2026-06-18, 17:56
  #925
Medlem
Löjligt. Finns ingen som skulle försvara en sådan här avart till mamma, oavsett vad man benämner sig som. Jag är kvinna, skulle nog påstå att jag är feminist, dessutom tidigare våldsutsatt som gav ptsd symptom… Just därför förstår jag nog bättre än genomsnittet vad traumarespons gör/inte gör med individuell differentiering inräknad!

Men bara för att utmana tankevurpan något, finns det förmodligen en anledning till att majoriteten ofta reagerar starkare när det uppdagas vara en mamma som är en förövare av den här kalibern. Många (inkl jag själv) reagerar med avsmak och chock, eftersom det inte är lika vanligt förekommande i den här digniteten.

Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Den här kvinnan är ju kraftigt störd.

Vart är alla feminister som försvarar hur kvinnor beter sig nu då?

Ska bli kul höra hur de tänker försvara det här.
Citera
2026-06-18, 18:11
  #926
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finasko
Efter att ha följt brunothesuperstar på instagram efter hennes dokumentation från rättegången så är det mer och mer bevisat att E är ett jävla monster.
Ursäkta ordvalet men detta är milt sagt. Hatar den här kvinnan som utsatt älskade lilla D för allt detta.
E går bokstavligen ut från rättssalen med ett leende och allt som brunothesuperstar skriver ser man så klart och tydligt att det inte var en diagnos D hade utan det här var hennes uppvisande av det trauma hon blivit utsatt för gång på och OCH DETTA MISSADE SOCIALEN FULLKOMLIGT?????

https://www.facebook.com/share/v/1FgyLkTScH/?mibextid=wwXIfr

Det här är en video från pappas facebook, ungefär ett halvår efter psykologen gjort sin orosanmälan angående att E lämnar D utan uppsikt och börjat lämna henne ensam. Man ser klart och tydligt D’s rädsla och panik i denna video 😭
Var ser du det?
Jag ser två videosnuttar, inte på någon av dem visar barnet någon skräck eller panik.
Citera
2026-06-18, 18:14
  #927
Medlem
elidahmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finasko
Filmen jag länkade till finns i samma inlägg bland dom bilderna om det går att hitta?
Hur eller hur länken på videon jag skickade visar när hon ska åka rutschkanan och pappan tar fram handen å när D har åkt rutschkanan där på leklandet så börjar hon skrika å mitt i skriket kommer hon på sig själv typ å tar sig för munnen å man ser hur hon typ får panik å rädsla.. bara dom känslorna visar rätt mycket 🥺

Nej jag kan tyvärr inte se den i och med att jag inte har Facebook, man får bara ett "smakprov" eller vad man ska säga av öppna profiler då
Lillan då
Citera
2026-06-18, 18:19
  #928
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finasko
Filmen jag länkade till finns i samma inlägg bland dom bilderna om det går att hitta?
Hur eller hur länken på videon jag skickade visar när hon ska åka rutschkanan och pappan tar fram handen å när D har åkt rutschkanan där på leklandet så börjar hon skrika å mitt i skriket kommer hon på sig själv typ å tar sig för munnen å man ser hur hon typ får panik å rädsla.. bara dom känslorna visar rätt mycket 🥺
Det stämmer ju inte.
Hon protesterar för att hon vill åka rutschkana en gång till. Fullt normalt agerande och hon åker en gång till -- vilket ger vid handen att hon inte är rädd för pappan.
Citera
2026-06-18, 18:28
  #929
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld
Nä det var flera dagar ( inte i rad) Daya satt hemma själv och mamma på jobbet.. läs fup innan du uttalar dig
Nu pratade jag om Vabbdagarna. Då jobbade inte mamman.. Det kan du själv se i mammans jobbjournal att hon vabbat.

Sen tex jobbhelger var D själv hemma bland annat.
Citera
2026-06-18, 18:39
  #930
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Olaga frihetsberövande är subsidiärt men av det följer inte att enbart en straffnivå under minimi för människorov (4 år) är aktuell. Människorov är ett annat brott och kräver bemäktigande. I RH 2017:45 hade barnet aldrig lämnats ensamt hemma under frihetsberövandet, som hade skett i någon slags uppfostringssyfte och inte varat längre än över natten. Barnet hade fått komma ut och äta middag med familjen osv. Barnet var också två år äldre än Daya, och inte sen i utvecklingen. Frihetsberövandebrottet var avsevärt mindre allvarligt än det aktuella fallet.

Straffmätningen sker gemensamt och i det här fallet rör det sig om 42 fall av olaga frihetsberövande (under längre tid, och värre förhållanden, än i RH 2017:45), 41 fall av framkallande av fara för annan, och 1 fall av grovt vållande till annans död. Redan med minimistraffen för olaga frihetsberövande och grovt vållande till annans död (1+1 år) hamnar vi på en högre nivå än i RH 2017:45. Minimistraffet för den samlade brottsligheten är 1 år och maxstraffet är 14 år. Det finns ganska många försvårande omständigheter i det här målet, och det finns – lyckligtvis – inget bra jämförelsefall. Jag tror inte att man går under 6 år och ser det som ytterst osannolikt att man går över 10 år, men det är självklart en gissning.

