Citat:
Jag gissar att det är ungefär samma sak med säljaren. Förstår inte hur man kan utsätta sig för detta för att som i ditt fall få 50 kr. I många fall så ska varorna paketeras och skickas för att få några tior. Känns som att båda säljare och köpare vill ha detta som ett fritidssysselsättning. Inget som man får in några pengar på. Fungera, hur många minuter la du ner på dessa rackets och du fick 50 kr. Var det värt arbetsinsatsen?
Säljer en del grejer på Vinted, brukar funka bra för förrådsrensning osv. Men, en hel del märkliga typer kommer man i kontakt med?
Sålde ett par tennisracket, 4 st. som legat i förrådet i typ 20 års tid. Inget fel på dem utan jättefint skick. Lade ut dem för 100 kr, säljaren budade 50 kr och ja sa ok.
Sedan skickade puckot ett meddelande om att "ett av racketen var lite slitet", vad fasen liksom? Du fick 4 st. för 50 kr, tror du det är nyskick? Då är det ju lätt ett racket för 1000 kr istället.
Vad har för folk förväntningar egentligen?
Sålde ett par tennisracket, 4 st. som legat i förrådet i typ 20 års tid. Inget fel på dem utan jättefint skick. Lade ut dem för 100 kr, säljaren budade 50 kr och ja sa ok.
Sedan skickade puckot ett meddelande om att "ett av racketen var lite slitet", vad fasen liksom? Du fick 4 st. för 50 kr, tror du det är nyskick? Då är det ju lätt ett racket för 1000 kr istället.
Vad har för folk förväntningar egentligen?
Visst, det hade varit jobbigt att åka till soptippen också så då kan det ju vara intressant.
Hur köparen resonerar vet jag inte. Men det jag har lärt mig om plaster är att de åldras. Mjukgörare försvinner och plasten blir spröd. Det innebär att det är en påtaglig risk att strängarna går av. Dels att elasticiteten försvinner vilket påverkar spelet men även att strängarna faktiskt går av.
Jag hade hellre köpt ett nytt racket för 250 kr