2026-07-23, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsteralven3338
Tror jag också. Med en blandning av finlir, "jätteledsen" eller riktigt arg och nedvärderande och hotar om än det ena än det andra. PW är nog inte där än. Kan vara en procedur som tar tid, tyvärr.

Ja, i mitt fall 7 år…..detta är som att se mitt eget liv där och då…..får rysningar!
Citera
2026-07-23, 17:55
Medlem
Jag förstår det. Det är mycket manipulerande människor och svåra att bli av med. Gott för dig att du äntligen är fri ifrån det🌸.
Citat:
Ursprungligen postat av Daiwa
Ja, i mitt fall 7 år…..detta är som att se mitt eget liv där och då…..får rysningar!
Citera
2026-07-23, 18:01
Medlem
Han är för snål. Och frågan är om han egentligen är romantisk. Tror han bara ger sig pluspoäng i PWs och folks ögon. Han är uträknad till max. Är väl det han livnär sig på.
Citat:
Ursprungligen postat av Adventuros
Ingen orkar väl ens le med flinarslet Bauer. 🤮. Vänta ni så aka ni få se att han sakta men säkert tar över ekonomin mm. mer och mer. Tror dessutom att han tar betalt för saker hemmavid., som att te.x skjutsa henne till Söderköping . Hon har ju noll koll så jävligt enkel att lura. Han kommer absolut att sko sig på henne. Det gör han säkert redan.
Varför bjuder INTE HAN på en weekendtrip på tu man hand någon gång?
Han säger ju själv att han är jävligt romantisk. Inte sett ett tecken på det ännu.Ta lite initiativ karljävel. Så tråkig så tiden stannar 😡😱😡
Citera
2026-07-23, 19:53
Medlem
Citat:
Jag förstår det. Det är mycket manipulerande människor och svåra att bli av med. Gott för dig att du äntligen är fri ifrån det🌸.

Tack snälla 🙏🏼. Ja, man måste ha stöd, hoppas innerligt att P har det..För denna våren/sommaren har ju flertalet av hennes vänner ”försvunnit ”

Någon måste ju se eländet!
Citera
2026-07-23, 20:26
Medlem
Citat:
Tack snälla 🙏🏼. Ja, man måste ha stöd, hoppas innerligt att P har det..För denna våren/sommaren har ju flertalet av hennes vänner ”försvunnit ”

Dom kanske ser men Pernilla måste vara mottaglig för att ta emot råd och hjälp .

Jag hade en vän som levde med en manipulativ partner. Alla såg det och vi försökte prata med henne. Det ledde bara till att hon blev förbannad på oss och menade att vi bara var avundsjuka.
Citera
2026-07-23, 21:07
Medlem
MrsEjPKs avatar
Kanske har vi i tråden omedvetet hjälpt narcissist Bauer !.
För nu är det så bra emellan dom & datenight osv .

Klart han läser här & insåg att han behövde tagga ner ..Slug som han är ändrar han taktik i sin personlighet för stt få stanna kvar/vara gift med P.

Aldrig att han lämnar hela guldgruvan som Pernillas liv innebär för honom & hans släkt vad det oxå verkar .

Bara en känsla jag fått att han taggat ner lite ...
Citera
2026-07-24, 06:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK

Klart han läser här & insåg att han behövde tagga ner ..Slug som han är ändrar han taktik i sin personlighet för stt få stanna kvar/vara gift med P.

Aldrig att han lämnar hela guldgruvan som Pernillas liv innebär för honom & hans släkt vad det oxå verkar .

Ja väldigt tyst och lugnt om Bauer numera. Klart han läser här. För nyfiken för att låta bli.
Även han fattar nog att det är bäst att anpassa sig och spela med men det kommer bara att hålla ett tag. Särskilt när han hittat en försörjare till honom själv och familjen.Det släpper han aldrig.
Hans sanna jag kommer ikapp igen när det blir vardag och det ska jobbas mm. PW kommer inte att sitta sysslolös i höst så då blir det jobbigt igen. Då blir det gnäll och tjafs igen, ni ska få se.
Nu är han väl med till Piteå som assistent så nu trivs han nog då han kan ha full kontroll.
Filmade på Arlanda så mer chaufför är han nog inte. En bit att åka.
Datenight mm.som säkert hon fick betala. Då åkte dom taxi i allafall. Klart man ska ha lite innanför västen.Såg en sekunds sekvens på Insta när dom ska äta och han såg så jävla sur och arg ut. Typiskt jävla översittarfasoner. Kolla får ni se!
Huvva...tänk att höra det där viskflåsandet hela tiden .😱😱😱
Citera
2026-07-24, 06:56
Medlem
Det gör de säkert. Men eftersom PW själv nu gör allt för att visa något annat avböjer de säkert att involvera sig. Kanske istället väljer att inte umgås så mycket. Säkert har de närmaste pratat med henne men så länge hans röst är "högre" är det svårt.
Citat:

Citera
2026-07-24, 07:00
Medlem
Är nog där hon befinner sig. Ibland får de löpa linan ut så att säga för mottagligheten finns inte, precis som du beskriver.
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Dom kanske ser men Pernilla måste vara mottaglig för att ta emot råd och hjälp .

Jag hade en vän som levde med en manipulativ partner. Alla såg det och vi försökte prata med henne. Det ledde bara till att hon blev förbannad på oss och menade att vi bara var avundsjuka.
Citera
2026-07-24, 07:02
Medlem
Haft exakt samma tanke.
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK

Citera
2026-07-24, 12:44
Avslutad
I det senaste poddavsnittet sitter PW och dricker sangria och blir mer och mer berusad allteftersom avsnittet går. Det blir riktigt pinsamt. Sofia W är samtidigt spik nykter pga att hon ska köra bil. PW är inte charmigt fnittrig mot slutet utan högljudd, gapig, kan knappt prata rent och missförstår vad SW säger. Samtidigt berättar hon att hon brukar gå ut och fira efter varje allsångsprogram (tisdagar). På onsdagen var hon ute på dejt med Bauer. Och detta spelades in torsdag. Vad pågår? Skulle vanliga människor kunna sköta sina jobb om de drack sig så här berusade flera dagar i veckan? Det verkar också som att allt bara pågår, tandkaoset med två tänder som ska dras ut och ytterligare en hon bitit sönder, barnbarn som ska passas, folk som dyker upp för att bada i poolen, Bauer som kräver egentid, en egen turné, podd, reality och allsång. Det känns inte riktigt som att hon njuter utan att snarare stänger av.
Citera
2026-07-24, 12:49
Avslutad
Citat:
Är nog där hon befinner sig. Ibland får de löpa linan ut så att säga för mottagligheten finns inte, precis som du beskriver.

Min gissning är det är ganska komplicerat. Vänner försvinner också för att PW är upptagen jämt och inte orkar engagera sig i andra människor. Det är nog inga dramatiska brytningar utan mer distans. Flera är nog inte särskilt förtjusta i Bauer. Känns som man försökt få ihop honom med olika makar till hennes kompisar men det funkar inte. Dock tror jag att det är mer komplicerat med ADHD diagnos, ständigt på språng, övrig familj som ställer krav…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in