2026-07-28, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk03Lind
Nej, jag vill inte sabba min framtid på sociala medier. Men det var impuls provocerande vad som hände i Tyskland. Det var en muslim och inte nån random tysk Günter knäppgök som körde in i pride tåget.

Bäst att sådana narkotikapåverkade muslimer inte gör sådan attentat så alla med höger extrema åsikter drivs på med sitt bästa hat mot muslimer.

Fast du gillar ju inte heller muslimer och spyr ut hat mot dom på sociala medier?

Och exakt vilken framtid vill du inte sabba? Det är ju inte direkt så att du ökar i följare på TikTok
Citera
2026-07-28, 20:29
Medlem
Citat:
Jag är inte nazist. Aldrig tyckt om den ideologin. Polisen, vad ska de göra? Varför skulle du vilja förstöra mitt fungerande liv? Så du kan sen hånskratta att jag blir arbetslös och de? Vad är syftet med Flashback?

Jag är moderat.

Är det något fel för att vara åt någon politisk riktning? Om jag vore kommunist, Stalin, vore det någon skillnad? Får man inte ha vilken politisk färg nu för tiden 2026? Är du fascist?

du får ha vilken politisk åsikt du vill men du måste ju kunna stå för dem också? och folk kommer kritisera din nazism, du kan skriva vad du vill men du kan inte kräva att andra accepterar det. Du kan inte heller förvänta dig att en arbetsgivare vill ha en anställd som skriver med namn och bild att nazityskland var "rent" och att "tyskar verkligen var tyskar" under 40-talet? detta är konsekvenserna av ditt eget agerande.
Citera
2026-07-28, 20:45
Medlem
Citat:
Brev, 2026? Jag tror nog många inte skickar brev eftersom folk inte brukar skriva med papper och penna så ofta nu för tiden.

Jag håller upp min förmåga att skriva eftersom jag skriver dagbok. Brevväxla låter väldigt gammalmodigt. Men om någon skulle göra det, ja då vore det kul. Då skulle jag ta fram en av mina skrivmaskiner och maskinskriva ett svar.

Det finns något som heter e-mail nu för tiden. Men, jag är ju gammalmodig i smak så jag skulle tycka det vore kul om någon här faktiskt gjorde det.

Hur ska man kunna skicka bajs via e-mail? Enklare att klicka i det i ett kuvert och skicka det till din adress man hittar med två klick.
Citera
2026-07-28, 20:49
Medlem
SniffTheBeasts avatar
Citat:
Finns ju andra ställen än bara Europa att migrera till. Asien, Afrika, Sydamerika.

Vänta tills Kirken får reda på att folk migrerar från alla platser, till alla platser.

Tror du genuint alla muslimer vars hem blev sönderbombade av amerikanerna satt och tänkte "Nu ska vi till Europa för att förstöra deras kultur!"? Eller vad är det du försöker ha sagt? De migrerade överallt, och stannade på alla platser som var säkra och där de var tillåtna att vara.

Genuint vad är din poäng?
Citera
2026-07-28, 20:54
Medlem
SniffTheBeasts avatar
Citat:
Nej, jag vill inte sabba min framtid på sociala medier. Men det var impuls provocerande vad som hände i Tyskland. Det var en muslim och inte nån random tysk Günter knäppgök som körde in i pride tåget.

Bäst att sådana narkotikapåverkade muslimer inte gör sådan attentat så alla med höger extrema åsikter drivs på med sitt bästa hat mot muslimer.

Så en "random tysk Günter knäppgök" som gör något dåligt kommer du inte påpeka, men en "random muslim Abdul knäppgök" ska du börja gorma om? Du bestämmer din reaktion på en händelse utifrån personens ursprung eller religion, det är rasism.

"Bäst att sådana narkotikapåverkade muslimer inte gör sådan attentat så alla med höger extrema åsikter drivs på med sitt bästa hat mot muslimer." Fint av dig att tycka det negativa med denna attacken var att du blir mer fylld av hat, snarare än alla som skadades.

