2026-07-27, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Du kan ju inte bevisa att det i praktiken är så som du säger heller i sådana fall.
Jag kräver inte omvänd bevisbörda.
Oj det visar ju att du inte förstår någonting. Herregud!!

Nej det enda det visar är din totala oförmåga att backa upp ditt påstående. Det finns inte ett enda fall i svensk rätt där omvänd bevisbörda föreligger.

Att du häver ur dig osanningar för att sedan kräva att andra ska notbevisa din lögn är totalt imbecilt.

Varför slingrar du dig hela tiden Jocke?
Citera
2026-07-27, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Din närvaro här är meningslös.

Ahh moget. Fast fortsätt du att bilda dig uppfattningar ur tomma intet.

Och ja, vi vet redan din åsikt här. Klart han kunde köra upp ett fingrar i henne, varför skulle hon ha någon rätt till sexuell integretet.
Citera
2026-07-27, 13:56
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Exakt, och du har ett flertal gånger envist hävdat att BOs ointresse och återkommande nej rimligtvis inte går att tolka som ett nej till att bli torrknullad och sprutad i ögat.

Du har även hävdat att den enda rimliga domen hade varit att fria GM då det var extremt rimligt av honom att anta att hon ville bli torrknullad och sprutad i ögat. Hur skulle annars alla hennes nej tolkas.

Du har även om och om igen hävdat att en plötslig passivitet är ytterst rimlig att tolka som att motparten bara koncentrerar sig på att njuta.

Du verkar ju också vara av den där sorten som inte läser vad vi andra skriver eller har väldigt svårt att förstå vad vi skriver så jag ska försöka ge dig ett tydligt exempel.

En kille frågar en tjej om hon vill följa med hem till honom och ha sex. Hon vet var han bor och det kommer ta ett par timmar att åka hem till honom och sen tillbaka eftersom hon måste med ett tåg hem så hon säger nej jag hinner inte för mitt tåg går om 1 1/2 timme.
Betyder hennes svar automatiskt att hon inte kan tänka sig ha sex med killen på en närmare plats?
Citera
2026-07-27, 13:57
Medlem
Citat:
Att du uppfattat det som att jag kräver (vill extremt mycket) att det ska vara omvänd bevisbörda i dessa mål vi diskuterar borde omyndigförklara dig. Helt otroligt.

Ja, du vill ju att jag skall motbevisa din lögn.

Att du skall behöva bevisa dina bisarra påståenden är ju orimligt enligt dig.
Citera
2026-07-27, 14:00
Medlem
Citat:
Jag har ju redan skrivit vad hon sagt till polisen. Om du inte kan läsa så får du be någon annan hjälpa dig.
Jamen dåså. Hon beskrev inget brott utan normalt samtyckande sex varför polisen inte la resurser på att hämta killen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Ett solklart våldtäktsfall men herr Guzman är ju pro våldtäkt.

Ja, det krävs rejäl logisk akrobatik för att få ett flertal nej till ett ja.

Självklart betyder nej jag vill inte följa med dig hem och ha sex att hon är extremt sugen på att bli torrknullad på toa och sprutad i ögat.
Citera
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej det enda det visar är din totala oförmåga att backa upp ditt påstående. Det finns inte ett enda fall i svensk rätt där omvänd bevisbörda föreligger.

Att du häver ur dig osanningar för att sedan kräva att andra ska notbevisa din lögn är totalt imbecilt.

Varför slingrar du dig hela tiden Jocke?

Jag slingrar mig inte. Du skrev att jag kräver omvänd bevisbörda. Det gör jag sannerligen inte. Där ljög du alltså.

Jag har också skickat videos till dig där advokater som jobbar med sådan här fall i praktiken i rättssalarna säger att det i princip råder omvänd bevisbörda i dessa fall. Varför kan inte det räcka som bevis på att det nog faktiskt förhåller sig så?
Citera
2026-07-27, 14:01
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Jamen dåså. Hon beskrev inget brott utan normalt samtyckande sex varför polisen inte la resurser på att hämta killen.

Återigen så sade hon att hon inte samtyckte till sekvensen med bakifrånsexet. Det räcker nu. Skriv inte mer till mig.
Citera
2026-07-27, 14:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja, du vill ju att jag skall motbevisa din lögn.

Att du skall behöva bevisa dina bisarra påståenden är ju orimligt enligt dig.

Var har jag skrivit att jag vill ha omvänd bevisbörda i dessa våldtäktsmål vi diskuterar?

Nu påstår du igen att jag ljuger så visa mig nu var jag har skrivit att jag kräver att vi ska ha omvänd bevisbörda i dessa fall.
Citera
2026-07-27, 14:04
Medlem
Citat:
Visa var jag har skrivit det som du påstår ovan. Du svarar ju återigen inte på mina frågor. Du slingrar dig som en politiker.

Så Jocke, du har aldrig påstått att GM hade rätt i att rimligen anta att BO, trotts flera nej inte ville bli torrknullad på toa?

Du har om och om igen sagt att bara för att man flera gånger sagt nej så kan man rimligtvis annta att det är ok om BO inte specifik sa nej till att bli torrknullad på toa.
Citera
2026-07-27, 14:08
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Så Jocke, du har aldrig påstått att GM hade rätt i att rimligen anta att BO, trotts flera nej inte ville bli torrknullad på toa?

Du har om och om igen sagt att bara för att man flera gånger sagt nej så kan man rimligtvis annta att det är ok om BO inte specifik sa nej till att bli torrknullad på toa.

Om vi nu ska vara ärliga mot varandra. Vad är det tjejen har sagt nej till?

Och det senaste löjliga tjafset vi har gäller ju ditt påstående att jag kräver omvänd bevisbörda vilket jag aldrig har påstått eller velat.
Citera
2026-07-27, 14:10
Medlem
Citat:
Du verkar ju också vara av den där sorten som inte läser vad vi andra skriver eller har väldigt svårt att förstå vad vi skriver så jag ska försöka ge dig ett tydligt exempel.

En kille frågar en tjej om hon vill följa med hem till honom och ha sex. Hon vet var han bor och det kommer ta ett par timmar att åka hem till honom och sen tillbaka eftersom hon måste med ett tåg hem så hon säger nej jag hinner inte för mitt tåg går om 1 1/2 timme.
Betyder hennes svar automatiskt att hon inte kan tänka sig ha sex med killen på en närmare plats?

Ja du Jocke, det kan du fundera på ett tag.

Tycker du det är rimligt att BO trots flera nej och noll initiativ till sex var ohyggligt sugen på att bli torrknullad på toa?

Och att han (enligt bådas utsaga) tog tag i henne och ledde henne dit tyder på att hon är så fruktansvärt sugen på att bli torrknullad?

Tycker du med alla kända fakta i fallet att det är väldigt antagligt att BO var väl medveten om att hon inte ville. Han flydde platsen maskerad och gömde sig på ett hotell på Arlanda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in