2026-07-27, 23:55
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Ammis trodde hon var guldmedaljör, det är bara vi som vet att hon vann tredje pris...

Jag tycker nog inte att man kalla Staffan för en karlakarl längre. OK för bilderna i ungdomen, då såg det så ut. Undrar hur han lät då?

Men han låter för närvarande som en halvfjantig player, som inte verkar gå i närkamp med någon av kvinnorna. Jag tror han kommer att falla på sin egen obeslutsamhet dvs. han kommer inte att lyckas snara någon av tjejerna i gruppen.

Han kanske behöver en psykolog, 70 bast och snackar om att han är en liten vilsen pojke.

Kanske han överger pojk-stadiet när han fyller 80, man får hoppas...
Citera
2026-07-28, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Ammis trodde hon var guldmedaljör, det är bara vi som vet att hon vann tredje pris...

Jag tycker nog inte att man kalla Staffan för en karlakarl längre. OK för bilderna i ungdomen, då såg det så ut. Undrar hur han lät då?

Men han låter för närvarande som en halvfjantig player, som inte verkar gå i närkamp med någon av kvinnorna. Jag tror han kommer att falla på sin egen obeslutsamhet dvs. han kommer inte att lyckas snara någon av tjejerna i gruppen.
Staffan får väl tävla med Terje om vem som vinner titeln "player-wanna-be." Göran är ute ur spelet då han redan har två segrar under bältet.

Staffan, utmanare: Struttig, gubbig och odiplomatisk samt har blivit intalad att tänka egoistiskt. Nobbad av två kloka kvinnor. Ingen bra PR om han inte vinner över Ammis till sin hörna.
Inga poäng hittills.

Terje, självinbillad mästare: Skryter om tidigare arbete och erfarenhet. Har barn med yngre
kap. Sjunger sånger till kvinnan för stunden medan han glor henne in i ögonen som ormen Kaa. Snart blir det kanske Mariannes tur. Men hon har nog mer klass.
O poäng.
Citera
2026-07-28, 08:56
Medlem
De ”kloka kvinnornas” agerande styrs till 90 % av bristen på självförtroende, i kombination med stora egon. Männen vill hellre ha nån sexig som Ammi.
Träskpaddan hade tur som hittade en man med synfel. De kände igen, och söker skydd, hos varandra.
Senast redigerad av Collectcall 2026-07-28 kl. 09:39.
Citera
2026-07-28, 10:02
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Staffan får väl tävla med Terje om vem som vinner titeln "player-wanna-be." Göran är ute ur spelet då han redan har två segrar under bältet.

Staffan, utmanare: Struttig, gubbig och odiplomatisk samt har blivit intalad att tänka egoistiskt. Nobbad av två kloka kvinnor. Ingen bra PR om han inte vinner över Ammis till sin hörna.
Inga poäng hittills.

Terje, självinbillad mästare: Skryter om tidigare arbete och erfarenhet. Har barn med yngre
kap. Sjunger sånger till kvinnan för stunden medan han glor henne in i ögonen som ormen Kaa. Snart blir det kanske Mariannes tur. Men hon har nog mer klass.
O poäng.
Snälla Marianne, inte Terje!
Citera
2026-07-28, 10:50
Medlem
krass2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Det rätta svaret hade varit "det får du se då"

Är dom så korkade att dom går på en sån uppenbar taktik och strategi från Staffan

Fast vid själva valet då jag antar alla sitter ner och han ska presentera vem han vill ta med sig, så måste det ju vara klart, han kan ju inte gå omkring vid borden då och fråga tills någon säger ja.
Så det har han säkert fått order om att fixa innan, därav är frågan relevant.
Sen är det ju snyggare att fråga flera inledningsvis på samma nivå, så det inte blir någon som tydligt blir ett andrahands eller tredjehandsval. Även om den han helst vill ha med sig säger nej så ska det ju bli en date med någon annan och då är det väl bra att förutsättningarna blir så bra som möjligt.
Citera
2026-07-28, 11:24
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krass2014
Fast vid själva valet då jag antar alla sitter ner och han ska presentera vem han vill ta med sig, så måste det ju vara klart, han kan ju inte gå omkring vid borden då och fråga tills någon säger ja.
Sen är det ju snyggare att fråga flera inledningsvis på samma nivå, så det inte blir någon som tydligt blir ett andrahands eller tredjehandsval. Även om den han helst vill ha med sig säger nej så ska det ju bli en date med någon annan och då är det väl bra att förutsättningarna blir så bra som möjligt.

Nej tvärtom, bra tv blir det om alla sitter ner, han frågar och får nej och då blir det inget.

Så här långt in i programmet måste han själv kunna känna av om han tror sig få ett ja eller nej, inte gå omkring och testa alla först och helgardera.
Citera
2026-07-28, 11:28
Medlem
krass2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Nej tvärtom, bra tv blir det om alla sitter ner, han frågar och får nej och då blir det inget.

Så här långt in i programmet måste han själv kunna känna av om han tror sig få ett ja eller nej, inte gå omkring och testa alla först och helgardera.

Det vore intressant att veta hur det ligger till, tror att han blev tillsagd att kolla upp innan. Säkert någon som var med i programmet som läser i denna tråd och kan berätta ...
Citera
2026-07-28, 11:32
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Det vore intressant att veta hur det ligger till, tror att han blev tillsagd att kolla upp innan. Säkert någon som var med i programmet som läser i denna tråd och kan berätta ...

Tänk om vuxna höll på så IRL

"ja alltså bli inte arg nu älskling, men OM jag skulle fråga dig om det var okej att jag spelade Golf på lördag... alltså jag ska inte spela Golf... men OM..."
Citera
2026-07-28, 11:50
Medlem
Ytterst märkligt att ingen av männen visat intresse för Maryam.

Hon är snyggast av alla.
Citera
2026-07-28, 12:34
Medlem
daskapitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karmanu
Ytterst märkligt att ingen av männen visat intresse för Maryam.

Hon är snyggast av alla.
Ja
Instämmer helt och tänkte samma sak när jag kollade på programmet igår kväll.
Verkar ha en trevlig personlighet tror jag, hon håller en låg profil vilket kan vara smart kanske.
Citera
2026-07-28, 13:13
Medlem
Citat:

Tyckte Staffan liknadd en hund som går omkring och tigger vid borden.
Citera
2026-07-28, 14:07
Medlem
Skulle vara kul att se de pretentiösa kärringar som dissar killarna här, IRL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in