2026-04-03, 09:25
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Säljer en del grejer på Vinted, brukar funka bra för förrådsrensning osv. Men, en hel del märkliga typer kommer man i kontakt med?

Sålde ett par tennisracket, 4 st. som legat i förrådet i typ 20 års tid. Inget fel på dem utan jättefint skick. Lade ut dem för 100 kr, säljaren budade 50 kr och ja sa ok.

Sedan skickade puckot ett meddelande om att "ett av racketen var lite slitet", vad fasen liksom? Du fick 4 st. för 50 kr, tror du det är nyskick? Då är det ju lätt ett racket för 1000 kr istället.

Vad har för folk förväntningar egentligen?
Citera
2026-04-03, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage

Vad har för folk förväntningar egentligen?

Så är det, folk är knepiga.
Lägg alltid till i beskrivningen exempel:

Säljes i begagnat gott skick tecken på slitage kan förekomma.

Eller om du själv ser tydligt slitage så skriver du bara det i beskrivningen.

Man måste va noga med att nämna slitage och sånt, folk har Aspberger.

Då kan personen inte säga någonting.
Citera
2026-04-03, 10:59
Medlem
StonedMonkeys avatar
Sålde av min svärfars dödsbo på marketplace, aldrig igen..

Exempel: La ut en iMac, skrev i beskrivningen ”27 tum, 1 tb hårddisk” osv..

Folk skrev ”Hur stor är skärmen?” ”Hur stor är hårddisken?” Man bara LÄS ANNONSEN?!

Sen 1000 meddelanden med klassikern ”Sista pris?” Fast man skrivit ”Det är redan ett bra pris så godtar inget prutande”

Nä förfan, nästa gång slänger jag skiten istället.. Det var mer jobb att hantera idioter än att det skulle vara värt att dra in det lilla man tjänar på att sälja grejerna, folk är idioter.
Citera
2026-04-03, 17:02
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Sålde av min svärfars dödsbo på marketplace, aldrig igen..

Exempel: La ut en iMac, skrev i beskrivningen ”27 tum, 1 tb hårddisk” osv..

Folk skrev ”Hur stor är skärmen?” ”Hur stor är hårddisken?” Man bara LÄS ANNONSEN?!

Sen 1000 meddelanden med klassikern ”Sista pris?” Fast man skrivit ”Det är redan ett bra pris så godtar inget prutande”

Nä förfan, nästa gång slänger jag skiten istället.. Det var mer jobb att hantera idioter än att det skulle vara värt att dra in det lilla man tjänar på att sälja grejerna, folk är idioter.

Facebook då fattar man..
Citera
2026-04-03, 17:18
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Facebook då fattar man..

Det var på Blocket också, inte ett uns bättre där, tror det är samma överallt man säljer begagnade prylar.
Citera
2026-04-03, 18:37
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Det var på Blocket också, inte ett uns bättre där, tror det är samma överallt man säljer begagnade prylar.

Jag är mest en av alla "märkliga" köpare fast på Tradera, men tycker ibland att säljare är märkliga, t ex säljare som lägger upp bilder på ex jeans, men sen bara har en bild på baksidan av jeans ... då måste man liksom be dem om ett fotografi på framsidan...
Citera
2026-04-04, 10:50
Medlem
Folk som hör av sig bara för att fråga om varan finns kvar tar nog priset.
Citera
2026-04-04, 12:13
Medlem
Jag kände inte till Vinted förrän nu, men såg något yxskaft kommentera "Varan var ju begagnad!!!".
Citera
2026-04-04, 12:37
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Folk som hör av sig bara för att fråga om varan finns kvar tar nog priset.

Är väl inte så konstigt, rätt vanligt att säljare glömmer plocka bort annonsen om varan sålts, speciellt om man lagt upp på Vinted, Tradera, Blocket och Marketplace parallellt.
Citera
2026-04-04, 12:37
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Jag kände inte till Vinted förrän nu, men såg något yxskaft kommentera "Varan var ju begagnad!!!".

De allra flesta köpare på Vinted är ju förstås normalt funtade. Men då och då stöter man på sådana knäppgökar som jag beskrev i trådstarten.
Citera
2026-04-04, 13:46
Medlem
Citat:
De allra flesta köpare på Vinted är ju förstås normalt funtade. Men då och då stöter man på sådana knäppgökar som jag beskrev i trådstarten.
Jag försökte sälja en radio på Blocket en gång och råkade direkt ut för en knäppgök som först ville testköra apparaten.

Varan var ny i obruten förpackning och köparen kunde få ett kvitto som kunde användas vid en eventuell reklamation.
Citera
2026-04-04, 13:49
Medlem
Citat:
Är väl inte så konstigt, rätt vanligt att säljare glömmer plocka bort annonsen om varan sålts, speciellt om man lagt upp på Vinted, Tradera, Blocket och Marketplace parallellt.

Då får man väl veta det när man berättat vad man vill betala eller när man kan plocka upp varan. Som säljare blir man tokig på att svara ja till alla dessa idioter. Samma med nötter som skriver att de är intresserade. Jaha?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in