2026-07-08, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Just det! Min fru är en hästkvinna. Nu byter ju hon och hennes ridkompisar kläder mestaledes sinsemellan. Men någon gång har hon ändå lagt upp på typ Blocket eller vad hon nu använt för säljställe. Jag har ändå tagit bild på henne mid ridbyxorna på i några olika vinklar. Det har inte varit helt ovanligt att folk hör av sig och vill ha mer bilder, men de får de inte för vi misstänker att de är soffrunkare. Tror vissa går igång på att försöka få "sexiga" bilder från säljare, även om internet är översvämmat av bilder på exakt allt som finns.
Självklart har jag bra bilder
Men jag har också lärt mig att dom som vill ha mer bilder på detaljer aldrig köper
Sen undrar jag varför folk frågar om ett lägre pris och nät man godkänner så köper dom inte.
Citera
2026-07-09, 06:23
Medlem
Citat:
Just det! Min fru är en hästkvinna. Nu byter ju hon och hennes ridkompisar kläder mestaledes sinsemellan. Men någon gång har hon ändå lagt upp på typ Blocket eller vad hon nu använt för säljställe. Jag har ändå tagit bild på henne mid ridbyxorna på i några olika vinklar. Det har inte varit helt ovanligt att folk hör av sig och vill ha mer bilder, men de får de inte för vi misstänker att de är soffrunkare. Tror vissa går igång på att försöka få "sexiga" bilder från säljare, även om internet är översvämmat av bilder på exakt allt som finns.

Varför inte bara ta bilder på ridbyxor etc, och ange mått och eventuell annan relevant information?

Nu brukar jag inte titta på ridkläder. Men när det gäller andra kläder, så är det vanligt att folk lägger klädesplagget på tex ett bord. Fotograferar och lägger sedan ut bilder i annonsen. Inte så vanligt att folk lägger ut bilder på sig själva när de bär kläderna. Baserat på vad jag har sett då.
Citera
2026-07-09, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Jag har ridbyxor för ert väldigt lågt pris.
Felfria
Polsk köpare frågar ber om bilder på sömmar mått på alla delar bilder på slitage
Jag svarade
Ja betalar du 100 kr extra så ska jag mäta allt
Svar inget

Det är väl just att du vill ha betalt för att ta mått som kan få eventuella köpare att sluta höra av sig. Andra skulle ange den informationen gratis.

Det är vanligt att man åtminstone anger klädstorlek i annonsen. Vet inte om du gör det, eller anger mått.
Citera
2026-07-09, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starberries
Det är väl just att du vill ha betalt för att ta mått som kan få eventuella köpare att sluta höra av sig. Andra skulle ange den informationen gratis.

Det är vanligt att man åtminstone anger klädstorlek i annonsen. Vet inte om du gör det, eller anger mått.
Men du måste ju vara dum i huvudet
Självklart finns storlek bilder och allt.
Jag skrev att jag skulle ha extra betalt för att informationen redan finns
Du måste vara en av idioterna på vinted som tror man ska sälja saker gratis
Citera
2026-07-09, 10:05
Medlem
Citat:

Ursäkta, men jag tyckte inte att den informationen framkom. Stod bara att det var felfria ridbyxor till lågt pris. Eftersom folk frågade om mått etc, då antog jag att informationen inte fanns tillgänglig i annonsen överhuvudtaget. Det finns faktiskt säljare som inte lämnar någon information alls. I vissa fall bara rubrik där det anges vad som säljs, och så pris.

Inte fan är jag dum i huvudet för det, eller tror att säljarna ska sälja saker gratis. Men när du i princip bara skriver ”felfria ridbyxor till lågt pris”, hur i helvete ska jag veta vad du skriver i annonsen? Och att köparna efterfrågar information som redan nämns i annonsen. Det var inte tydligt precis. Åtminstone inte i det inlägget jag citerade och svarade på.
Citera
2026-07-09, 11:32
Medlem
godboys avatar
Citat:
Varför inte bara ta bilder på ridbyxor etc, och ange mått och eventuell annan relevant information?

Nu brukar jag inte titta på ridkläder. Men när det gäller andra kläder, så är det vanligt att folk lägger klädesplagget på tex ett bord. Fotograferar och lägger sedan ut bilder i annonsen. Inte så vanligt att folk lägger ut bilder på sig själva när de bär kläderna. Baserat på vad jag har sett då.
Bilder tas med plagget på frugan samt bild med plagget liggandes på ett bord. Storlek anges givetvis också. Men när någon hör av sig och vill ha fler bilder med ridbyxorna på så är det garanterat frågan om en internetrunkare. Nu är det sällan hon säljer något klädesplagg men det händer.

Citat:
Exakt min tanke här också. Ibland så undrar man hur folk klarar av sina liv, hur de ens klarar av att ta sig till jobbet på morgonen.

