2026-07-21, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilroy7
Kan man se fittbilderna hon skickat?
Lika bra att hon hängs ut ordentligt

De är maskade. Men vad tjänar det till att sprida dem, menar du?
Citera
2026-07-21, 10:06
Medlem
vad fick hon??
Citera
2026-07-21, 10:19
Medlem
israelisinnocents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Jag är ganska säker på att de har tre veckor på sig att överklaga, i så fall är sista dag på onsdag den 22/7.

Jag uppfattade nästan åklagaren som ursäktande när han ställde vissa frågor. Som du skrev peggade han också upp för att hon skulle svara undvikande.

Nån här skrev att Emma knappt kunde prata, darrade på rösten och var på väg att bryta ihop. Jag tycker tvärtom att hon svarade ganska oberört på de flesta frågorna. Hennes fd vänner var betydligt mer påverkade och känslosamma, men klarade ändå av att ge viktiga svar på åklagarnas frågor. De verkade även känna skuld för att inte ha anmält till socialen.

Synd att inte Todor/pappan vittnade, han hade nog kunnat bidra med en tydligare bild av Emma. Även om han var stökig så verkar hon ha varit helt oförmögen att upprätthålla sunda relationer. Det enda som verkligen var viktigt för henne var det hon kallade för "dick appointments". Alla vittnen som kände henne pratade om hur hon hoppade från relation till relation, hennes kk mm. Hennes sexmissbruk verkar ha styrt hennes liv så pass att det gick före hennes barns säkerhet. Så sorgligt alltihopa.
Intressant!
Teori om varför inte pappan vittnade?
Citera
2026-07-21, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
vad fick hon??

6 år.
Citera
2026-07-21, 15:32
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Intressant!
Teori om varför inte pappan vittnade?
Kan tänka mig att åklagaren bedömde att de fick tillräckligt med info från de fd vännerna. Det hade även krävts tolk samt blivit svårt att få honom på plats eftersom han kör lastbil utomlands. Hans trovärdighet kan också ifrågasättas eftersom han kan vara bitter osv.

Men det finns ju en hel del att läsa i förhöret om man vill veta vad han tycker om Emma som mamma. Han säger i princip att hon behandlade Danaya som ett besvär i vägen för män och sex, samtidigt som hon försummade både omsorg, hygien, trygghet och vanligt föräldraansvar.
Citera
2026-07-21, 17:05
Medlem
Har inte följt detta men om jag förstår rätt så var det en ryska eller ukrainska som älskade att knulla runt och lämnat sin dotter ensam tiotals gånger? Vart kan man läsa mer om detta? Hur träffade hon pappan t.ex? Vem sa att hon älskade att bli knullad? Sa hon det själv i förhör? Det handlar väl ändå om bara EN pojkvän så det är knappast "män" hon var ute efter.
Citera
2026-07-21, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Har inte följt detta men om jag förstår rätt så var det en ryska eller ukrainska som älskade att knulla runt och lämnat sin dotter ensam tiotals gånger? Vart kan man läsa mer om detta? Hur träffade hon pappan t.ex? Vem sa att hon älskade att bli knullad? Sa hon det själv i förhör? Det handlar väl ändå om bara EN pojkvän så det är knappast "män" hon var ute efter.

Välkommen att läsa FUP och dom så får du svar på alla dina frågor.
Citera
Igår, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delart
Inte hört något om att Emma överklagat? När är sista datum? Brukar väl vara två veckor efter meddelad dom och det har ju passerat

Ingen överklagan är inne än,sista dagen idag.Så imorgon vet vi säkert .
Citera
Igår, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abm123
Ingen överklagan är inne än,sista dagen idag.Så imorgon vet vi säkert .

Haha, skönt att vi är flera som håller koll. Fick just samma svar från TR.
Citera
Igår, 13:01
Medlem
Jag har läst hela FUPen, men att höra henne prata i rätten ger det hela ändå en annan dimension.

Jag hade redan en magkänsla som sa mig att hon ljuger/ överdriver om pappan, men det blir ännu tydligare nu.

T.ex: Hon skyller bebistiden, anknytning, allt på pappan och hans psykiska misshandel. Hon säger att man måste förstå att han är en person som aldrig ger upp, han kan fortsätta i flera år. Så säger hon.
En stund senare, hon har berättat att det är hon som lämnar in skilsmässoansökan, så säger hon att "han lämnade Sverige ganska så direkt efter skilsmässoansökan."

Låter det som en person som aaaldrig ger upp?? Hon säger ju emot sig själv.

I FUP har pappan berättat att han försökt prata med E ang att hon inte aktiverar dottern, att hon inte sköter hygienen osv. Han har sagt till henne att hon hellre ligger med karlar än tar hand om barnet. Då har hon blockat honom och genom det straffat honom med att inte kunna ha kontakt med D.

Jag tänker såhär - med tanke på hur högkänslig Emma verkar vara för saker som rör/ drabbar henne själv så misstänker jag att att hon kanske upplever det som psykisk misshandel när pappan egentligen bara påtalar det uppenbara.
Citera
Igår, 16:06
Medlem
Jag har inte kommit jättelångt i rättegången och jag ber om ursäkt på förhand för jag kommer säkert att behöva avreagera mig fler ggr, men hon verkar ju helt och hållet bränd! Ännu värre än vad jag kunde tro.

Hon har alltså insett att barnet har en diagnos sedan hon var nyfödd. Det som styrker att barnet är eget är bl.a. att hon inte kan ta konkreta instruktioner, inte hade någon tidsuppfattning och inte klarade att gå på toa utan påminnelser. Hon ville inte heller sova för det var roligare och vara vaken och kunde vara pigg hela dagen igenom.

HAR MÄNNISKAN ALDRIG TRÄFFAT ETT BARN FÖRUT?

Flickan var nyss fyllda 5 eller?
Citera
Igår, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Jag har inte kommit jättelångt i rättegången och jag ber om ursäkt på förhand för jag kommer säkert att behöva avreagera mig fler ggr, men hon verkar ju helt och hållet bränd! Ännu värre än vad jag kunde tro.

Hon har alltså insett att barnet har en diagnos sedan hon var nyfödd. Det som styrker att barnet är eget är bl.a. att hon inte kan ta konkreta instruktioner, inte hade någon tidsuppfattning och inte klarade att gå på toa utan påminnelser. Hon ville inte heller sova för det var roligare och vara vaken och kunde vara pigg hela dagen igenom.

HAR MÄNNISKAN ALDRIG TRÄFFAT ETT BARN FÖRUT?

Flickan var nyss fyllda 5 eller?

Och hör och häpna! Ungen hade svårt att förstå konsekvenser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in