Citat:
Ursprungligen postat av
Mechila
Äsch, det fanns kanske några "skinheads" och kickers på sin höjd. Och på den tiden slutade man ju slåss när någon hade fallit till marken precis som 50-talets gemytliga raggare, 60-talets mods och 70-talets punkare visste var gränsen gick.
Berusade Skinheads som skulle ut "knacka bög" på Rosenlund på lördagsnätterna , Magasinet på fre och lör. alltid slagsmål någongång under kvällen/natten mellan olika medlemmar av dåvarande subkultur. t.o.m bland de pastellfärgade discofolket så rann ilskan till när det handlade om vilken brud som skulle gå hem med vem.
Jag kan fortsätta i många stycken till . Då har jag inte ens nämnt punkarna och emosarna, anarkisterna, grungarna , raggarna ( sista resten av dem) . Subkulturerna som hatade varandra endast p.g.a. av hur man klädde sig
Och alla hade sina fasta revir i stan, gatuslagsmål, rena fyllebryt och rivaliserande ungdomsgrupper som pucklade på varandra där alla var fulla som kastruller , var vanliga fram till slutet av 90-talet
Jag vet. Jag bodde mitt i smeten och var ute vareviga helg under många år , då jag hade extraknäck som DJ på alla möjliga klubbar.
Dagens svenska ungdomar är behagliga som nyfallen ren snö . Ordentliga, väluppfostrade , verbala , leende .....och otroligt - tråkiga och förutsägbara

Om ni bara visste