2026-06-15, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Jag har ridbyxor för ert väldigt lågt pris.
Felfria
Polsk köpare frågar ber om bilder på sömmar mått på alla delar bilder på slitage
Jag svarade
Ja betalar du 100 kr extra så ska jag mäta allt
Svar inget

ibland säger dem att de vill ha mått för att sen gå över lite säkrare till hur de ser ut på -vilket man då förstår är en man. Och frågar de efter bilder direkt så förstår man ofta att det är en man. är i alla fall vad jag märkt
Senast redigerad av fonzen 2026-06-15 kl. 17:24.
Citera
2026-06-15, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
ibland säger dem att de vill ha mått för att sen gå över lite säkrare till hur de ser ut på -vilket man då förstår är en man. Och frågar de efter bilder direkt så förstår man ofta att det är en man. är i alla fall vad jag märkt
Jag känner mig som värsta gnällspiken just nu
Men på senaste dagarna har dårarna varit inte kloka
Men oftast måste jag säga har jag bra köpare
När jag säljer nya saker
Jag har bundle ända upp till 20 procent
Men så blir jag tokig när någon köper tre varor och sen ska ha ännu lägre pris
Men då tar jag bara bort
Svarar inte ens
Citera
2026-06-18, 21:20
Medlem
godboys avatar
Att sälja privat på begagnatmarknaden är helt hopplöst. Jag lade ut två i mycket sparsamt använda skinnfåtöljer på Blocket för mer än 10 år sen. Visst var dessa 12 år gamla, men de hade knappt används då jag använt soffan som jag slängt. Lade ut dem för 500 för båda, och hade flera foton. Beskrev även att tyget UNDER den ena fåtöljen var trasigt (skadat vid flytt) men det var inget som syntes när fåtöljen stod på golvet. Skrev även alla tänkbara mått.

Trots lågt pris så skulle det försökas prutas och någon idiot hänvisade till det trasiga tyget som jag nämnt i annonsen. Andra idioter ringde och frågade om mått som stod i annonsen, någon annan frågade om färgen som också var nämnd i text och som syntes på fotona. Någon erbjöd 250 kr mot att jag körde hem dem till dem. Blattar och svenskar om vart annat.

Det hela slutade med att det kom en ung supertrevlig tjej med sin lika artiga och trevliga kille som skulle sätta bo. De kom, sa att de ville ha fåtöljerna till sin lägenhet. De hade med sig ett släp och vi lastade på. När de skulle betala så sa jag att jag hjälper gärna ett ungt svenskt par med att sätta bo så ni får dem. Jag var så jävla trött på alla idioter så det bara kändes rätt.

Sen dess så slänger jag hellre sakerna än att tjata med idioter eller ger bort till någon bekant eller arbetskompis. Annars är jag för att saker kommer till användning för någon annan, men jag orkar inte med muppar.
Citera
2026-06-20, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Att sälja privat på begagnatmarknaden är helt hopplöst. Jag lade ut två i mycket sparsamt använda skinnfåtöljer på Blocket för mer än 10 år sen. Visst var dessa 12 år gamla, men de hade knappt används då jag använt soffan som jag slängt. Lade ut dem för 500 för båda, och hade flera foton. Beskrev även att tyget UNDER den ena fåtöljen var trasigt (skadat vid flytt) men det var inget som syntes när fåtöljen stod på golvet. Skrev även alla tänkbara mått.

Trots lågt pris så skulle det försökas prutas och någon idiot hänvisade till det trasiga tyget som jag nämnt i annonsen. Andra idioter ringde och frågade om mått som stod i annonsen, någon annan frågade om färgen som också var nämnd i text och som syntes på fotona. Någon erbjöd 250 kr mot att jag körde hem dem till dem. Blattar och svenskar om vart annat.

Det hela slutade med att det kom en ung supertrevlig tjej med sin lika artiga och trevliga kille som skulle sätta bo. De kom, sa att de ville ha fåtöljerna till sin lägenhet. De hade med sig ett släp och vi lastade på. När de skulle betala så sa jag att jag hjälper gärna ett ungt svenskt par med att sätta bo så ni får dem. Jag var så jävla trött på alla idioter så det bara kändes rätt.

Sen dess så slänger jag hellre sakerna än att tjata med idioter eller ger bort till någon bekant eller arbetskompis. Annars är jag för att saker kommer till användning för någon annan, men jag orkar inte med muppar.

Jag håller med
Sålde en bok för 11 kr
Packade i dubbel papp och med en tapet utanpå
Bokens slitage var märkt som bra
Idioten som köpte
Skriver
Vad synd att den var packad i tapet
Den var kantstött
En bok för 11 kr som beskrivits som bra...
Jag spyr på dom
Citera
2026-06-21, 12:50
Medlem
godboys avatar
Citat:
Jag håller med
Sålde en bok för 11 kr
Packade i dubbel papp och med en tapet utanpå
Bokens slitage var märkt som bra
Idioten som köpte
Skriver
Vad synd att den var packad i tapet
Den var kantstött
En bok för 11 kr som beskrivits som bra...
Jag spyr på dom
Just det! Vi hade en s k Handels-skänk, typ ett stort skåp, med både skåp och lådor. Storlek ca L.160 x B.100 H.120 cm. Rätt tung och klumpig pjäs. Inget antikt eller så, bara ett jävla stort skåp. I alla fall så ville vi inte ha kvar den. Inget fel på den. Detta är ett par år sedan.

