2026-08-04, 02:01
Medlem
Det är väl samma sak i alla Nordiska länder?
Citera
2026-08-05, 07:12
Medlem
AlfaQhards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melodikaoset
Det är väl samma sak i alla Nordiska länder?

Sverige sticker ut med gängbrott, och fruktansvärt dåliga förebilder för pojkar och män. Antingen är det en fjollig bög med mikropenis som försöker indoktrinera barn, eller en "asababa walla walla" som försöker sjunga om hur barnen ska mörda, råna, ha sex, bara tänka på sig själva och skita i alla andra.
Citera
2026-08-05, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Sverige sticker ut med gängbrott, och fruktansvärt dåliga förebilder för pojkar och män. Antingen är det en fjollig bög med mikropenis som försöker indoktrinera barn, eller en "asababa walla walla" som försöker sjunga om hur barnen ska mörda, råna, ha sex, bara tänka på sig själva och skita i alla andra.

Det är garanterat samma sak i Danmark, Norge och Finland. Danmark är typexempel. Jag har sett ungdomar skräna och stöka omkring i Danmark så till den milde grad att polisen har fått komma och avsluta det hela. Dansk polis är hård. Ingen dialog där inte.
Citera
2026-08-05, 20:06
Medlem
Deprimerande att följa Allsvenskan och svenska fotbollslandslaget när allt fler etniskt svenska killar börjar prata ortensvenska.
Senast redigerad av Heliois 2026-08-05 kl. 20:23.
Citera
2026-08-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Har bott i ett annat nordiskt land i 10 år och var på ett längre besök i Sverige under sommaren. Det var som en chock.

Svenska ungdomar skriker högt i kollektivtrafiken, spelar hög musik i telefonen och visar ingen som helst hänsyn till oss som småbarnsföräldrar med barnvagn. De tänker bara på sig själva och hänsyn finns inte över huvud taget.

Det är bara i Sverige jag upplevt detta. Är det invandringen som förstört de svenska ungdomarna/barnen? Man märker ingen skillnad på beteendet mellan MENA-ungdomar och svenska ungdomar längre ute i samhället. Så på något sätt har väl integrationen fungerat isåfall?

Vad jag också har lagt märke till är att svenska föräldrar helt plötsligt slutat sätta gränser för sina småbarn och låter de störa andra i offentligheten och även sparka/slå andra barn .

Min fru nordiska fru blev lika chockad som mig och mina barn.

Du har helt rätt i din analys.
Svenska ungdomar har blivit på det sätt som bara invandrarkidsen brukade vara.
Föra ett jäkla liv, vara lättkränkta och visa NOLL hänsyn.
Det är precis som du säger, dom tänker bara på sig själva, och sina tillfälliga dopaminkickar
de får från energidryck och socialmedia poster.
Kidsen bor hemma numer tills de är 30+ och verkar inte ens veta hur man kokar pasta.
Än mindre att dejta eller ha ett förhållande, för sånt har dom inte heller längre ungdomarna.
Inte konstigt att barnafödandet störtdyker.

Hur ska detta gå, det ska bli intressant.
Citera
2026-08-18, 11:08
Medlem
bulletproofsouls avatar
Min tagning handlar istället om att svenska ungdomar nu för tiden generellt verkar lite väl loja, tafatta, inte så handlingskraftiga eller "på". De verkar också ha dålig allmänbildning och mycket praktiskt som ungdomar bara för någon generation sedan kunde fixa utan problem är idag problematiska, tex simma, ro båt, cykla i vissa fall osv. De känns överlag också lite lillgamla.

Var nere på Rålis till sent på natten för några dagar sedan. Väldigt mycket ungdomar men det var samtidigt väldigt lugnt. Hade det varit motsvarande augustinatt i Rålis på 90-talet hade det varit betydligt mer stök o skulle sannolikt ha känts betydligt mer osäkert att gå där. Nu kändes det absolut inte alls obekvämt.

En annan tagning som till viss del hör i hop med detta. I Litauen är det fortfarande vanligt att tjejer/kvinnor lullar hem ensamma efter krogen mitt i natten. Det såg jag många exempel på i somrars när jag var där. Här går det ju i princip inte för en ensam tjej el kvinna att gå hem på natten.
Citera
2026-08-18, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Shitler
Att svenska ungdomar inte kan uppföra sig är blattarnas fel

Att du inte fick tid i tvättstugan är blattarnas fel

Att alla parkeringsplaser vid köpcentret var upptagna är blattarnas fel

Att priset på potatis ökat med 1 krona kilot är blattarnas fel

Att du fick jobba över är blattarnas fel

Att du har slut på snus är blattarnas fel

tidigigare var det hårdrocken och våldsamma filmer och tv-spel som fördärvade ungdomen och nu är det blattarna

Det här är ju för fan bara löjligt att höra hur vissa resonerar

Ja du, om en svensk gör ett fel så är det ändå blattens fel på nåt sätt.

Citera
2026-08-18, 15:58
Medlem
Sluta skyll allt på invandring och invandrare. Svenskar har sig själva att skylla för majoriteten av olika typer av "problem" som detta som exempel. Starka svenska familjer lyser med sin frånvaro vilket speglar sig i barnuppfostran, hur man tar hand om äldre tex låter dom ligga i sin skit på nåt sketet hem eller bli våldtagen i hemtjänsten
Citera
2026-08-18, 16:00
Medlem
proconsuls avatar
Nej, det är föräldrarnas fel. Dålig uppfostran helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in