet då man kunde gifta sig med unga kvinnor och skaffa barn även när man blev äldre.

Att leva i ett samhälle där man förväntas vara med kärringar och där samhället ser ner på dig om du är med unga fertila kvinnor är ett samhälle och ett liv som inte är värt att leva. Livet saknar mening då. Man får leta efter ett anständigt sätt att dö på.

Du verkar vara lite allmänt skör som snubbe, du gökar inte speciellt mycket nu när du är ung heller va? Och om det är så kanske steget in i gubbvärlden går lättare än du tror.
Senast redigerad av halaltarzan 2026-08-02 kl. 15:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in