2026-07-30, 04:15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Jag bara undrar vilka idioter som försöker fritera utan lock. En hyfsat säker fritös kostar 300kr på nätet.
Citera
2026-07-30, 05:28
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ffs!
Man lämnar inte köket när man har kokande olja i ett öppet kärl på spisen.

Bra att han har överklagat dock. Den straffskärpning som det onekligen kommer att resultera i är verkligen på sin plats.

Han hade tur som överlevde, det här kunde slutat hur som helst.
Senast redigerad av LagomLat 2026-07-30 kl. 05:31.
Citera
2026-07-30, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400

Är det verkligen inte som fattat??????!!!!!!!! Inte undra på arr sossarna växer fram när folk bara läser rubriker
Det handlar inte om att han har blivit dömd att betala detta. Det handlar om tingsrätten som skriver att det inte spelsr någon roll om han har svinmat eller inte
Ännu ett obegripligt inlägg på dålig svenska.
Till saken: Får man ens gå på toaletten när man har en panna med het olja?
Citera
2026-07-30, 05:54
Medlem
Pungsvings avatar
Naturligtvis svimmande han inte. Men just detta att vara ett offer och sjuk klantskalle är det svenskarna vet att staten vill se dem vara och uppfostras att vara. Sossesverige. Borgarna börjar få hyfs på domstolarna så sunt förnuft ska premieras. Det måste bli mer OK att avrätta inkräktare i sitt hem, tex.
Citera
2026-07-30, 06:59
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Då är det väl den standarden som gäller. Låter ju inte dumt det heller - du vet ju inte vad som kan hända, om du blir distraherad eller något liknande. Har du en panna med en hel del olja så kommer den ju att börja brinna vid något tillfälle, och helst ska du ju använda fritös istället.
Lika bra att omyndigförklara alla i Sverige istället vid det här laget. Helvete vilka troglodyter.
Citera
2026-07-30, 07:14
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
https://www.hemhyra.se/nyheter/blev-sugen-pa-pommes-frites-hamnade-i-tingsratten/

Jag vänder mig inte från att den unge mannen varit oansvarig.
Det jag vänder mig emot är att de skriver att syncope inte är ett godtagbart skäl
Jag vet inte om det är hem och hyra som fattat fel?
Men så kan ju inte tingsrätten skriva?
Att det inte eär godtagbart skäl. Jag hade haft mycket mer förståelse om de skriver att det bedöms som efterhandskonstruktion och att mannen uppgifter om syncope inte är trovärdiga

Är du utvecklingsstörd?

"När polisen sökte upp 26-åringen på sjukhuset, berättade han att han gått och lagt sig och somnat till. Efter 10–15 minuter vaknade han av brandvarnaren

I senare förhör har dock 26-åringen ändrat sin berättelse och sagt att han inte sov mer än någon minut. I tingsrätten har han hävdat att han svimmade.

Men rätten konstaterar att det inte spelar roll om han somnat eller svimmat. Genom att lämna en panna med het olja på spisen och gå till ett annat rum har han uppträtt vårdslöst."

Du ljuger om vad artikeln säger.

Skräptråden kan slängas.

Idiot.
Citera
2026-07-30, 07:16
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Naturligtvis svimmande han inte. Men just detta att vara ett offer och sjuk klantskalle är det svenskarna vet att staten vill se dem vara och uppfostras att vara. Sossesverige.

Bitch, please.

Folk drar precis lika många rövarhistorier i länder utan sosserier.
Citera
2026-07-30, 07:43
Medlem
Citat:
https://www.hemhyra.se/nyheter/blev-sugen-pa-pommes-frites-hamnade-i-tingsratten/

Det jag vänder mig emot är att de skriver att syncope inte är ett godtagbart skäl
Att det inte eär godtagbart skäl. Jag hade haft mycket mer förståelse om de skriver att det bedöms som efterhandskonstruktion och att mannen uppgifter om syncope inte är trovärdiga
Men på riktigt hur svårt är det.
Vårdslösheten ligger INTE i om han svimmade eller ej utan att han lämnade rummet. Hade han svimmat i köket så hade han inte åkt dit på det. Men nu ”svimma” han i vardagsrummet.
Om det ringer på dörren, man behöver gå på toa osv så stänger man av spisen när man har 2Liter olja på plattan med plattan på.
Allt annat är oansvarigt och vårdslöst.

Kokar man pasta går det klart att vara lite mer oansvarig för det är inte lika farligt att glömma.
Men att glömma en större mängd olja är direkt livsfarligt.
Citera
2026-07-30, 07:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Nej jag skrev tvärtom. Att eftersom han dömdes för narkotikabrott kanske han hade använt droger den kvällens och inte alkohol.
Trots allt är det väl ingen som tror på hans historia om spontansvimning.

Jaha. Fel av mig.

Nej alltså som sagt så menar jag på att han varit berusad. Jag är däremot av åsikten att detta inte gjort honom oaktsam utan istället bör befrias ifrån ansvar.

Dock verkar de andra målen vara svårare att vifta bort
Citera
2026-07-30, 07:48
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Värdelös trådstart i vanlig ordning, du har som vanligt inte förstått och du försöker vrida domen till något som den inte är, typiskt troll.
Citera
2026-07-30, 07:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Olja på spisen och du går berusad till ett annat rum och lägger dig. Det är i mina ögon oaktsamt.

Det är inte oaktsamt, personen vad ju berusad. Hade personen varit nykter så hade det absolut varit oaktsamt. Men på grund utav berusningen så bör personen befrias från ansvar.
Citera
2026-07-30, 07:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Att vara dum i huvudet är ingen ursäkt.

Han var inte dum i huvudet, enbart berusad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in