2026-07-27, 17:22
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Kan inte låta bli att tänka på hennes snack om öppna relationer, sex men ej penetrerande sex. Hon kanske vill leva med en man men ha sex med kvinnor?
Det är möjligt...jag kan också tänka mig att hon har en undergiven sida och behöver en fast hand som leder henne. Det är bara en känsla, som kan vara helt fel.
Citera
2026-07-27, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Det var #1380 och #1525 om jag minns rätt. Det har ingen betydelse. Det kommer nya tittare och läsare, därför gör man det inte igen. Du läste väl själv ikapp?, redan glömt förra sidan?

Nej du, sluta med dumheterna nu! Du anklagar mig och det har väldigt stor betydelse.

När jag skrev mitt inlägg var det redan TVÅ före mig som klart och tydligt diskuterat ämnet. Vore bra om du tog reda på detta innan du hänger ut fel = mig i detta fall. Fick alltså veta det från andra som sktev öppet om det, annars hade jag själv saknat vetskap.

Nu biter du dig själv i svansen med att tjata på och belysa samma i inlägg efter inlägg. Var litet smidig istället.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-07-27 kl. 17:34.
Citera
2026-07-27, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Ja, jag brukar titta där, men vet inte vad ni har för regler i tråden. Men skitsamma, här kommer det.
Håll för ögonen om ni inte vill få hintar om vad som hänt.

Jag tror Jörgen är smygaalkis, men kan ha fel. Han och Rose är båda lite udda och samtidigt omaka. Tror på en fling men inte mycket mer.

Marianne är jättefin och klok. Tror det var bra att Marianne backade från Bosse, vilket hon gjorde värdigt och med bravur. Inte för att det är något fel på Bosse, men jag tror inte att det hade funkat.

Pedro och Ammie håller jag en extra tumme för.

Staffan blir jag inte klok på, vad håller han på med?

Terje, ge fan i Marianne!

Mats och Pedro är de två som faller mig mest i smaken, verkar vara ordentliga män.

Dök upp en Armando man inte sett tidigare som verkar ha siktat in sig på Myriam om jag inte misstagit mig.

Marianne bara växer i mina ögon. Snygg, klok och insiktsfull. Hjärtat på rätta stället och förmågan att vara ärlig på ett mycket diplomatiskt och fint sätt.
Kan visa sina djupt mänskliga känslor utan att verka hysterisk. All heder till henne. Synd bara att hon blev kallad 'valross' av Bo. Hade någon kallat mig det hade jag begivit mig därifrån. Får bara hoppas att hon inte åker på en blåsning nu med den nye fjanten.....

Pedro gillar jag och faktiskt ocksä Bo (trots 'valrossen' -- fast minus i kanten för det).

Är nyfiken på hur det går för Ricardo. Håller tummarna. Han kanske är en oslipad diamant trots hästgarvet.

Anar ocksä att Jörgen kanske "stärker" sig litet. Annars är han helt enkelt bara tramsig. Tror han har kört med samma ramsor till flera kvinnor tidigare, liksom säkert även Terje.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-07-27 kl. 17:59.
Citera
2026-07-27, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krass2014
Och nu hade han knackat på hennes dörr igen. Och sagt att damerna var nollade. Han skulle börja om på nytt.
Många skriver att kvinnorna slåss om Göran men det är ju han som ser till att hålla sig relevant och håller dem varma, så till slut har han fått en liten "beundrarskara".
Skillnad mot Marianne som går till sin date och ger en förklaring, reder ut, och verkligen bryr sig. Så ska man göra. Då skapas inte några frågetecken.

Men nu är leken slut, nu har E-B insett.

Göran verkar vara den fjant han ser ut som. Kan väl knappast ha levt en tidigare existens som play-boy. Nu ficn han t.o.m. chansen att välja. Åtminstone mellan två, vilket nog kan tyckas mycket. Har han fått hybris nu när han ska vidga sina vyer?

Han försöker väl undkomma E-B med allehanda icke-smarta knep. Tror inte de biter pä henne ändå, hon verkar helt såld på honom. Hon snackar om att han nu är ett glömt kapitel, men det verkar hon säga för att försöka rädda sin egen bittra stolthet. Hon fimpar aldrig honom i ett vips utan kommer att fortsätta hoppas få honom "tillbaka". Och hur ska hon förhålla sig till Vlasta?
Senast redigerad av Detdundrar 2026-07-27 kl. 18:18.
Citera
2026-07-27, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Det är möjligt...jag kan också tänka mig att hon har en undergiven sida och behöver en fast hand som leder henne. Det är bara en känsla, som kan vara helt fel.

Ja hon verkar litet diffus ibland fast hon uttrycker känslor och vad som hon anser gäller. Kanske en fast hand skulle vara bra. Någon med klara tankar som kan få hennes förtroende.
Citera
2026-07-27, 18:21
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Idag fick vi ju se mer av hur Staffan såg ut som ung, jag tyckte han var riktigt hunkig 😁
Blev dock inte impad av hans, och flera av de andra deltagarnas, övertro till astrologi! Det är inte ens så att dagens människor är födda i det stjärntecken de tror, himlakropparna har flyttat sig.
Så nej du kan inte förklara din kassa relation på att han var skorpion 🤣
...mera txt....
Jag blev också förvånad över hur pass utbredd tron på astrologi verkar vara, känns inte speciellt seriöst.

