2026-07-27, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag frågade ju dig vilka samtyckessignaler hon gav vid bakifrånsexet som du påstod att hon givit?
Hahaha du är för go!

EXAKT de som du har hittat på att hon gav! Varenda jävla samtyckessignal som du har hittat på som gör att han inte begick en våldtäkt.
Citera
2026-07-27, 21:25
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Ibland vet jag om du spelar dum eller är det på allvar.

En kille frågar en tjej om hon vill följa med hem till honom och ha sex. Hon vet var han bor och det kommer ta ett par timmar att åka hem till honom och sen tillbaka eftersom hon måste med ett tåg hem så hon säger nej jag hinner inte för mitt tåg går om 1 1/2 timme.
Betyder hennes svar automatiskt att hon inte kan tänka sig ha sex med killen på en närmare plats?
Citera
2026-07-27, 21:31
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Hahaha du är för go!

EXAKT de som du har hittat på att hon gav! Varenda jävla samtyckessignal som du har hittat på som gör att han inte begick en våldtäkt.

Var det den här texten du svarat på?

Citat:
I dessa fall när den enda bevisningen som finns är två historier. Inga vittnen eller inspelningar finns. Det är bara 2 personer som vet vad som verkligen hänt. Detta betyder alltså att ingen polis, ingen åklagare, ingen försvarare, ingen juristdomare, ingen vän och ingen nämndeman vet vad som egentligen hände.
Bådas berättelser anses trovärdiga och är i stora delar likadana förutom att vid en sekvens av bakifrånsex så går deras historia isär där hon påstår att hon inte samtyckt medan han säger att han hela tiden har uppfattat att samtycke funnits. Hon har inte sagt nej eller fysiskt avvisat honom utan hon säger att hon frös till och kroppen/munnen gjorde inte som hennes hjärna ville. Hon säger att hon kände sig i underläge eftersom han är mycket längre o större än henne och de var hemma hos honom. Inget våld, inget hot eller utsatt situation förelåg.
Hon berättar i förhör och hon har dagen efter även berättat för en kompis om hur hon upplevt att han hade sex mot hennes samtycke.
Det är alltså ett klassiskt ord mot ord fall. Ingen teknisk bevisning, inget våld, inget hot eller utsatt situation. Du vet att det räcker att rätten finner tjejens berättelse trovärdig och att hon i närtid berättat för en väninna. Så tjejen behöver inte bevisa detta på något annat sätt.

Hur tänker du att försvaret ska kunna göra för att bevisa killens oskuld i fallet?
Citera
2026-07-27, 21:46
Avstängd
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Sluta med tramsandet och återgå till ämnet.
Kunde inte motstå att besvara hennes trams med trams.
Citera
2026-07-27, 22:22
Medlem
Citat:
Var det den här texten du svarat på?
Exakt!

Han har hela tiden uppfattat att samtycke deras berättelser är samstämniga förutom att hon en kort sekvens kände sig i underläge av nån jävla anledning trots att inget brottsligt hade hänt.

Din egen berättelse.
Citera
2026-07-27, 22:27
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Jag har redan svarat.

De knullar, samtyckt så

Nej du svarade inte. Du vet inte hur samtyckeslagen tillämpas i det scenariot. Går inte att veta med säkerhet.
Citera
2026-07-27, 22:55
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Jag har ju svarat dig. Jag tror ärligt att det är en referens till ditt liv. Jag tror att du och Pipsi och TomatKungen, Cinmik m.fl. är tämligen Kinky och att det är era sexuella fantasier och utövande ni alltid tar till med. Det är alltid någon som är fastbunden, paralyserad av skräck, stel som en pinne, får något konstigt uppkört i fittan, osthyvlar o bilnycklar och det ena med det andra, de är nerdrogade och asfulla, slagna eller fasthållna.

Jag har nog aldrig läst ett normalt exempel från någon av er. Jag tror ärligt att detta är er kink, er fetisch.

Nu fick du ett lite längre svar.

Det kom en artikel i GP här nyligen om Alicia och andra kvinnor som lever med penisskräck.

https://www.gp.se/livsstil/alicia-levde-med-penisskrack.809b35b6-f3ec-4467-80e5-6643ec3cfb66

Den är förstås låst, men för att förstå de här frågorna om samtycke och dessa debattörers föreställningar om frågan rätt är det ett centralt begrepp. Trots att det kan verka helt bisarrt, men det är också för att läget verkligen är bisarrt.

Många som engagerar sig i det här bär på trauman eller psykiska problem som gör att de omfattar en världsbild där de faultläget är att mannens intrång i kvinnan genom penetration och utlösning är ett övergrepp som sådant och som enbart kan tolereras som företeelse under speciella omständigheter. Det är förklaringen till de historier du anmärker på. Det handlar om djupa störningar i det normala sexlivet. Tyvärr har dessa föreställningar ätit sig in i även de politiska feministiska idéerna och fått en fernissa av normalitet, trots att det är djupt störda tankar och inte har med normalitet och frisk sexualitet att göra.

Från dessa extrema politiska tankar har dessa föreställningar genom politisk påverkan från politiska påverkansrörelser inom rättsväsendet bisarrt nog kommit att bli rådande som juridisk norm och av fega och medlöpande jurister accepterat som juridiskt normalläge. Vi har därmed kommit att leva med en situation där felaktiga och sjukliga föreställningar om sex är grunden för rättvisan.

Det handlar alltså om ett fullt utvecklad kejsaren är naken - läge där det onormala blivit normen.
Citera
2026-07-27, 23:45
Medlem
Citat:
Vad tror du advokaterna bygger sin åsikt på?

Men sluta nu Jocke. Någon gång kan du väl åtminstone försöka svara på en fråga.

Kan eller kan du inte påvisa en enda dom baserad enbart på de premisse du anger.

Det är en ja eller nejfråga. Det borde du klara av att svara på.
Citera
2026-07-27, 23:46
Medlem
Citat:
Säg då inte att jag kräver omvänd bevisbörda i rättsfallen.

Det har jag aldrig påsått.

Hur är det med läsförståelsen?
Citera
2026-07-27, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Lite självskadebeteende att låta sina gränser tänjas på så här
Men kan vara bra träning om din partner får för sig att adoptera en liten hundvalp en dag

Inte mig emot, helst en envis terrier

Nåja vem vet kanske klarar Jocke någon gång att svara på en fråga eller backa upp sina bisarra påståenden.

Även en blind höna finner ibland ett korn.

Konceptet samtycke verkar dock extremt svårt att greppa för honon.
Citera
2026-07-27, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Om jag visar dig en bild på en hund och ber dig säga vilken ras det är, skulle det då vara omöjligt för dig att göra en bedömning utan att se stamtavlan?

Relevans?

Så du menar att du med säkerhet kan tala om vad som hänt av att läsa en ingress?
Citera
2026-07-27, 23:53
Medlem
Citat:
En kille frågar en tjej om hon vill följa med hem till honom och ha sex. Hon vet var han bor och det kommer ta ett par timmar att åka hem till honom och sen tillbaka eftersom hon måste med ett tåg hem så hon säger nej jag hinner inte för mitt tåg går om 1 1/2 timme.
Betyder hennes svar automatiskt att hon inte kan tänka sig ha sex med killen på en närmare plats?

I dina fantasier kan allt hända.

Vad är relevansen?

Varför alla dessa bisarra tänk om scenarion?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in