2026-07-30, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Självklart. Men det ger oftast noll effekt. En av mina ligg sa "Du har inte det jag söker i en seriös relation".
Vad fan menade hon med det?
Citera
2026-07-30, 17:53
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Vad kan jag göra?

Strid mot dina rädslor för att överleva.

Depression är att bli moggad för mycket. Att man har vanmakt i sitt liv.

Du måste låsa upp hela skälen. Du måste öppna upp dig själv till det osäkra livet.

Låt livet mogga dig, bli inte ilsken på den.

Låt den få dig att leva i ovisshet.

Låt den göra dig rädd.

Sluta acceptera moggandet.

Va alldeles för fri.

Du behöver inte vara odräglig, du behöver inte vara en intellektuell. Du behöver inte acceptera bojorna. Men det är ett val. Allt du har i ditt liv är dina ord och dina bollar. Du är en man.

När man är stark kan man lyfta upp. "Kom igen gossar, ut härifrån!"

Alla som försöker fylla dig med ilska och avund som du grämer dig för. Vänd dem kinden till och slå runt 360 grader, “jag lyssnar inte!”.

Och moonwalka därifrån.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-07-30 kl. 18:06.
Citera
2026-07-30, 17:57
Medlem
TheJesuits avatar
En polare som varit singel länge var depp i början men är nu helnöjd och tycker inte längre han vill ha en partner. Han har skaffat flera nya hobbies och ett nytt stort gäng killkompisar som drar på badsemester till Thailand flera gånger per år. Han verkar hur nöjd som helst.
Citera
2026-07-30, 17:57
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Vad fan menade hon med det?
Hon menar att hon tycker hon är för bra för honom. Typiskt för kvinnofolk, de ska alltid plocka körsbären uppåt.
Citera
2026-07-30, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Jag har aldrig tur när det kommer till relationer :/

Alla i alla tider skaffade inte relationer eller barn.

Antingen insnöad filosof eller vetenskapsman som Isaac Newton, Nikola Tesla, och Immanuel Kant

eller dog tidigt som soldat i krig.

Ett bra krig hade rensat upp många män och kanske gett lite kvinnor över, tyvärr kommer nog arabmännen inte att strida för Sverige direkt.
Citera
2026-07-30, 18:01
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
... Det är ingen som tycker om att vara ensam på midsommar...

Syftar inte på att tycka om att vara ensam på midsommar utan att bli suicidal av att vara ensam på midsommar. Groddes kompis var i andra änden och tjejer drogs till det.

Citat:
Gick ut med en kompis som var oskuld tills han var 28 (han satt bara och spelade WoW typ innan) men tjejerna gick fram till honom på krogen utan att han gjorde något...
Citera
2026-07-30, 18:04
Medlem
Kan verkligen inte sluta tänka på hur du kan misslyckas med tjejer när du är 187 cm lång? Den absolut viktigaste egenskapen som man är att vara lång. Du får så sjukt mycket gratis. Hade offrat nästan allt för att få bli i din längd.

Edit: Nu läste jag i din historik att du har aspergers. Det är ju en stor nackdel såklart, då är jag imponerad över att du haft sex med tio tjejer. Då är det väl längden som gjort detta antar jag.
Senast redigerad av Grodde 2026-07-30 kl. 18:06.
Citera
2026-07-30, 18:07
Medlem
Citat:
Vad kan jag göra?
Jag ger det ett par år till, sen säger jag adios.

Det låter som att det skulle kunna vara hjälpsamt för dig att skifta fokus från mer ytliga attribut till personlighetsdrag och intressen (hos dig själv). När man kommer upp i åldern omkring 30 så upplever åtminstone jag att skönhetsnormer faller i värde och att både män och kvinnor värderar andra egenskaper högre.

Vill man ha en seriös, vuxen relation i den åldern är det viktigare med tex. förtroende, delade värderingar, bra samspel, delade intressen osv. Hur väl man stämmer överens med sin partner i sådana avseenden märker man med tiden, men mitt tips är att vara ärlig och trygg med din personlighet när du snackar med kvinnor.

Så skit i att försöka förhäva dig genom attribut du inte bottnar i och var istället ärlig (på ett positivt men ödmjukt sätt) med tex. din passion för att resa, din självständighet och andra genuina intressen och personlighetsdrag.

30 är ingen ålder, det kommer att lösa sig!
Citera
2026-07-30, 18:11
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Jag är ca 30 år gammal och lever det liv som ingen vill leva. Jag är singel och har inte dejtat någon sedan jag var 21 år. Jag är dock inte oskuld, har legat med typ 10 tjejer. Men man blir helt fuckad i hjärnan när man är så oönskad som jag är.

Mitt största problem är dock att jag knappt har några vänner heller. Jag har några s.k. vänner men de är ofta upptagna med annat. Jag träffar en vän 1 gång i månaden om ens det. Jag har jobb, men alla mina kollegor är gifta eller är i samboförhållanden. På midsommar i år satt jag bara hemma och grät och funderade helt seriöst på att begå självmord.

