2026-07-20, 22:42
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Måste det vara ordet nej? Om någon säger att jag vill inte, säger att den måste gå av olika anledningar. Är det då inte uppenbart att inget intresse/samtycke/frivillighet inte existerar?

Ordet måste inte just vara nej. Om personen på ett någorlunda tydligt sätt säger att den inte vill, "jag vill inte" är också ett sådant exempel.

Du svarade dock aldrig på mina tidigare frågor. Hur ofta behöver en kvinna göra motrörelser? Och hur ofta behövet man försäkra sig om att hon vill ifall hon inte uttrycker deltagande?
Citera
2026-07-20, 22:43
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Varför slickade du henne om hon inte med sitt agerande visade att hon ville bli slickad?

Utgångspunkten du ska följa är att folk INTE vill ha din äckliga tunga om de inte uttryckligen visat det.

Hur anser du att en sexakt kan "eskalera" från en kyss till samlag? Kan den göra det utan att ord växlas mellan personerna och fortfarande vara frivillig från båda parterna?
Citera
2026-07-20, 22:46
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Både GM och BO lämnar samstämmiga utsagor att hans svepskäl för att få med henne mot toaletterna var så att de kunde prata på ett tystare ställe.

Det hade ju varit mycket smartare och logiskt att gå ut och prata. De hade ju suttit och pratat 20-30 minuter innan. Varför kunde de inte fortsätta prata där? När han tar henne på musen i kön, är det då hon förstår att det inte bara ska pratas inne på toaletten eller tror hon fortfarande att de bara ska prata?
Citera
2026-07-20, 22:52
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Varför slickade du henne om hon inte med sitt agerande visade att hon ville bli slickad?

Utgångspunkten du ska följa är att folk INTE vill ha din äckliga tunga om de inte uttryckligen visat det.

Jag frågar dig också om du har stor erfarenhet av sex med kvinnor?

Citat:
Det är vanligt att kvinnor har perioder av passivitet, men det betyder inte att de är ointresserade. Många uppskattar en mer mottagande roll för att slappna av och njuta. Passivitet kan dock också bero på bristande stimulans eller att man samtycker av andra skäl än egen lust.Sexologer menar ofta att vi missförstått kvinnors sexdrift, som snarare än att vara enbart "passiv" eller "aktiv" handlar om vilken typ av stimulans som krävs för att väcka den. Till exempel kräver de flesta kvinnor klitorisstimulans för att nå orgasm, då enbart vaginalt samlag ofta inte räcker till. Att kvinnor ibland är passiva behöver alltså inte vara normativt, utan kan vara en direkt följd av hur deras anatomi fungerar och vad de njuter av.Några vanliga skäl till passivitet:Fokus på njutning: Att ta emot och njuta av det partnern gör är en medveten och vanlig sexuell preferens.Bristande upphetsning: Det kan handla om otillräcklig stimulans, eller yttre faktorer som stress och prestationsångest.Sociala normer: Historiska och kulturella förväntningar har format bilden av att mannen ska vara den aktiva parten i akten
Citera
2026-07-20, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Hur anser du att en sexakt kan "eskalera" från en kyss till samlag? Kan den göra det utan att ord växlas mellan personerna och fortfarande vara frivillig från båda parterna?
Jajamän! Precis så går det till.

Go with the flow. Men ge fan i att sätta på kreti och pleti och tro att du ska undkomma straff bara för att de inte uttryckligen meddelade dig att de inte alls ville bli påsatta av dig.
Citera
Medlem
Citat:
Det hade ju varit mycket smartare och logiskt att gå ut och prata. De hade ju suttit och pratat 20-30 minuter innan. Varför kunde de inte fortsätta prata där? När han tar henne på musen i kön, är det då hon förstår att det inte bara ska pratas inne på toaletten eller tror hon fortfarande att de bara ska prata?

Är du tankeläsare? Tror du att vi andra är tankeläsare? Tror du att mannen var tankeläsare? Tror du att 17 åringen var tankeläsare?
Citera
Medlem
Citat:
Jag frågar dig också om du har stor erfarenhet av sex med kvinnor?
Din försvarare kommer att slita sitt hår.
Citera
2026-07-20, 23:00
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Är du tankeläsare? Tror du att vi andra är tankeläsare? Tror du att mannen var tankeläsare? Tror du att 17 åringen var tankeläsare?

Killar/män ska tydligen vara tankeläsare för att inte bli dömda som våldtäktsmän.
Citera
2026-07-20, 23:04
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jajamän! Precis så går det till.

Go with the flow. Men ge fan i att sätta på kreti och pleti och tro att du ska undkomma straff bara för att de inte uttryckligen meddelade dig att de inte alls ville bli påsatta av dig.

Du är ju totalt ,jag vet inte vad jag ska använda för ord.
Go with the flow skriver du. Men om killen tolkar det som att det fortsatt är OK att go with the flow men tjejen inte vill bör hon då inte meddela det till killen ? Bör hon inte säga nej, jag vill inte, eller sluta? eller fysiskt aktivt visa att hon inte vill den handlingen som killen som i god tro goes with the flow går vidare med?
Citera
2026-07-20, 23:05
Medlem
Citat:
Killar/män ska tydligen vara tankeläsare för att inte bli dömda som våldtäktsmän.

Tjejer/kvinnor ska tydligen vara tankeläsare för att inte riskera bli våldtagna.

Hur tror du rättegången såg ut gällande detta fallet? Tror du de tog in ett medium och en tankeläsare och kanske en siare? Domaren kom in och slickade på ena pekfingret och satte upp det i luften och avkunnade därefter domen?

https://youtu.be/-8nfJ4wGWTA?si=Vxy5ReK7lqAb9J8a
Citera
2026-07-20, 23:06
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Ordet måste inte just vara nej. Om personen på ett någorlunda tydligt sätt säger att den inte vill, "jag vill inte" är också ett sådant exempel.

Du svarade dock aldrig på mina tidigare frågor. Hur ofta behöver en kvinna göra motrörelser? Och hur ofta behövet man försäkra sig om att hon vill ifall hon inte uttrycker deltagande?
Det skulle vara väldigt intressant att sitta ner tillsammans öga mot öga med Pipsi, Humbug, Gunmo och diskutera detta? Att få träffa dessa personer live.
Citera
2026-07-20, 23:07
Medlem
Citat:
Tanken du ska läsa är FOLK VILL INTE BLI PÅSATTA AV DIG SÅVIDA DE INTE UTTRyCKLIGEN MEDDELAT ANNAT.

Läs igen: Utgångspunkten är DE VILL INTE.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in