2026-08-03, 16:04
Medlem
krass2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Ja, så är nog fallet.
Men när jag får komplimanger brukar jag säga "tack" eller "vad snällt sagt" osv.

Alla är olika. Är glad att dessa personer har förgyllt tv-rutan litet på söndagarna. Den här säsongen är den enda jag sett, men gillar programmet.

Det har blivit mycket bättre, i början fick man ta fram skämskudden....
Citera
2026-08-03, 16:19
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krass2014
Det har blivit mycket bättre, i början fick man ta fram skämskudden....

Desto tråkigare att serien läggs ned 😭
Citera
2026-08-03, 20:00
Medlem
krass2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Desto tråkigare att serien läggs ned 😭

Fast det är inte säkert, det finns chans att den kan fortsätta, så vi får höra av oss till SVT och be dem om fortsättning.
Citera
2026-08-03, 20:19
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krass2014
Fast det är inte säkert, det finns chans att den kan fortsätta, så vi får höra av oss till SVT och be dem om fortsättning.
Jag trodde det var spikat sen i våras?
Citera
2026-08-03, 20:21
Avslutad
Såg senaste avsnittet ikväll
Lite smågulligt tyckte jag.
”Jävla pekoral!” sa kompisen.
Tillägg: eventuellt kan jag instämma, när det handlar om Rose och Jörgen (?skådisen). De var språkligt handikappade, var och en på sitt vis och spelade med så gott de kunde (av det som visades i rutan. Möjligtvis mer hämningslösa IRL).
Blev berörd av Ammis berättelse. Så skönt att hon har fått se sina barn växa upp, och har barnbarn i tillägg. Kan förstå att hon vill leva sitt liv i dess fulla potential. Med det sagt, det är inte helt otippat att just den cancerformen drabbar somliga mer än andra.
Senast redigerad av rosalenin 2026-08-03 kl. 21:02.
Citera
2026-08-03, 20:26
Medlem
krass2014s avatar
Citat:
Jag trodde det var spikat sen i våras?

hoppas det ryktet stämmer..... kanske de har fått så mycket reaktioner så de backar på beslutet.
Om inte så hoppas jag att de kan sälja det till tex tv4...så det får leva vidare. Eller om de gör en egen grej med den åldersgruppen..... så kan det ju också bli.
Citera
2026-08-03, 20:31
Medlem
Spider-Girls avatar
Vi får inte missa senaste avsnittets absoluta höjdpunkter, skrattade sä mycket!

Höjdpunkt 1:

19.07 startar Marianns dans till Jannes musik, ser okej ut, men 19.17- JAG DOG 🤣

Höjdpunkt 2:

Ella-Britts miner varje gång Göran och Vlasta svarade på frågor under parceremoni/tävlingen!
Så många roliga ögonblick där! T.ex. vid 43.27.

Mycket komik här!
Citera
2026-08-03, 20:53
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Vi får inte missa senaste avsnittets absoluta höjdpunkter, skrattade sä mycket!

Höjdpunkt 1:

19.07 startar Marianns dans till Jannes musik, ser okej ut, men 19.17- JAG DOG 🤣

Höjdpunkt 2:

Ella-Britts miner varje gång Göran och Vlasta svarade på frågor under parceremoni/tävlingen!
Så många roliga ögonblick där! T.ex. vid 43.27.

Mycket komik här!
Korrekt, tänkte också på det:
- Mariannes dans till en slags hemsnickrad country-ballad blev väldigt yvig, såg kul ut.
- E-B:s reaktioner på Vlasta och Görans intima svar såg också pinsamt tydliga ut, alltså inte helt finito tydligen...

Jag har lite svårt att fatta generellt, hur man inte bara går vidare i +65-åldern efter något som inte blev som man tänkt sig. Släpp och gå vidare borde man ha lärt sig sedan länge eller Tackåhej, nästa tjej om nu det är lättare att förstå.
Citera
2026-08-03, 21:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Korrekt, tänkte också på det:
- Mariannes dans till en slags hemsnickrad country-ballad blev väldigt yvig, såg kul ut.
- E-B:s reaktioner på Vlasta och Görans intima svar såg också pinsamt tydliga ut, alltså inte helt finito tydligen...