Annars ska jag väl säga att hästvärlden funkar rätt okej att göra affärer med. Man talar om vad det är för något som säljes, gärna en bild med prylen i fråga på och i vissa fall en bild med attiraljen monterad på en av hästarna. Man anger märke och mått och storlek. De som köper vet ofta vad de själva är ute efter och kan de olika märkena på marknaden. Sen fattar de att det faktiskt är något som är begagnat som säljs, d v s produkten är inte helt ny. Sen är är man ju så ärlig man kan vara när man lägger upp bilder och beskriver. Men det är aldrig något tjat om varken pris eller skick tycker jag. Givetvis kan man få någon kompletterande fråga och det är självklart helt okej. Men de som sysslar med hästsport det ju oftast ordning och reda på.

Bilar är väl något av det värsta att ägna sig åt att sälja privat, men alla jävla blattar och hopplöst WT som ska krångla. Möbler kan ju också vara så.
Citera
2026-07-09, 21:05
Medlem
Citat:
Bilder tas med plagget på frugan samt bild med plagget liggandes på ett bord. Storlek anges givetvis också. Men när någon hör av sig och vill ha fler bilder med ridbyxorna på så är det garanterat frågan om en internetrunkare. Nu är det sällan hon säljer något klädesplagg men det händer.

Tänkte mest på att bilder där säljaren bär klädesplagg inte är direkt nödvändiga. Så man kan skippa den biten, men visa bilder när det är upphängd på en galge eller på annat sätt. Så kanske man minimerar eller slipper såna konstiga typer helt.
Citera
2026-07-09, 21:11
Medlem
godboys avatar
Citat:
Tänkte mest på att bilder där säljaren bär klädesplagg inte är direkt nödvändiga. Så man kan skippa den biten, men visa bilder när det är upphängd på en galge eller på annat sätt. Så kanske man minimerar eller slipper såna konstiga typer helt.
Fattar hur du tänker, så kan man ju tycka att det borde funka, men många vill se byxorna på en riktigt person, frågan är väl hur mycket det säger i slutänden egentligen. Hur man än gör så tror jag inte man kan ducka internetrunkarna, men man behöver ju inte svara på deras förfrågningar.
Citera
2026-07-26, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Då får man väl veta det när man berättat vad man vill betala eller när man kan plocka upp varan. Som säljare blir man tokig på att svara ja till alla dessa idioter. Samma med nötter som skriver att de är intresserade. Jaha?
Men på vinted kan man ju inte köpa varan igen då den är såld då är ju annonsen borta från sälj flödet
Citera
2026-07-26, 21:06
Medlem
Försäljningen har varit lite långsam på vinted
Mest storprutarna som vill köpa en vara som jag köpt för 500 men nu säljer för 250 för jag inte använder den och lägsta pris på prisjakt ör 300 men dom bjuder 100.
Så la jag upp påslakan som jag aldrig använt som jag köpt på rea och utan rea i butik kostar dom 290 kr jag säljer för 150 kr.
Då är det en som hör av sig. Vill veta hur baksidan ser ut. Paketet är oöppnat.
Jag lyckas googla fram en bild på nätet och det hade ju människan kunnat göra själv.
Men när jag äntligen lyckades få fram en bild.
Priset var redan satt. 150 kr.
Givetvis ska det prutas.
Kan du sälja för 100 kr.
Då blir det blockering.
😡
Folk är bara nöjda om man SÄLJER TILL VRAKPRIS
Citera
2026-07-27, 01:57
Medlem
Citat:
Försäljningen har varit lite långsam på vinted
Mest storprutarna som vill köpa en vara som jag köpt för 500 men nu säljer för 250 för jag inte använder den och lägsta pris på prisjakt ör 300 men dom bjuder 100.
Så la jag upp påslakan som jag aldrig använt som jag köpt på rea och utan rea i butik kostar dom 290 kr jag säljer för 150 kr.
Då är det en som hör av sig. Vill veta hur baksidan ser ut. Paketet är oöppnat.
Jag lyckas googla fram en bild på nätet och det hade ju människan kunnat göra själv.
Men när jag äntligen lyckades få fram en bild.
Priset var redan satt. 150 kr.
Givetvis ska det prutas.
Kan du sälja för 100 kr.
Då blir det blockering.
😡
Folk är bara nöjda om man SÄLJER TILL VRAKPRIS

jag tycker jag alltid vinner på vinted. jag lägger mej alltid en nivå under utg pris för jag gillar sätta ribban som köpare.
Citera
2026-07-27, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
jag tycker jag alltid vinner på vinted. jag lägger mej alltid en nivå under utg pris för jag gillar sätta ribban som köpare.
Jag är oftast nöjd
Och tycker vinted fungerar bra
Men ibland
Vissa idioter
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem