Citat:
Ursprungligen postat av
Starberries
Varför inte bara ta bilder på ridbyxor etc, och ange mått och eventuell annan relevant information?
Nu brukar jag inte titta på ridkläder. Men när det gäller andra kläder, så är det vanligt att folk lägger klädesplagget på tex ett bord. Fotograferar och lägger sedan ut bilder i annonsen. Inte så vanligt att folk lägger ut bilder på sig själva när de bär kläderna. Baserat på vad jag har sett då.
Bilder tas med plagget på frugan samt bild med plagget liggandes på ett bord. Storlek anges givetvis också. Men när någon hör av sig och vill ha fler bilder med ridbyxorna på så är det garanterat frågan om en internetrunkare. Nu är det sällan hon säljer något klädesplagg men det händer.
Citat:
Ursprungligen postat av
MichelleGreen
Men du måste ju vara dum i huvudet
Självklart finns storlek bilder och allt.
Jag skrev att jag skulle ha extra betalt för att informationen redan finns
Du måste vara en av idioterna på vinted som tror man ska sälja saker gratis
Exakt min tanke här också. Ibland så undrar man hur folk klarar av sina liv, hur de ens klarar av att ta sig till jobbet på morgonen.
Annars ska jag väl säga att hästvärlden funkar rätt okej att göra affärer med. Man talar om vad det är för något som säljes, gärna en bild med prylen i fråga på och i vissa fall en bild med attiraljen monterad på en av hästarna. Man anger märke och mått och storlek. De som köper vet ofta vad de själva är ute efter och kan de olika märkena på marknaden. Sen fattar de att det faktiskt är något som är begagnat som säljs, d v s produkten är inte helt ny. Sen är är man ju så ärlig man kan vara när man lägger upp bilder och beskriver. Men det är aldrig något tjat om varken pris eller skick tycker jag. Givetvis kan man få någon kompletterande fråga och det är självklart helt okej. Men de som sysslar med hästsport det ju oftast ordning och reda på.
Bilar är väl något av det värsta att ägna sig åt att sälja privat, men alla jävla blattar och hopplöst WT som ska krångla. Möbler kan ju också vara så.