Roligast blev det när Staffan började mjölka runt för att om möjligt få ihop ett urval att välja emellan till övernattningsdaten. Katarina är rak och välmotiverad - "du har inte visat tillräckligt mycket intresse för mig". Marianne är lika tydlig - "har lite svårt att starta om så nära inpå en avslutad affär".

Och då blev det plötsligt inget urval utan bäst att trassla med både Pedro och Ammis, för att få en date på nåder med bådas samtycke. Jag tippar på att det blir en rätt trevlig date där de skiljs som "vänner", vi får se på söndag. Han kanske skulle ha satsat på E-B istället, i bästa fall kunde det ha blivit hämndsex...

Edit: Frågar någon "OM jag skulle fråga dig, vad skulle du då svara?" så kan det inte bli mer uppenbart att denne någon har en optimering på gång.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2026-07-27 kl. 18:47.
Citera
2026-07-27, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
Lite tragiskt att han har så taskigt självförtroende, verkar va fin människa.

Gillar Pedro. Vill gärna se honom med någon glad och varm kvinna, inte flamsig utan uppryckade och positiv till sinnet.
Citera
2026-07-27, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Knappast att han sagt till Vlasta att hon "var nollad". Så säger bara den som vill bli av med en efterhängsen beundrarinna.

Exakt
Så hon inte känner att det är bara hon som blir dumpad. Men det fattade hon ju inte utan passar på att slå tillbaka på samma icke trovärdiga sätt.
Citera
2026-07-27, 19:06
Medlem
Citat:
Jag blev också förvånad över hur pass utbredd tron på astrologi verkar vara, känns inte speciellt seriöst.

Roligast blev det när Staffan började mjölka runt för att om möjligt få ihop ett urval att välja emellan till övernattningsdaten. Katarina är rak och välmotiverad - "du har inte visat tillräckligt mycket intresse för mig". Marianne är lika tydlig - "har lite svårt att starta om så nära inpå en avslutad affär".

Och då blev det plötsligt inget urval utan bäst att trassla med både Pedro och Ammis, för att få en date på nåder med bådas samtycke. Jag tippar på att det blir en rätt trevlig date där de skiljs som "vänner", vi får se på söndag. Han kanske skulle ha satsat på E-B istället, i bästa fall kunde det ha blivit hämndsex...

Edit: Frågar någon "OM jag skulle fråga dig, vad skulle du då svara?" så kan det inte bli mer uppenbart att denne någon har en optimering på gång.

Frågan vad någon skulle säga OM den blev tillfrågad skapar frågor hos den tiifrågade. Varför inte fråga rakt på sak? Vill hen få ett gott råd? Är hen väldigt osäker -- på mig eller sig själv?

Förstår att de första två tillfrågade svarade nej (av olika skäl). Men är litet förvånad att Ammis (i egenskap av bronsmedaljör) nappade. Särskilt med tanke på Pedro. Men hon vill kanske ha en man som.är mer karlakarl (om man kan kalla Staffan för det)?

Ska bli intressant att följa denna utveckling.
Citera
2026-07-27, 20:26
Medlem
Citat:
Ja hon verkar litet diffus ibland fast hon uttrycker känslor och vad som hon anser gäller. Kanske en fast hand skulle vara bra. Någon med klara tankar som kan få hennes förtroende.
En fast hand som ser till att två huvuden möts.
Kan nog funka, så vimsig i plymen som Lilly är.
Citera
2026-07-27, 23:28
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Frågan vad någon skulle säga OM den blev tillfrågad skapar frågor hos den tiifrågade. Varför inte fråga rakt på sak? Vill hen få ett gott råd? Är hen väldigt osäker -- på mig eller sig själv?

Förstår att de första två tillfrågade svarade nej (av olika skäl). Men är litet förvånad att Ammis (i egenskap av bronsmedaljör) nappade. Särskilt med tanke på Pedro. Men hon vill kanske ha en man som är mer karlakarl (om man kan kalla Staffan för det)?

Ska bli intressant att följa denna utveckling.
Ammis trodde hon var guldmedaljör, det är bara vi som vet att hon vann tredje pris...

Jag tycker nog inte att man kalla Staffan för en karlakarl längre. OK för bilderna i ungdomen, då såg det så ut. Undrar hur han lät då?

Men han låter för närvarande som en halvfjantig player, som inte verkar gå i närkamp med någon av kvinnorna. Jag tror han kommer att falla på sin egen obeslutsamhet dvs. han kommer inte att lyckas snara någon av tjejerna i gruppen.
Citera
2026-07-27, 23:53
Medlem
Straminskys avatar
Citat:

Det rätta svaret hade varit "det får du se då"

Är dom så korkade att dom går på en sån uppenbar taktik och strategi från Staffan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in