2026-07-29, 21:08
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Nej, det var värre förr. Åka buss,spårvagn eller gå på stan en sommardag på 80-90 talet fanns mycket mer tykna ungdomar med rätt störig attityd både där, i parkerna på puben och nattklubbar. Idag känns stan (gbg) mest som ett plastigt Disneyland att glida runt i med leende propra ungdomar som till 80% verkar välanpassade och smidiga. Knappt någon sticker ut . En grej jag saknar är att det är finns så få idag som har något personligt. En personlig karisma eller något i den stilen. Alla verkar så himla anpassade, som små brådmogna vuxna

Sluta ljug... Jävla Pelle
Citera
2026-07-29, 21:21
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Nej, det var värre förr. Åka buss,spårvagn eller gå på stan en sommardag på 80-90 talet fanns mycket mer tykna ungdomar med rätt störig attityd både där, i parkerna på puben och nattklubbar. Idag känns stan (gbg) mest som ett plastigt Disneyland att glida runt i med leende propra ungdomar som till 80% verkar välanpassade och smidiga. Knappt någon sticker ut . En grej jag saknar är att det är finns så få idag som har något personligt. En personlig karisma eller något i den stilen. Alla verkar så himla anpassade, som små brådmogna vuxna

Det må vara din personliga upplevelse, men allt i verkligheten pekar på att du har fel. Det är liksom en omöjlighet att det var stökigare förr.
Citera
2026-07-29, 21:24
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
När knarkande kriminella afrikaner målas upp som det absolut bästa och häftigaste i musik och media så kommer det påverka yngre, oavsett hur fånigt och osannolikt man kan tycka det är som vuxen. Barn är mycket enklare att påverka än vuxna, det är därför de riktar in sig på de kommande generationerna.

I jämförelse så finns inte ens svensk kultur och när den ibland finns så är den töntig.

Är man upplyst och vet var detta kommer ifrån (Hollywood) så blir det naturligtvis ännu enklare att förstå vilka det är som är ute efter att förstöra samhället.

Ja.

Det är bisarrt att samma Amerikanska moderbolag både investerar i att ge ut gangsterrap och driva fängelser...

Och visst sprids kulturen till Svenska ungdomar.
Citera
2026-07-29, 21:35
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Självhatande svenska snorungar utan svenska manliga förebilder apar efter utlänningarna beteenden.
Om man tar efter utlänningarnas beteenden så kan man undvika trakasserier och bli en del av gruppdynamiken.
Står man fast vid sin svenska identitet och inte viker sig så kan man bli hackkyckling för utlänningarnas dåliga självförtroende. Utlänningarna är stolta över sina fattiga kulturella ursprung, om en svensk ungdom uppvisar samma stolthet så försöker utlänningarna kuva denna individen i ren avundsjuka.
Man inser inte själv hur patetisk man är om låter sig kuvas av lägre stående kulturer och folkgrupper.
Massmedia och svensk skola uppfostrar svenska barn till självhat och dåligt självförtroende, man utmålar dessa utlänningar och deras beteenden som något häftigt i populärkulturen.
Svenska ungdomar som låter sig pressas av den sociala dynamiken och samhällspropagandan till detta är räddhågsna små syltryggar utan självrespekt.
JA det du beskriver här är den beskedlige skandinaven. Ett sympton av usla fäder och mödrar.
Citera
2026-07-29, 21:47
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:

Kan det inte ha att göra med att du är en vuxen man nu och inte ett litet barn? Hur mycket väger du?
Senast redigerad av lagfrukt 2026-07-29 kl. 21:50.
Citera
2026-07-29, 21:55
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Har bott i ett annat nordiskt land i 10 år och var på ett längre besök i Sverige under sommaren. Det var som en chock.

Svenska ungdomar skriker högt i kollektivtrafiken, spelar hög musik i telefonen och visar ingen som helst hänsyn till oss som småbarnsföräldrar med barnvagn. De tänker bara på sig själva och hänsyn finns inte över huvud taget.

