2026-07-18, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorSmegma
Vet inte om det har tagits upp redan i tråden eller ej.

Men killen hon träffade...?

Hans samvete då?

Han måste väl ändå känt till att hon hade barn där hemma?

Han hävdar att han inte visste att dottern lämnades ensam. Han trodde att hon var hos morföräldrarna. Om det stämmer eller ej vet bara han. Jag tycker att det verkar märkligt att han inte skulle ha vetat något. Men hans samvete får han handskas med själv. Han säger under rättegången att han mår dåligt över att han inte agerade och gjorde mer. Tycker det vittnar om att han inte var helt ovetande om vad som pågick.
Citera
2026-07-18, 16:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av betraktare92
Han hävdar att han inte visste att dottern lämnades ensam. Han trodde att hon var hos morföräldrarna. Om det stämmer eller ej vet bara han. Jag tycker att det verkar märkligt att han inte skulle ha vetat något. Men hans samvete får han handskas med själv. Han säger under rättegången att han mår dåligt över att han inte agerade och gjorde mer. Tycker det vittnar om att han inte var helt ovetande om vad som pågick.

Tack för för förklaringen.

Håller med dig till 100%

Så sorgligt hela historien.

Egna tankar:

Man undrar även hur stort detta mörkertal är.

Det vill säga hur många småbarn lämnas hemma av deras mammor som sticker iväg på annat rajtan-tajtan.

Man ser så många ensamma mammor på Instagram, TikTok och Facebook som pratar om deras självständighet och att "pannan är inte med i bilden längre"

Jo, men tar du ditt mödraansvar då?
Citera
2026-07-18, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorSmegma
Tack för för förklaringen.

Håller med dig till 100%

Så sorgligt hela historien.

Egna tankar:

Man undrar även hur stort detta mörkertal är.

Det vill säga hur många småbarn lämnas hemma av deras mammor som sticker iväg på annat rajtan-tajtan.

Man ser så många ensamma mammor på Instagram, TikTok och Facebook som pratar om deras självständighet och att "pannan är inte med i bilden längre"

Jo, men tar du ditt mödraansvar då?

Mörkertalet över vanvård av barn, både från mödrar och fäder, är säkert stort. En skrämmande tanke, givetvis.
Citera
2026-07-18, 17:15
Medlem
Läst hela fupen nu, och även lyssnat på allt från Prime Crime. Och de är så klart fruktansvärt allt detta. Men Victor, jag vet att du läser här inne, varför skyddar du henne. Hon kommer ju fan inte ens ihåg dig. Du va bara en i mängden. Men hon är lurig denna bruden, hon är absolut manipulativ. Men hon är ingen mytoman. Så jag tror att hon ljuger om mkt men talar även sanning om mkt.

Sen la jag även märke till viss klädsel som hon hade på några bilder från hennes kameror, och visst, man får gå klädd precis som man vill, men den klädseln drar mig tillbaka till kvinnor som gick längs gatorna i Göteborg och sålde. kort kjol, långa strumpbyxor upp till låren osv. Sen kan man inte blunda för att hon träffade många män på de. Kanske bara är jag. Men kan tänka mig att lite sido cash kom från de
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2026-07-18 kl. 17:18.
Citera
2026-07-18, 18:39
Medlem
Inte hört något om att Emma överklagat? När är sista datum? Brukar väl vara två veckor efter meddelad dom och det har ju passerat
Citera
2026-07-19, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delart
Inte hört något om att Emma överklagat? När är sista datum? Brukar väl vara två veckor efter meddelad dom och det har ju passerat

Jag har mejlat tingsrätten och frågat. Återkommer med svar.
Citera
2026-07-19, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Ja han gav henne väldigt mycket tid att prata om hur synd det varit om henne! Berätta gärna vad du menar att hans "skicklighet" fick henne att öppna upp sig om. Jag hörde inte att det kom fram nåt nytt utöver polisförhören, tvärtom hade hon "glömt" allt som kunde vara av värde.

Enig med dig här. Försökte verkligen se vad åklagaren hade för taktik med sitt mjuka sätt men tycker inte att det ledde till något bra. I sina frågor peggade han flera gånger upp för Emma att kunna svara att hon inte minns, istället för att fråga och förvänta sig ett riktigt svar. Riktigt pinsamt enkla saker också som fick passera med att Emma inte mindes. Skrattretande. Det var ganska plågsamt att lyssna på hur Emma i timmar fick fri lejd att prata om hur synd det är om henne själv och hur kämpigt hon har haft det. Väldigt lite empati eller kärlek för dottern tyckte jag mig höra hos henne.

