2026-07-25, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Herregud, jag orkar inte mer, dessa idioter är så blåsta och fulla av lögner att hälften vore nog... NEJ, DET FINNS INGA FDA-GODKÄNDA K-VITAMINSPRUTOR I USA SOM INNEHÅLLER ALUMINIUM, ALUMINIUMSALT ELLER NÅGON ALUMINIUMFÖRENING. SJUNKER DET IN!????? Herre min skapare...
Du skrev upprepade gånger igår att k-vitaminsprutorna inte innehöll aluminium... gång-på-gång-på-gång... du försökte hamra in budskapet att DET FINNS INGET ALUMINIUM I K-VITAMINSPRUTOR I USA... dina ord, inte mina...

...och så har DU mage att anmäla andra för falsk ryktesspridning?

Det står inte i bipacksedeln att k-vitaminsprutan KAN innehålla aluminium... det står att den GÖR det.
5.4 Aluminum Toxicity WARNING: This product contains aluminum that may be toxic står det i bipacksedeln.

Då finns det två alternativ...

1️⃣ Antingen visste du om att sprutorna innehåller aluminium ⇒ Falsk ryktesspridning
2️⃣ Eller så visste du INTE om att de innehåller aluminium ⇒ Okunnighet

Vilket av alternativen är det?

PS.
Citat:
Du borde lärt dig vid det här laget att jag ALDRIG blandar mig i någon diskussion utan att ha EXAKT koll på vad jag talar om.
Senast redigerad av Dick-Jerker 2026-07-25 kl. 08:21.
Citera
2026-07-25, 08:29
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ok, ditt lilla psykfall.

I USA innehåller K-vitaminsprutor ämnen som aluminium, polysorbat 80, propylenglykol och bensylalkohol.

Men det här handlar om Sverige och svenska nyfödda. Att folk bli påverkade av USA i sådana här frågor är olyckligt.
Citera
2026-07-25, 09:21
Medlem
KonungHonungs avatar
Lika bra att skippa den värdelösa sprutan. Man vet aldrig när de smyger in aluminium här också. Inget man vill ha i sina spädbarns blodomlopp direkt, såvida man inte gillar autism & låg iq.
Citera
2026-07-25, 09:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av qqqqwwwweeee
Jag svävar inte i osäkerhet. Det jag skrev var att jag informerades om k-vitamin vid bägge mina barns födslar (90-tal). Och att jag alltså hade kunnat säga nej tack.
ok då är du unik som fick denna info särskilt under 90 talet. Extremt ovanligt att de informerades om detta. Våra 4 barn föddes då . Fanns överhuvudtaget inte på kartan att detta togs upp eller att man trodde någon skulle tacka nej.
Citera
2026-07-25, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Du skrev upprepade gånger igår att k-vitaminsprutorna inte innehöll aluminium.
Oops... för sent att redigera så jag får göra såhär istället, rätt ska va rätt... du skrev inte upprepade gånger att k-vitaminsprutor innehåller aluminium... du GAPADE bara om det i ett inlägg. Det du upprepade som en galning var att alla k-vitaminsprutorna inte innehöll "adjuvanser"... trots att du mycket väl förstod vad användaren menade, eller förstod du inte det? Att de innehåller aluminium, polysorbat 80, propylenglykol och bensylalkohol, men inte kallas just adjuvanser utan t.ex. excipienter, hjälpämnen eller annat, är nog av mindre betydelse för bebisar i USA som får det insprutat i sina små bebiskroppar.
Citat:
Herregud, jag orkar inte mer, dessa idioter är så blåsta och fulla av lögner att hälften vore nog... NEJ, DET FINNS INGA FDA-GODKÄNDA K-VITAMINSPRUTOR I USA SOM INNEHÅLLER ALUMINIUM, ALUMINIUMSALT ELLER NÅGON ALUMINIUMFÖRENING. SJUNKER DET IN!????? Herre min skapare...
Du skrev att k-vitaminsprutorna inte innehöll aluminium... DET FINNS INGET ALUMINIUM I K-VITAMINSPRUTOR I USA... dina ord, inte mina...

Det står inte i bipacksedeln att k-vitaminsprutan KAN innehålla aluminium... det står att den GÖR det.
5.4 Aluminum Toxicity WARNING: This product contains aluminum that may be toxic står det i bipacksedeln.

1️⃣ Antingen visste du om att sprutorna innehåller aluminium ⇒ Falsk ryktesspridning

PS.
Citat:
Du borde lärt dig vid det här laget att jag ALDRIG blandar mig i någon diskussion utan att ha EXAKT koll på vad jag talar om.
Citera
2026-07-25, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenejag
ok då är du unik som fick denna info särskilt under 90 talet. Extremt ovanligt att de informerades om detta. Våra 4 barn föddes då . Fanns överhuvudtaget inte på kartan att detta togs upp eller att man trodde någon skulle tacka nej.
OK, kände oss inte unika.