Det är bara i Sverige jag upplevt detta. Är det invandringen som förstört de svenska ungdomarna/barnen? Man märker ingen skillnad på beteendet mellan MENA-ungdomar och svenska ungdomar längre ute i samhället. Så på något sätt har väl integrationen fungerat isåfall?

Vad jag också har lagt märke till är att svenska föräldrar helt plötsligt slutat sätta gränser för sina småbarn och låter de störa andra i offentligheten och även sparka/slå andra barn .

Min fru nordiska fru blev lika chockad som mig och mina barn.

Tvärtom. Kulturell spridning ger allmänbildning.
Citera
2026-07-29, 21:57
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Skulle snarare fundera på hur smartphones och internet påverkat. Vi har ju tråden: (FB) Ny studie: 7-åringar tillåts inte röra sig fritt av sina föräldrar och även om jag inte har koll på vad som sagts i den den senaste tiden gissar jag att ungdomar inte hade gått med på att få sin frihet inskränkt utan att få något tillbaks.

Varför börjar jag tänka på Siwert Öholm? Nu var det väl visserligen Satan den gode Siwert menade att ungdomar hyllade och inte "gangsterrap".
Fast 80-talsungdomarna hyllade inte satan och texterna handlade mer om att provocera även om rätt många texter inte gjorde det.
Få ungdomar satte en sågklinga i skrevet och gick loss på flickvännen som en ”beast” medan rapp”artisterna” istället faktiskt uppmanar till våld på riktigt och även beskriver våld de utfört eller tänker utföra.

Den farliga hårdrocken var bara teatralisk medan våldsrappen faktiskt menar det de rappar om.
Citera
2026-07-29, 22:03
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Har bott i ett annat nordiskt land i 10 år och var på ett längre besök i Sverige under sommaren. Det var som en chock.

Svenska ungdomar skriker högt i kollektivtrafiken, spelar hög musik i telefonen och visar ingen som helst hänsyn till oss som småbarnsföräldrar med barnvagn. De tänker bara på sig själva och hänsyn finns inte över huvud taget.

Det är bara i Sverige jag upplevt detta. Är det invandringen som förstört de svenska ungdomarna/barnen? Man märker ingen skillnad på beteendet mellan MENA-ungdomar och svenska ungdomar längre ute i samhället. Så på något sätt har väl integrationen fungerat isåfall?

Vad jag också har lagt märke till är att svenska föräldrar helt plötsligt slutat sätta gränser för sina småbarn och låter de störa andra i offentligheten och även sparka/slå andra barn .

Kort svar:
Ja
Citera
2026-07-29, 22:11
Medlem
Citat:

Varför skriver du nordisk fru?
I Helsingfors är det likadant
Citera
2026-07-29, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Garanterat har många svenska ungdomarna färgats av afrikaner, afghaner osv som kommer hit och inte kan bete sig som riktiga svenskar.
Vilsna svenska själar som härmar djuriska beteende, sorgligt att det blivit såhär.
Vissa svennebananer tycker det är farligt och "coolt" med att leka orten
Citera
2026-07-29, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Skulle snarare fundera på hur smartphones och internet påverkat. Vi har ju tråden: (FB) Ny studie: 7-åringar tillåts inte röra sig fritt av sina föräldrar och även om jag inte har koll på vad som sagts i den den senaste tiden gissar jag att ungdomar inte hade gått med på att få sin frihet inskränkt utan att få något tillbaks.

Varför börjar jag tänka på Siwert Öholm? Nu var det väl visserligen Satan den gode Siwert menade att ungdomar hyllade och inte "gangsterrap".
Du borde definitivt umgås med barn från förorten, så kommer du få se lite skoj saker
Citera
2026-07-29, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Vissa svennebananer tycker det är farligt och "coolt" med att leka orten

Ja tills ens ställer sig upp och säger jag tänker slå tillbaka.
Säger om allt, svensk inte svensk, you gonna piss here, you eat it too.
Ta av slöjan med, och möt man till man inte 10 mot en, fuck is that.
Once in awhile you come across somebody you shouldnt have fucked with.
Senast redigerad av Freedom46 2026-07-29 kl. 22:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in