2026-07-20, 01:51
Medlem
Naturligtvis skulle man anmäla om man visste något sådant här. Det går långt över alla gränser. Den fd vännen som var mest upprörd ångrar sig nog djupt. Emma är verkligen sjuk i huvudet. Förmodligen var det hennes egen fruktansvärda behandling av Danaya som skapade alla beteenden. Blev så fruktansvärt förbannad av att lyssna på henne. Måste vara bland de värsta vanvårdsfallen i Sverige? Varför kontaktade hon inte bara SOC och berättade att hon inte klarade av att ta hand om sitt barn? Hon ljuger naturligtvis, minnet verkar ytterst selektivt. Må hon aldrig skaffa fler barn. Vila i frid Danaya.
Citera
2026-07-20, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Naturligtvis skulle man anmäla om man visste något sådant här. Det går långt över alla gränser. Den fd vännen som var mest upprörd ångrar sig nog djupt. Emma är verkligen sjuk i huvudet. Förmodligen var det hennes egen fruktansvärda behandling av Danaya som skapade alla beteenden. Blev så fruktansvärt förbannad av att lyssna på henne. Måste vara bland de värsta vanvårdsfallen i Sverige? Varför kontaktade hon inte bara SOC och berättade att hon inte klarade av att ta hand om sitt barn? Hon ljuger naturligtvis, minnet verkar ytterst selektivt. Må hon aldrig skaffa fler barn. Vila i frid Danaya.

Jag har bara lyssnat igenom första delen än, men vilken vidrig människa denna Emma är och självklart är det pga henne problemen uppstått.
Är allt och alls fel att det blivit som de blivit och Emma är helt oskyldig och gafflar vidare om att barnsäkra hemmet, minns rätt bra allt som inte har med fallet men sedan är de svart vilket bara är skitsnack.
Om 4 år är hon ute igen då hon snart suttit av 6 månader, allt för lindrigt...
Citera
2026-07-20, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
I samband med någon av anmälningarna erbjöds E stöd men tackade nej eftersom hon menade att hon hade allt stöd hon behövde genom sitt nätverk
Citera
2026-07-20, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Det stämmer, och framgår i domen.

Fått svar från tingsrätten nu. Ingen överklagan har ännu registrerats. Men som ni skriver finns det tid fram till 22/7. Dock inte ovanligt att man inkommer med överklagan tidigare. Men det har alltså inte gjorts här. Vi får se hur det blir.
Senast redigerad av betraktare92 2026-07-20 kl. 11:01.
Citera
2026-07-20, 13:51
Medlem
Hoppas innerligt att hon bara tar straffet och inte orkar fortsätta kämpa.

Citat:
Ursprungligen postat av betraktare92
Fått svar från tingsrätten nu. Ingen överklagan har ännu registrerats. Men som ni skriver finns det tid fram till 22/7. Dock inte ovanligt att man inkommer med överklagan tidigare. Men det har alltså inte gjorts här. Vi får se hur det blir.
Citera
2026-07-20, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delart
Hoppas innerligt att hon bara tar straffet och inte orkar fortsätta kämpa.

Verkligen. Allt annat vore totalt ovärdigt gentemot Daya (om det nu går att bli mer ovärdigt i sammanhanget).
Senast redigerad av betraktare92 2026-07-20 kl. 16:40.
Citera
2026-07-20, 16:58
Medlem
Är inte alls ovanligt att narc mammor benämner barns pappor som narc och liknande. Sett det flertal gr med egna ögon, tror det är nåt liknande här. Tror absolut inte Todor var så dålig som hon beskriver, hon va absolut inte oskyldig i konflikter
Citera
2026-07-20, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld
Är inte alls ovanligt att narc mammor benämner barns pappor som narc och liknande. Sett det flertal gr med egna ögon, tror det är nåt liknande här. Tror absolut inte Todor var så dålig som hon beskriver, hon va absolut inte oskyldig i konflikter

Så kan det säkert vara. Tycker dock att det saknar relevans för brottet. Finns inget ursäktande i hur Emma behandlade Daya, även om Emma hade varit utsatt av Todor på något vis.
Citera
2026-07-20, 18:45
Medlem
Dura-Maters avatar
Får inte FUPen att fungera. Eller snarare filen jag får från länken, går inte att öppna. Gör jag fel?? Brukar funka med mobilen.
Citera
2026-07-20, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dura-Mater
Får inte FUPen att fungera. Eller snarare filen jag får från länken, går inte att öppna. Gör jag fel?? Brukar funka med mobilen.

Funkade inte på mobilen för mig. Men gick utmärkt på dator. Ser flera som skrivit samma.
Citera
2026-07-20, 22:53
Medlem
Kan man se fittbilderna hon skickat?
Lika bra att hon hängs ut ordentligt
Citera
2026-07-21, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dura-Mater
Testa denna länken, jag har delat den och den funkar för mig att öppna då jag nyss provade.
https://app.filemail.com/d/qnurbrzdjpiarli
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in