Innan första barnet gick vi ju någon ”kurs” på någon mödravårdscentral också. Där det bultades in i oss att det var vi (mest min sambo såklart) som skulle föda barn och att vi därför var de (inom rimliga gränser) som bestämde vad som skulle göras och inte göras. Tror det var två tillfällen eller kanske tre och där fick vi också info om saker som k-vitamin, vilka vacciner som ingår i vaccinationsprogrammet och när doser ges, att man ska gå och väga och mäta barnet då och då, att det sociala gör hembesök ett tag efter födseln och tusen andra saker.

Och där kunde man ju såklart också fråga vad K-vitamin var bra för, om man kunde säga nej tack osv. Hade jag och min sambo varit foliehattar hade vi lämnat en lapp till barnmorskorna där det stod ”Inge K-vitamin till våran Inga”.
Citera
2026-07-25, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Lika bra att skippa den värdelösa sprutan. Man vet aldrig när de smyger in aluminium här också. Inget man vill ha i sina spädbarns blodomlopp direkt, såvida man inte gillar autism & låg iq.
Smyger in aluminium? Så funkar det inte.

Redan idag finns det spårämnen av aluminium i de preparat som ges våra nyfödda. Detta har inte smugits in utan är allmänt känt och ”deklarerat”.

Mängden är långt under toxiska nivåer och även lägre än den mängd som en nyfödd får i sig via modersmjölken. Och än värre är det med modersmjölksersättning. Så det bästa är nog att låta barnet svälta ihjäl.
Citera
2026-07-25, 10:59
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Oops... för sent att redigera så jag får göra såhär istället, rätt ska va rätt... du skrev inte upprepade gånger att k-vitaminsprutor innehåller aluminium... du GAPADE bara om det i ett inlägg. Det du upprepade som en galning var att alla k-vitaminsprutorna inte innehöll "adjuvanser"... trots att du mycket väl förstod vad användaren menade, eller förstod du inte det? Att de innehåller aluminium, polysorbat 80, propylenglykol och bensylalkohol, men inte kallas just adjuvanser utan t.ex. excipienter, hjälpämnen eller annat, är nog av mindre betydelse för bebisar i USA som får det insprutat i sina små bebiskroppar.

Du skrev att k-vitaminsprutorna inte innehöll aluminium... DET FINNS INGET ALUMINIUM I K-VITAMINSPRUTOR I USA... dina ord, inte mina...

PS.
Två saker:
Nu gällde diskussionen huruvida K-vitamin i USA innehöll ADJUVANSER. Diskussionen där jag påpekade att inga av de K-vitamin som är godkända av FDA innehåller aluminium avsåg ADJUVANSER. K-vitamin påstods innehålla sådana.

Jag citerar som vanligt in relevant avsnitt

Citat:
Citat:
K-vitamin i sig är inte skadligt. Det är ett vitamin. Det är adjuvanserna som kan vara skadliga.

Det man borde ta reda på är om nivåerna för spädbarn är otillräckliga. När började i så fall den trenden?
Nej, din dumma pappskalle. Att du är helt okunnig vet vi sedan förut, men det får finnas gränser för hur mycket lögner och falsk information du borde tillåtas sprida. K-vitamin är en vitamininjektion, inte ett vaccin. En adjuvans är ett ämne som tillsätts för att ge en starkare immunrespons.

Du skall inte sitta här och ljuga och sprida falsk information.

Du är anmäld för falsk ryktesspridning.

När någon sedan pekade på de SPÅRÄMNEN som KAN finnas men som MÅSTE deklareras förklarade jag direkt att JA, men det innehållet avser SPÅRÄMNEN, inte någon ADJUVANS eller annan tillsats.

Citat:
Det kan finnas spårämnen från tillverkningsprocess (inte kemikalier, men från utrustningen, eller från glaset). Det är samma inom EMA (EU) där tillverkaren alltid måste ange förekomst av spårämnen om det används i tillverkningen. Det finns dock inga K-vitamin som har aluminium som ingrediens godkända av FDA.

Och jag hoppas jag slipper kommentera fortsatta dumma påhitt som att K-vitamin skulle innehålla adjuvanser...

Herregud...

Saken var ju dessutom redan diskuterad och klargjord, vilket på ett extremt bra sätt tydliggör att alla redan visste att det fanns SPÅRÄMNEN av aluminium som av regulatoriska skäl måste anges.
Citat:
Ursprungligen postat av torstenejag
Att det överhuvudtaget står en varning om aluminium på de amerikanska förpackningarna beror på ett strikt juridiskt krav från FDA. Glasampuller kan nämligen släppa ifrån sig mikroskopiska spårmängder aluminium under tillverkningen, och varningen är till för för tidigt födda barn som ligger på näringsdropp i veckor.

Diskussionen gällde ADJUVANSER. Så NEJ, man tillsätter inget aluminium, aluminiumsalt eller annan aluminiumförening för att åstadkomma en starkare immunrespons eller annan potentiering.