Och nej, jag sitter verkligen inte bara hemma och deppar om dagarna när jag inte jobbar. Jag går på gym och styrketränar, reser ensam, går på kafféer och krogen ensam m.m. Men när man ser par ute så blir man väldigt ledsen och avundsjuk.

Jag är inte snygg till den mån att jag hade kunnat få vilken tjej som helst, men jag tror jag ser "okej" ut ändå. Jag ser kanske 3 år yngre ut än jag är. Ibland har tjejer kommit fram och pratat med mig på krogen, men det har oftast inte lett till nånting. Men det är inte normalt att leta förgäves ända tills man är 30.

Ibland vaknar jag under vargtimmen, och det är då livet känns som allra mest hopplöst. Vid den tiden blir jag övertygad om, att jag är född till att begå självmord, för att jag är den mest oönskade i världen. När jag sedan vaknar på morgonen så brukar dessa tankar försvinna tack och lov.

Vad kan jag göra?
Beklagar din sorg speciellt hur du beskriver att du satt på midsommar och hade självmordstankar.

Är själv singel sedan en sprucken relation och känner total lättnad över att inte ha någon brud som försöker styra över mig något mer.

Vill bara att du ska bära med dig att alla dessa människor i relation du jämför dig med dom kanske framstår som fina och harmoniska på utsidan men så behöver det inte alls vara. Speciellt par som skryter kan vara dom värsta jävla fallen du kan tänka dig där dom bokstavligen är nära på att skiljas från varandra när som helst och kommer att göra så i framtiden. Dom flesta relationer håller inte. Många i relationer mår inte alls bra. Vissa har inte ens sex med varandra hahahha.

Livet handlar om mer än kvinnor du ska inte ta ditt liv för att du känner dig oälskad av kvinnor.
Senast redigerad av NapoleonLaRue 2026-07-30 kl. 18:13.
Citera
2026-07-30, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Syftar inte på att tycka om att vara ensam på midsommar utan att bli suicidal av att vara ensam på midsommar. Groddes kompis var i andra änden och tjejer drogs till det.
Jag har suttit ensam nyår, midsommar, påsk, jul osv. Mer än en gång. Såklart lite tråkigt men ibland blir det så.

Citat:
Kan verkligen inte sluta tänka på hur du kan misslyckas med tjejer när du är 187 cm lång? Den absolut viktigaste egenskapen som man är att vara lång. Du får så sjukt mycket gratis. Hade offrat nästan allt för att få bli i din längd.

Edit: Nu läste jag i din historik att du har aspergers. Det är ju en stor nackdel såklart, då är jag imponerad över att du haft sex med tio tjejer. Då är det väl längden som gjort detta antar jag.
Exakt, TS får mycket gratis tack vare sin längd (lite fusk) och aspergern behöver han meddela tjejerna han dejtar om. Kanske inte på första träffen men om han ska satsa på nått långvarigt kommer det att underlätta för relationsbygget. Tjejer är inga tankeläsare.
Citera
2026-07-30, 18:27
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Jag är ca 30 år gammal och lever det liv som ingen vill leva. Jag är singel och har inte dejtat någon sedan jag var 21 år. Jag är dock inte oskuld, har legat med typ 10 tjejer. Men man blir helt fuckad i hjärnan när man är så oönskad som jag är.

Mitt största problem är dock att jag knappt har några vänner heller. Jag har några s.k. vänner men de är ofta upptagna med annat. Jag träffar en vän 1 gång i månaden om ens det. Jag har jobb, men alla mina kollegor är gifta eller är i samboförhållanden. På midsommar i år satt jag bara hemma och grät och funderade helt seriöst på att begå självmord.

Och nej, jag sitter verkligen inte bara hemma och deppar om dagarna när jag inte jobbar. Jag går på gym och styrketränar, reser ensam, går på kafféer och krogen ensam m.m. Men när man ser par ute så blir man väldigt ledsen och avundsjuk.

Jag är inte snygg till den mån att jag hade kunnat få vilken tjej som helst, men jag tror jag ser "okej" ut ändå. Jag ser kanske 3 år yngre ut än jag är. Ibland har tjejer kommit fram och pratat med mig på krogen, men det har oftast inte lett till nånting. Men det är inte normalt att leta förgäves ända tills man är 30.

Ibland vaknar jag under vargtimmen, och det är då livet känns som allra mest hopplöst. Vid den tiden blir jag övertygad om, att jag är född till att begå självmord, för att jag är den mest oönskade i världen. När jag sedan vaknar på morgonen så brukar dessa tankar försvinna tack och lov.

Vad kan jag göra?

Uppskattar att du delar med dig av din berättelse så öppet. Låter som att du hållit detta inom dig rätt länge. Generellt sett så låter det som att det är relationer överlag som du har svårt att skapa och bibehålla. Vad tror du att orsaken till detta?
Citera
2026-07-30, 18:29
Medlem
Klandalfs avatar
TS vet alltså inte vad "leva livet" antyder på svenska. Antagligen därför han är incel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in