Hur som helst så tänkte jag att de där skåpet är ju inget som finns att köpa idag och ses nog som omodernt men det är en jävla bra förvaring för allt och inget. Inget direkt värde i skåpet i sig. Bara för att slippa köra den till tippen och då vi ändå tycker att det är bra om någon annan kan få nytta av det.
Jag lägger upp det på Blocket som bortskänkes mot utbärning och avhämtning, först till kvarn gäller., och ni bär ut själva. Skriver längd, bredd, höjd och estimerar vikten runt 30-40 kg och tillägger att två normala män ska klara av detta. Tänkte att detta blir ju enkelt då inga pengar är inblandade. Jag hade fel!

Givetvis ringer TVÅ olika idioter och säger att de kan ta det om jag kör hem det och bär upp det, frågar båda om de är läskunniga och mer eller mindre ber dem dra åt h-vete. Maken till fräckhet!

En annan idiot ringer och frågar om han får in det i sin bil. Han hade någon VW Touran eller Touareg. Mitt svar till honom är att jag har ju angivet måtten i annonsen. Han säger då att han inte vet om han får in den i sin bil, "nähä" men det kan knappast jag veta, jag har inte en sån bil och jag tänker inte kolla upp vilka specifikationer din bil har. Han var så jävla velig i telefon så jag sa åt honom att det är ingen idé du kommer. Sa att jag orkar inte med veliga människor som inte klarar av de enklaste saker som att mäta ett lastutrymme. Jag är rätt säker på att det var bra att jag avstyrde honom för jag bara gissar att det hade blivit en jävla cirkus om han hade kommit hit.

Någon ringer och frågar om det finns skador på skåpet och om det är i gott skick. Faktiskt en okej fråga ändå, men jag hade ändå lagt upp bilder med bra upplösning och fotat i skåpen. Så säger hon att jag vill bara ha det om det är fint. Svarade att jag tycker det är i gott skick men skåpet är ändå gott och väl 30-40 år gammalt och att det säkert går att finna någon skavank om man letar. (Dock inga direkt synbara skador eller repor). Ja, jag vill bara ha fina saker sa kvinnan. Jag svarade då att jag tycker skåpet är fint, men om du nu är så picky så rekommenderar jag dig att enbart köpa helt nya saker och då säger jag även att det inte är någon idé att du åker hit och sen blir missnöjd, det är ändå en bortskänkesprodukt som har tre till fyra decennier på nacken och som en gång i tiden stått hos morsan. Hon svarar att hon kan ju komma o titta och sen fundera , och det säger jag att det kan du inte alls för nu är jag trött på ditt velande.

Ringer lite andra småstollar med som undrar om jag kan hålla det i flera veckor vilket jag givetvis svarar nej på då de sannolikt aldrig kommer dyka upp.

Allt ovan händer på en kväll och nästföljande dag.

Sen ringer en tjej och det första hon frågar är om hon får måla om det. Jag svarar att bara du hämtar det så får du göra precis vad du vill med skåpet då det blir ditt så fort du burit ut det. Hon skrattade lite och sa att hon var lite långt fram i tanken bara, men att det skulle passa perfekt hos dem. Jag sa att vill du ha det så får du bara komma med lämpligt fordon och plocka med bärhjälp och komma och hämta det. Hon sa att de bodde en - två timmar bort och frågade om hon kunde komma vid tretiden på eftermiddagen. Det går utmärkt sa jag. Hon och hennes make kom och var supertrevliga om än ganska bohemiska. De hade ett släp efter en lite äldre välvårdad bil. De hade ett äldre hus en bit utanför stan och hon hade sett detta skåp av en slump men de hade ändå varit ute efter något liknande.

De hade räknat med att bära ner det själva men givetvis tog jag och hennes gubbe skåpet. Jag sa att jag har inget emot att hjälpa till, men att jag skrivit som jag gjort för att man faktiskt inte ska förvänta sig att få det nerburet av mig och min fru. De skrattade gott åt det och fattade mycket väl. Sen hade de köpt lite fika så vi tog det och satt och tjöta en bra stund. De berättade lite om sina äventyr på Blocket och Marketplace också. Men det var ett fint par med ordning och reda, de hade riktiga spännband och pressning och visste hur de skulle lasta och säkra. De hade som sagt haft sin beskärda del av knasbollar på Blocket och liknande sidor, kvinnan sålde själv allt möjligt smått och gott och hon sa att hon såg det mest som en studie i mänskligt beteende. Visst höll hon med om att man ska vara ärlig med vad man säljer, men man kan inte förvänta sig helt nyskick på begagnade använda saker.