Men åklagaren lyckades ju i alla fall övertyga rätten om att döma på hans linje, så bra blev det väl ändå tillslut.
Citera
2026-07-19, 10:08
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:

Citat:
Jag har mejlat tingsrätten och frågat. Återkommer med svar.
Jag är ganska säker på att de har tre veckor på sig att överklaga, i så fall är sista dag på onsdag den 22/7.

Citat:
Enig med dig här. Försökte verkligen se vad åklagaren hade för taktik med sitt mjuka sätt men tycker inte att det ledde till något bra. I sina frågor peggade han flera gånger upp för Emma att kunna svara att hon inte minns, istället för att fråga och förvänta sig ett riktigt svar. Riktigt pinsamt enkla saker också som fick passera med att Emma inte mindes. Skrattretande. Det var ganska plågsamt att lyssna på hur Emma i timmar fick fri lejd att prata om hur synd det är om henne själv och hur kämpigt hon har haft det. Väldigt lite empati eller kärlek för dottern tyckte jag mig höra hos henne.

Men åklagaren lyckades ju i alla fall övertyga rätten om att döma på hans linje, så bra blev det väl ändå tillslut.
Jag uppfattade nästan åklagaren som ursäktande när han ställde vissa frågor. Som du skrev peggade han också upp för att hon skulle svara undvikande.

Nån här skrev att Emma knappt kunde prata, darrade på rösten och var på väg att bryta ihop. Jag tycker tvärtom att hon svarade ganska oberört på de flesta frågorna. Hennes fd vänner var betydligt mer påverkade och känslosamma, men klarade ändå av att ge viktiga svar på åklagarnas frågor. De verkade även känna skuld för att inte ha anmält till socialen.

Synd att inte Todor/pappan vittnade, han hade nog kunnat bidra med en tydligare bild av Emma. Även om han var stökig så verkar hon ha varit helt oförmögen att upprätthålla sunda relationer. Det enda som verkligen var viktigt för henne var det hon kallade för "dick appointments". Alla vittnen som kände henne pratade om hur hon hoppade från relation till relation, hennes kk mm. Hennes sexmissbruk verkar ha styrt hennes liv så pass att det gick före hennes barns säkerhet. Så sorgligt alltihopa.
Citera
2026-07-19, 10:20
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Jag är ganska säker på att de har tre veckor på sig att överklaga, i så fall är sista dag på onsdag den 22/7.
Det stämmer, och framgår i domen.
Citera
2026-07-19, 22:19
Medlem
Vem är åklagaren? Jag tycker han är bra som är konstant stabil och systematisk. Det blir sådana framträdande kontraster i hennes eget förhör som synliggör det ”selektiva minnet” som ganska osannolikt.
Citera
2026-07-19, 22:38
Medlem
Citat:
Tack 🙏🏼

22/7 är sista dagen ,inte överklagat ÄNNU!!!
Citera
2026-07-20, 00:35
Medlem
Citat:

Jag uppfattade nästan åklagaren som ursäktande när han ställde vissa frågor. Som du skrev peggade han också upp för att hon skulle svara undvikande.

Nån här skrev att Emma knappt kunde prata, darrade på rösten och var på väg att bryta ihop. Jag tycker tvärtom att hon svarade ganska oberört på de flesta frågorna. Hennes fd vänner var betydligt mer påverkade och känslosamma, men klarade ändå av att ge viktiga svar på åklagarnas frågor. De verkade även känna skuld för att inte ha anmält till socialen.

Synd att inte Todor/pappan vittnade, han hade nog kunnat bidra med en tydligare bild av Emma. Även om han var stökig så verkar hon ha varit helt oförmögen att upprätthålla sunda relationer. Det enda som verkligen var viktigt för henne var det hon kallade för "dick appointments". Alla vittnen som kände henne pratade om hur hon hoppade från relation till relation, hennes kk mm. Hennes sexmissbruk verkar ha styrt hennes liv så pass att det gick före hennes barns säkerhet. Så sorgligt alltihopa.

Verkligen oberörd ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in