Jag har lite svårt att fatta generellt, hur man inte bara går vidare i +65-åldern efter något som inte blev som man tänkt sig. Släpp och gå vidare borde man ha lärt sig sedan länge eller Tackåhej, nästa tjej om nu det är lättare att förstå.
Jag tyckte Ella-Britt bjöd på sig själv, och charm har hon ju, liksom sin rival. Hoppas hon får ihop det med killen med mustasch (Bosse?). En sån skulle jag kunna tänka mig, om det vore tvunget
Citera
2026-08-03, 21:12
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
...txt...En sån skulle jag kunna tänka mig, om det vore tvunget
Generöst av dig. Ja, om det vore tvunget, sjunker kraven betänkligt, men jag ser fortfarande inte fler än fyra kvinnor - om det vore tvunget, som sagt.
Citera
2026-08-03, 21:34
Avslutad
Citat:
Generöst av dig. Ja, om det vore tvunget, sjunker kraven betänkligt, men jag ser fortfarande inte fler än fyra kvinnor - om det vore tvunget, som sagt.
Haha, är inte karlhatare men troligtvis en galen kattkvinna…gillar lugna sympatiska typer. Som enbart vänner är killar med lite fart och glimten i ögat roliga. Om det inte blir för roligt.

Lite intressant: har för mig att du skrev att Katarina och Marianne skulle vara dina val…tänker att om jag vore kille skulle jag fly just de personerna.
Katarina verkade sympatisk när hon inte sa så mycket, bara kom med kloka inlägg. Sen började hon vifta med pekfingret och docera…en mental eldgaffel uppkörd i Häcken, liksom.
Marianne är mjukare men också angelägen om att vara klok inkännande och ha rätt synpunkter. Båda är föreläsare-typer och tar sig själva på dödligt allvar.
E-B och Vlasta är roligare, och mänskligare, så även Ammi. Men det är jag det. Har inte orkat fundera på övriga gänget.
Och avser i vanlig ordning inte att kränka någon.
Citera
2026-08-03, 21:58
Medlem
Grus-Kalles avatar
Det här var min värdering av kvinnorna:

Citat:
När jag såg det här, så tänkte jag på vilken attraktion jag känner till kvinnorna i programmet. Självfallet enbart utifrån det jag sett i sju avsnitt:

Maria, Ella-Britt: Enkelspåriga kvinnor med kaninkokar-potential, dålig förmåga att analysera motparten.
Rose, Vlasta: Inte min typ alls, kan du inte lyssna, så kan vi inte prata, inte speciellt roliga heller.
Ammis, Christin, Kerstin, Lilly: Trevliga, rätt average, friendship material, ingen attraktion.
Inger, Katarina: IRL skulle vi ev. kunna attraheras av varandra, mer djup än de tidigare damerna.
Marianne, Maryam: De två jag fokuserat på först, båda har mer än männen i HR pallar, jag gillar båda.

Känns rätt OK, 2 av 12 i första ledet och två till som jag fortsatt med. Fast det verkar som om man fått hålla sig undan rätt rejält om man blivit paxad av någon annan...

Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Haha, är inte karlhatare men troligtvis en galen kattkvinna…gillar lugna sympatiska typer. Som enbart vänner är killar med lite fart och glimten i ögat roliga. Om det inte blir för roligt.

Lite intressant: har för mig att du skrev att Katarina och Marianne skulle vara dina val…tänker att om jag vore kille skulle jag fly just de personerna.
Katarina verkade sympatisk när hon inte sa så mycket, bara kom med kloka inlägg. Sen började hon vifta med pekfingret och docera…en mental eldgaffel uppkörd i Häcken, liksom.
En liten göteborgare där (Häcken), det var kul. Tycker att hon verkade ha lite mer djup, men hon var bara reserv med Inger för mig
Marianne är mjukare men också angelägen om att vara klok inkännande och ha rätt synpunkter. Båda är föreläsare-typer och tar sig själva på dödligt allvar.
Marianne och Maryam hade jag fokuserat på, håller dock med om att den förra tar sig på stort allvar.
E-B och Vlasta är roligare, och mänskligare, så även Ammi. Men det är jag det. Har inte orkat fundera på övriga gänget.
Som sagt, tycker att de är lite grunda, men vänliga
Och avser i vanlig ordning inte att kränka någon.
Åsikter som lämnas som personliga synpunkter kan inte vara kränkande - dina är dina och mina är mina åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in