Jag ser dig konstant attackera det du kallar woke, vilket inkluderar hbtq+ rörelsen, men så fort en muslim går på attack så ska du värna om hbtq+ rörelsens rättigheter?
Citera
2026-07-28, 20:56
Medlem
SniffTheBeasts avatar
Citat:
Mhm. Jag måste vara den mest underligaste unika person ni har beskådat som media profil.

Nej, du är bara den klart mest korkade. Alla dina unika delar kommer från att du är totalt hjärndöd och inte kan resonera.
Citera
2026-07-28, 21:11
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klinggren
Är det inte konstigt att du är moderat när du verkar spendera stor del av din tid till att runka till Sovjetunionen och dess spioner? Men å andra sidan runkar du ju både till Donald Trump och Tatcher
Lite vårdat språk kan man väl föra? Ja, jag har väldigt blandad politisk ställning som kan provocera och förvirra personer.
Citera
2026-07-28, 21:13
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klinggren
Fast du gillar ju inte heller muslimer och spyr ut hat mot dom på sociala medier?

Och exakt vilken framtid vill du inte sabba? Det är ju inte direkt så att du ökar i följare på TikTok
Om de skärper sig, inte gör terrordåd som nyligen i Tyskland och inte våldtar kvinnor eller så, så kommer jag kanske byta inställning mot de. Kan du fixa det?
Citera
2026-07-28, 21:18
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xakew
du får ha vilken politisk åsikt du vill men du måste ju kunna stå för dem också? och folk kommer kritisera din nazism, du kan skriva vad du vill men du kan inte kräva att andra accepterar det. Du kan inte heller förvänta dig att en arbetsgivare vill ha en anställd som skriver med namn och bild att nazityskland var "rent" och att "tyskar verkligen var tyskar" under 40-talet? detta är konsekvenserna av ditt eget agerande.
Men det förstår jag att jag gick för långt med det. Och jag ångrar mig för det. Hållbar argument har aldrig varit min starka sida, att jag vinner ett argument.

Det känns som om man verkligen lever i ett fascistiskt moral samhälle. Man få inte tänka si eller så eller ha viss värdering si eller så utan man ska hålla sig till en viss ram av saker som är "lugnt och accepterad och inte kontroversiellt".

Ja men varför kunde det inte vara en stalin kommunist som begått terrordådet mot ett pride tåg?
Citera
2026-07-28, 21:19
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttiluringen
Hur ska man kunna skicka bajs via e-mail? Enklare att klicka i det i ett kuvert och skicka det till din adress man hittar med två klick.
Nu tänker vi väl nedskrivet skitssnack på papper?
Citera
2026-07-28, 21:20
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SniffTheBeast
Vänta tills Kirken får reda på att folk migrerar från alla platser, till alla platser.

Tror du genuint alla muslimer vars hem blev sönderbombade av amerikanerna satt och tänkte "Nu ska vi till Europa för att förstöra deras kultur!"? Eller vad är det du försöker ha sagt? De migrerade överallt, och stannade på alla platser som var säkra och där de var tillåtna att vara.

Genuint vad är din poäng?
Folkombyte konspirationen.
Citera
2026-07-28, 21:23
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SniffTheBeast
Så en "random tysk Günter knäppgök" som gör något dåligt kommer du inte påpeka, men en "random muslim Abdul knäppgök" ska du börja gorma om? Du bestämmer din reaktion på en händelse utifrån personens ursprung eller religion, det är rasism.

"Bäst att sådana narkotikapåverkade muslimer inte gör sådan attentat så alla med höger extrema åsikter drivs på med sitt bästa hat mot muslimer." Fint av dig att tycka det negativa med denna attacken var att du blir mer fylld av hat, snarare än alla som skadades.

Jag ser dig konstant attackera det du kallar woke, vilket inkluderar hbtq+ rörelsen, men så fort en muslim går på attack så ska du värna om hbtq+ rörelsens rättigheter?
Spelar roll vilket slags tåg det var, det var av islamistisk grund till attacken mot en gående folksamling. Det var terror. Vad annars skulle ni tolka det hela incidenten som?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in