2026-07-29, 17:58
Medlem
Refunds avatar
Har bott i ett annat nordiskt land i 10 år och var på ett längre besök i Sverige under sommaren. Det var som en chock.

Svenska ungdomar skriker högt i kollektivtrafiken, spelar hög musik i telefonen och visar ingen som helst hänsyn till oss som småbarnsföräldrar med barnvagn. De tänker bara på sig själva och hänsyn finns inte över huvud taget.

Det är bara i Sverige jag upplevt detta. Är det invandringen som förstört de svenska ungdomarna/barnen? Man märker ingen skillnad på beteendet mellan MENA-ungdomar och svenska ungdomar längre ute i samhället. Så på något sätt har väl integrationen fungerat isåfall?

Vad jag också har lagt märke till är att svenska föräldrar helt plötsligt slutat sätta gränser för sina småbarn och låter de störa andra i offentligheten och även sparka/slå andra barn .

Min fru nordiska fru blev lika chockad som mig och mina barn.
Citera
2026-07-29, 18:04
Medlem
Tror du de pallat äpplen utan invandring?
Citera
2026-07-29, 18:06
Medlem
gregersnegrers avatar
Vet ej var i Sverige du upplevt detta? Jag anser att svenska ungdomar ännu beter sig klart bättre än blattar.
Citera
2026-07-29, 18:14
Medlem
Onanikrems avatar
Ett ruttet äpple kan förstöra hela korgen..
Citera
2026-07-29, 18:20
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Garanterat har många svenska ungdomarna färgats av afrikaner, afghaner osv som kommer hit och inte kan bete sig som riktiga svenskar.
Vilsna svenska själar som härmar djuriska beteende, sorgligt att det blivit såhär.
Citera
2026-07-29, 18:20
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gregersnegrer
Vet ej var i Sverige du upplevt detta? Jag anser att svenska ungdomar ännu beter sig klart bättre än blattar.

satt o vänta hos tandläkaren idag. in kommer 5 st bortskämda 16-18åringar. var bara 1 som hade tid, resterande 4 satt med varsin telefon pä högsta volym och pratade i munnen på varandra samtidigt.

jag lämnade plats åt ett äldre par, snorungarna hade inte ens där att göra.

(sa åt dom stt sätta på sig hörlurar eller gå ut o vänta)
Citera
2026-07-29, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Svenska ungdomar skriker högt i kollektivtrafiken, spelar hög musik i telefonen och visar ingen som helst hänsyn till oss som småbarnsföräldrar med barnvagn. De tänker bara på sig själva och hänsyn finns inte över huvud taget.

Är det invandringen som förstört de svenska ungdomarna/barnen? Man märker ingen skillnad på beteendet mellan MENA-ungdomar och svenska ungdomar längre ute i samhället.
Mellanöstern packets brist på respekt och hänsynslösa beteende har definitivt smittat av sig.
Sverige hade varit ett av de bästa länderna i världen om inga negrer eller araber hade kommit hit.
Citera
2026-07-29, 18:22
Medlem
Det sker en degradering av samhället sakta men säkert, takten det sker i beror på var du befinner dig. Det är värre i större städer där mångkulturen har sitt fäste än i småstäder och ute på landsbygden.

Invandringen kombinerat med dåliga värderingar som att kriminalitet är tufft och gangsta rap som musik när man växer upp, det är ingen bra grund att stå på. Lägg till fler singelfamiljer på det också med en frånvarande fadersfigur.
Citera
2026-07-29, 18:23
Medlem
Skulle snarare fundera på hur smartphones och internet påverkat. Vi har ju tråden: (FB) Ny studie: 7-åringar tillåts inte röra sig fritt av sina föräldrar och även om jag inte har koll på vad som sagts i den den senaste tiden gissar jag att ungdomar inte hade gått med på att få sin frihet inskränkt utan att få något tillbaks.

Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
...kriminalitet är tufft och gangsta rap som musik när man växer upp, det är ingen bra grund att stå på. Lägg till fler singelfamiljer på det också med en frånvarande fadersfigur.

Varför börjar jag tänka på Siwert Öholm? Nu var det väl visserligen Satan den gode Siwert menade att ungdomar hyllade och inte "gangsterrap".
Senast redigerad av Mechila 2026-07-29 kl. 18:26.
Citera
2026-07-29, 18:44
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Har bott i ett annat nordiskt land i 10 år och var på ett längre besök i Sverige under sommaren. Det var som en chock.

Det är bara i Sverige jag upplevt detta. Är det invandringen som förstört de svenska ungdomarna/barnen? Man märker ingen skillnad på beteendet mellan MENA-ungdomar och svenska ungdomar längre ute i samhället. Så på något sätt har väl integrationen fungerat isåfall?

Vad jag också har lagt märke till är att svenska föräldrar helt plötsligt slutat sätta gränser för sina småbarn och låter de störa andra i offentligheten och även sparka/slå andra barn .

Både JA och NEJ ... Orkar inte skriva varför . Om du inte ser varför är du en del av problemet.

True words
Citera
2026-07-29, 18:49
Medlem
Suecotes avatar
Babbarnas gränslösa beteende och brist på respekt kan ha smittat av sig.

Men deras menlösa curlingföräldrar har en stor det av skulden!
(FB) Skolan har kapitulerat inför galna föräldrar och deras galna barn
Citera
2026-07-29, 18:53
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:

Har inte ungdomar alltid varit det fast det är klart det måste vara invandrarnas fel hur svenskar beter sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in