Citat:
Ursprungligen postat av
Refund
Har bott i ett annat nordiskt land i 10 år och var på ett längre besök i Sverige under sommaren. Det var som en chock.
Svenska ungdomar skriker högt i kollektivtrafiken, spelar hög musik i telefonen och visar ingen som helst hänsyn till oss som småbarnsföräldrar med barnvagn. De tänker bara på sig själva och hänsyn finns inte över huvud taget.
Det är bara i Sverige jag upplevt detta. Är det invandringen som förstört de svenska ungdomarna/barnen? Man märker ingen skillnad på beteendet mellan MENA-ungdomar och svenska ungdomar längre ute i samhället. Så på något sätt har väl integrationen fungerat isåfall?
Vad jag också har lagt märke till är att svenska föräldrar helt plötsligt slutat sätta gränser för sina småbarn och låter de störa andra i offentligheten och även sparka/slå andra barn .
Min fru nordiska fru blev lika chockad som mig och mina barn.
Ja, har själv sett det förfalla senaste 20 åren. Det är helt klart blatteriet som ligger bakom och förstör den svenska kulturen hos en hel generation svenskar, och möjligtvis för alltid.
Enkelt att rökna ut hur det gått till när man tar störig kaos blattat och sätter i en klass. Plötsligt är inte Conny värst och får inte lika mycket skit och mindre "respekt". Conny kan bete sig lite värre, och denna skiftning händer för alla i hela klassen. Blattar kaosar även i samhället, ofta utan någon som hellst negativ effekt, så Sonny tar efter.
Alla har blivit gradvis värre över 20 år. Senaste 10 åren är det vanligt att "coolingarna" bryter på blatte-svenska. Det är helt fruktansvärt och det finns nog inget straff som är hårt nog som går att dömma alla icke-SD röstare till.
För er som inte fattar vad jag pratar om, se SDs effekt på svensk politik. Kan ni tänka er Reinfeldt stå och skrika att illegala inte ska få bidrag i Sverige? Det är det som normalisering gör.