Citat:
Ursprungligen postat av
Mechila
Jag tycker inte att man ska anta NPF-diagnoser bara för att någon engagerar sig och det du säger om "garanterat dålig barnuppfostran" håller jag absolut inte med om.
Tänker jag tillbaks på hur mina föräldrar uppfostrade mig och hur jag ser på saker och ting tycker jag det är kul när ungdomar engagerar sig och om det nu är Wera själv som lyckats väcka intresse för sin sak och bli intervjuad i radio ska hon ha en stor eloge.
Finns så många ungdomar som blir destruktiva istället för att vara konstruktiva. Kan tänka mig att många skulle välja att krossa matsalens rutor istället för att kontakta media.
Hur kommer det sig att du tycker det är dålig barnuppfostran att ha en dotter som inte bara biter ihop och lider i det tysta?
Men nu kan man kanske inte säga att Wera "lider" direkt. Om det aldrig finns någon mat som faller Wera i smaken, trots olika maträtter och salladsbar, så får lilla Weras förstående pappa väl laga till matlådor med barnmat att äta i skolan så hon orkar med undervisningen. Sedan kan man undra hur många andra barn i denna skola som går omkring och "lider i det tysta". Är det inga andra som klagar bevisar det väl att Wera är en unge med ett eget lyxproblem.
Att bli intervjuad av en lokalblaska är väl ingen merit direkt och belyser istället ett I-landsymtom som kallas bortskämda ungar. Att barn nu för tiden inte lär sig bemöta saker och situationer de inte råkar "gilla" är däremot dålig uppfostran.