Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Jag ser helt enkelt inte den stora skillnaden mellan hormonmetod och barriärmetod.
Inte?
Du menar att du
känner vid samlag om din kvinna tar p-piller eller inte, på samma sätt som du
känner vid samlag om kondomen är på eller inte?
Detta är du nog rätt ensam om!
Flertalet män och kvinnor
känner vid samlag om kondom är på eller inte.
Och i princip
ingen man (förutom du, då)
känner vid samlag om kvinnan tar p-piller eller inte.
....
Är det krav på kondom vid vaginalt sex, och kvinnan märker att kondom inte sitter på. Så blir varje juck samt utlösning
utan samtycke för hennes del. Dvs.: det vaginala samlag blir en våldtäkt.
Om det är krav på p-piller vid vaginalt sex. Och mannen inte märker vid samlaget att kvinnan inte har tagit p-piller. Så kommer ju samlaget ske med lika stort samtycke, som om hon tagit p-piller. För han känner ingen skillnad. Och eftersom det sker med samtycke, så är det ingen våldtäkt.
Blev det tydligare för dig så?
Möjligtvis skulle skippade p-piller kunna ses som bedrägeri eller psykiskt våld.
Om mannen får reda på det efteråt. Men hur skulle han få reda på det? Tror du kvinnan skulle berätta det? Och vid graviditet, så är det ju svårt att bevisa om hon har skippat p-piller eller glömt bort dem/kräkts eller haft diaree' och därmed haft låg/ingen effekt av dem.
Och det skulle kunna bli tal om våldtäkt, om mannen är fastbunden under samlaget och kvinnan rider honom och säger "jag har ljugit, jag tar inga p-piller" och sedan fortsätter rida honom
utan samtycke. Då blir det våldtäkt. Men tror du någonsin att en kvinna skulle göra så?
Fundera en stund på detta.