Nu var ju detta en replik på att det skulle hamna kring maxstraffet, vilket jag nu uppfattar det som att du inte längre verkar tycka. Så vi verkar ju överens i sak. Att den övriga brottsligheten kommer trissa upp straffet ytterligare är en självklarhet, så där är vi också överens.

Att RH 2017:45 skiljer sig åt detta fallet är jag också medveten om. Ville bara göra en jämförelse med ett fall där det olaga frihetsberövande skedde i det egna hemmet.

Jag vill också flagga för att de olaga frihetsberövandena kan bli föremål för bedömning om huruvida det skall anses som en brottsenhet eller flera. Så huruvida detta kommer att bedömas som ETT ("stort") fall av olaga frihetsberövande eller 42 ("små") fall av olaga frihetsberövande.
Citera
2026-06-18, 18:53
  #931
Medlem
kitschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Nu pratade jag om Vabbdagarna. Då jobbade inte mamman.. Det kan du själv se i mammans jobbjournal att hon vabbat.

Sen tex jobbhelger var D själv hemma bland annat.

Men nu var ju funderingen från början varför flickan inte var på förskolan när mamman jobbade!?
Citera
2026-06-18, 19:13
  #932
Medlem
-Pelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusbuslus
Vidrig läsning av FUP.

Mamman Emma Olsson eller Persson? e adopterad från ryssland. Men hon är uppfostrad som en svensk med svenska adoptiv föräldrar som verkar förmögna? Då dom skickar pengar till henne hela tiden och betalar alla hennes räkningar fast Mamman jobbar.
Av någon skev anledning pratar morsan engelska väldigt ofta…. Det reagerade någon på i FUPPEN… riktigt jävla konstigt.
Mamman kan inget annat språk än svenska och engelska.
Hon bär ett bulgariskt efternamn då hon gifte sig med en bulgar, pappan till barnet

Han verkar vettig! Den enda som brytt sig men blivit totalt utestängd.

Man får läsa sex chattar mellan mamman och någon man . Hur hon gillar HÅÅÅÅRT SEX…. Hon verkar ragga mer på sex än efter en familjeman…. Hon är konstant klädd som trash och har hela tiden stay ups och man ser detta från kamera bilderna från övervakningen i bostaden.
Mamman är så trashig man kan bli.
Lägenheten är vidrig, smutsig och förjävligt helt enkelt.
Pappan träffade barnet en gång om
Året då mamman blockerade ut pappan fast han hade konstant oro, men han bor i tyskland och jobbar där.
Han hade bett flera gånger om att få ta över dottern. Enlig pappan så var mamman empatilös och hon hade ingen anknytning till familj eller barn eller som mamma. Han berätta att hon var smutsig och han var den som laga mat och städa.. han sa att allt var okej i början men när hon blev gravid förändrades allt

Stackars stackars lilla flicka…. Finner inga ord.


Olsson ?


jag säger ju det: använd kondom. Man har ingen aning vem man skapar eviga släktband med
__________________
Senast redigerad av -Pelle 2026-06-18 kl. 19:15.
Citera
2026-06-18, 19:22
  #933
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Men nu var ju funderingen från början varför flickan inte var på förskolan när mamman jobbade!?
För att mamman inte orkade att få henne tillräckligt presentabel särskilt om detta sammanföll med att hon lämnats ensam dagar innan
Citera
2026-06-18, 19:24
  #934
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rcv80
Löjligt. Finns ingen som skulle försvara en sådan här avart till mamma, oavsett vad man benämner sig som. Jag är kvinna, skulle nog påstå att jag är feminist, dessutom tidigare våldsutsatt som gav ptsd symptom… Just därför förstår jag nog bättre än genomsnittet vad traumarespons gör/inte gör med individuell differentiering inräknad!

Men bara för att utmana tankevurpan något, finns det förmodligen en anledning till att majoriteten ofta reagerar starkare när det uppdagas vara en mamma som är en förövare av den här kalibern. Många (inkl jag själv) reagerar med avsmak och chock, eftersom det inte är lika vanligt förekommande i den här digniteten.
varför skulle det vara allvarligare än om fadern begår brottet?.

Din tankevurpa här är stor
Citera
2026-06-18, 19:26
  #935
Medlem
Å pappan har ju mängder av bilder på henne på sin FB, de ser så glada ut båda två ihop! Firar med paket, tårtor mm, så tydligt att hon var älskad där vilket är liten tröst.
Men den där värdelösa mamman ville inte låta honom få henne som han ville..
Citera
2026-06-18, 19:37
  #936
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Soc kan begära in uppgifter från vården , om de gjort detta i detta fall så hade de bara fått reda på att det fanns remiss skickad från bvc- psykolog för att utreda misstanke om diagnos som bvc hade .


Soc kan begära in uppgifter om det finns en pågående utredning inom socialtjänsten. Men man inledde ju ingen utredning så då får man inte kontakta andra aktörer.
Men i just fråga om diagnosen hade det ju inte spelat någon roll som du säger fanns ju en remiss skickat för npf utredning och det va efter att förskolan också uttryckt behov av det. Så i samtal med både bvc, förskola och mamma hade man rent hypotetiskt just fått beskrivningen av ett barn med särskilda behov. Eftersom ingen utredning inleddes så är det ju omöjligt att säga hur långt man hade kunnat komma i en sån utredning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in