Jag sa att jag inte är någon miljöhitler men att jag ändå tycker att man ska ta hand om miljö och natur samt att jag tycker att återbruk och cirkulär ekonomi är vettigt. Jag sa att jag skulle kunnat åkt och slängt skåpet, men tycker det är både roligt och bättre om någon annan kan få nytta av det plus att jag slipper omaket att åka till tippen med det.

Tror väldigt många har alla möjliga rent otroliga historier om att handla på typ Blocket.
Citera
2026-06-21, 18:22
Medlem
Man slutar aldrig förvånas
Jag säljer mycket saker
För jag behöver extra inkomst
Har en röjsåg till salu
Måste ha en mindre då den är ör för tung för mig
Hej
Fins den kvar
Ja
Ska du förbi Linköping i helgen?
Jag orkar inte ens
Men jag borde sagt
Javisst
Betala 50 kr milen tur och retur så kör jag den till dig
Men man blir så paff
Skrattar faktiskt åt idioterna som du skrivit om
Ja det finns många
Men som bra som betalar och tack och hej
Dom är bra
För dom finns också
Citera
2026-06-22, 18:13
Medlem
Folk är inte riktigt kloka emellanåt. Som någon annan i tråden skrev, man får vara väldigt noggrann i sin beskrivning. Fattar inte varför dessa människor inte bara går och köper helt nytt istället, till helt andra priser.
Citera
2026-06-22, 18:15
Medlem
Citat:
Man slutar aldrig förvånas
Jag säljer mycket saker
För jag behöver extra inkomst
Har en röjsåg till salu
Måste ha en mindre då den är ör för tung för mig
Hej
Fins den kvar
Ja
Ska du förbi Linköping i helgen?
Jag orkar inte ens
Men jag borde sagt
Javisst
Betala 50 kr milen tur och retur så kör jag den till dig
Men man blir så paff
Skrattar faktiskt åt idioterna som du skrivit om
Ja det finns många
Men som bra som betalar och tack och hej
Dom är bra
För dom finns också

Ja nuförtiden får man nästan betala folk för sakerna man lägger ut! 😅
Citera
2026-06-22, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Sålde av min svärfars dödsbo på marketplace, aldrig igen..

Exempel: La ut en iMac, skrev i beskrivningen ”27 tum, 1 tb hårddisk” osv..

Folk skrev ”Hur stor är skärmen?” ”Hur stor är hårddisken?” Man bara LÄS ANNONSEN?!

Sen 1000 meddelanden med klassikern ”Sista pris?” Fast man skrivit ”Det är redan ett bra pris så godtar inget prutande”

Nä förfan, nästa gång slänger jag skiten istället.. Det var mer jobb att hantera idioter än att det skulle vara värt att dra in det lilla man tjänar på att sälja grejerna, folk är idioter.

Hahaha hög igenkänning! Så fort jag får frågan om "sista pris" brukar jag höja upp några hundralappar över vad jag lagt ut varan för. Det brukar bli tyst snabbt.
Citera
2026-06-22, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diabolic-Sikence
Hahaha hög igenkänning! Så fort jag får frågan om "sista pris" brukar jag höja upp några hundralappar över vad jag lagt ut varan för. Det brukar bli tyst snabbt.
Den var bra
Citera
2026-06-25, 11:34
Medlem
Säljer en grej för 69 kr kostar i butik minst 110
Får prisförslag 45 kr
Jag nekar och kollar mot prisjakt och ger det lägre priset
Får då till svar att på vinted SKA det ju vara billigare att köpa begagnade varor annars kan man lika gärna köpa i butik och dessutom så får du ju inte sålt om du inte sänker priset
Jag svarade
Begagnad? Den är ny för min gick sönder och jag behöver ej denna
Räkna dig som blockerad

Vadå SKA vara billigare
Är hon prispolis eller?
Citera
2026-07-08, 10:42
Medlem
godboys avatar
Citat:
Jag har ridbyxor för ert väldigt lågt pris.
Felfria
Polsk köpare frågar ber om bilder på sömmar mått på alla delar bilder på slitage
Jag svarade
Ja betalar du 100 kr extra så ska jag mäta allt
Svar inget
Just det! Min fru är en hästkvinna. Nu byter ju hon och hennes ridkompisar kläder mestaledes sinsemellan. Men någon gång har hon ändå lagt upp på typ Blocket eller vad hon nu använt för säljställe. Jag har ändå tagit bild på henne mid ridbyxorna på i några olika vinklar. Det har inte varit helt ovanligt att folk hör av sig och vill ha mer bilder, men de får de inte för vi misstänker att de är soffrunkare. Tror vissa går igång på att försöka få "sexiga" bilder från säljare, även om internet är översvämmat av bilder på exakt allt som finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in