Saken klargjordes även av att "borskungen" listade alla ingredienser (han har dessutom listat ingredienserna från en gammal formulering som har utgått), men lade till aluminium, uppenbarligen i ett försök att få det se ut som om aluminium är en ingrediens. Det är det inte.

Citat:
Ok, ditt lilla psykfall.

I USA innehåller K-vitaminsprutor ämnen som aluminium, polysorbat 80, propylenglykol och bensylalkohol.

Så K-vitaminsprutor i USA innehåller aluminium på samma sätt som mellanmjölk innehåller:
Kvicksilver
DDT
PCB
Bly
Arsenik
Nickel
Kadmium
Krom
Flamskyddsmedel
Hormoner
Antibiotika
osv
osv

Så ja, K-vitaminsprutor innehåller SPÅRÄMNEN av K-vitamin, vilket jag och andra redan klargjort. Men diskussionen avsåg huruvida man tillsatt aluminium av någon medicinsk anledning (det uppgavs vara en adjuvans). Något sådant finns inte i K-Vitamin.
Citat:
Det kan finnas spårämnen från tillverkningsprocess (inte kemikalier, men från utrustningen, eller från glaset). Det är samma inom EMA (EU) där tillverkaren alltid måste ange förekomst av spårämnen om det används i tillverkningen. Det finns dock inga K-vitamin som har aluminium som ingrediens godkända av FDA.

Och jag hoppas jag slipper kommentera fortsatta dumma påhitt som att K-vitamin skulle innehålla adjuvanser...

SJUNKER DET IN?

Herregud...
Senast redigerad av korrektamund0 2026-07-25 kl. 11:24.
Citera
2026-07-25, 11:14
Avstängd
En uppriktig fråga till er som letar "sanningar" på nätet Det är fascinerande hur timmar på Google plötsligt kan väga tyngre än decennier av medicinsk forskning. Att sitta på forum och leta efter dolda faror i vacciner har blivit en folksport för amatörer. Men sanningen är enkel: om man inte själv är läkare eller forskare, bör man lita på de som faktiskt har ägnat sina liv åt vetenskapen.Jag hoppas verkligen att ni håller er friska. Men om ni en dag skulle bli allvarligt sjuka "på riktigt" – gud förbjude, i till exempel cancer – hur ska ni göra då?Kommer ni att ligga i sjuksängen och febrilt googla för att ifrågasätta varenda cellgiftsbehandling, journalanteckning, spruta och medicin som läkarna ger er för att rädda era liv? Eller kommer ni då plötsligt att inse att expertis faktiskt betyder något när det verkligen gäller?Lita på vetenskapen innan det är för sent.
Citera
2026-07-25, 11:21
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Du skriver att ett av fem barn utan denna injektion? Eller RISKEN är att 1 av 5 barn dör.... Verkligen?
Utveckla.

Risken att 1 av 5 barn, som får en inre blödning beroende på att de inte tog K-vitaminet (VKDB), dör.
Man kan även säga att risken för att detta händer är låg men att konsekvensen om detta händer är skyhög då barnet drabbas av hjärnblödning eller mag-tarmblödning som även kan leda till allvarliga men så som tarmsjukdom och hjärnskador med kognitiva funktionsnedsättningar.

Alla som har haft spädbarn vet hur ömtålig det lilla barnets huvud är då inte fontanellen är ihop-växt och hur fort en olycka händer men det som är riktigt otäckt är att det krävs INGEN olycka eller yttre våld för att en blödning ska uppstå!
När det sker SPONTANT små mikroblödningar i mage-tarm, runt naveln eller i hjärnan (normal fysiologisk process) kan inte det lilla barnets blod levra sig, så ifrån en omärklig mikroskopisk reparation blir utvecklingen istället, en allvarlig och farlig spontan blödning om barnet inte har något K-vitamin…
Citera
2026-07-25, 13:55
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Så K-vitaminsprutor i USA innehåller aluminium på samma sätt som mellanmjölk innehåller:
Kvicksilver
DDT
PCB
Bly
Arsenik
Nickel
Kadmium
Krom
Flamskyddsmedel
Hormoner
Antibiotika
osv
osv
Sist jag kollade injicerades inte mellanmjölken.
Citera
2026-07-25, 14:12
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Det blir ju så...knappast vit medelklass som tjafsar
Nej, vit medelklass hade låtit vården injicera avlivningsvätska i sina spädbarn om en läkare hade visat upp en forskningslänk som hävdar att det är bra och viktigt. Vit medelklass har ingen självbevarelsedrift. Man styrs helt av grupptryck. Det såg vi med Covid.

Jag tycker att det är bra att folk är skeptiska. Det är viktigt att komma ihåg att vården och framförallt Big Pharma inte sysslar med välgörenhet. Vi är kunder för dem. Ju fler som är helt beroende av medicinering desto bättre blir deras bokslut. Många läkare har dessutom avtal med farmaceutisk tillverkningsindustri och skriver ut särskilda märken mot provision. Det är bra att Covid väckte en del. Alldeles för få, visserligen, men ändå några.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in